Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Combi HD/Audio VU. Kan dit??

Pagina: 1
Acties:

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 15:03

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Ok, om even te beginnen: ik weet nogal weinig van Electronica, maar ja, daar moet maar eens verandering in gaan komen.... :)

Ik heb hier al een aantal keer van die leuke VU metertjes voorbij zien komen voor audio en hd. Daarvoor heb ik de denk ik alom bekende schema's gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.communited.nl/GoT/hd.gif
(hd VU meter)
Afbeeldingslocatie: http://www.communited.nl/GoT/audio.gif
(hd Audio meter)

Ok, hardstikke leuk... Nou hadden een vriend van mij en ik het idee dat het misschien veel leuker is die twee te combineren tot 1 schakeling, waarbij je dan door midden van een switch kan kiezen of je 'm op HD mode of op Audio mode wil hebben... :*) Idee is leuk, maar ja, de uitvoering he...

Nou had ik, als n00b, dus het volgende in gedachte:
Afbeeldingslocatie: http://www.communited.nl/GoT/combi.gif
Jaja, echte Fireworks handarbeid!! :)
Oftewel de twee aparte schakelingen met 1 rij ledjes. Het idee is dan om een OF pin 3 van LM3914 (HD) OF pin 3 van de LM3915(Audio) te activeren (dmv een schakelaar ofzo), en zo of de ene of de andere IC aan te zetten...

Kunnen jullie mij vertellen of dit nou kan of dat het te simpel gedacht is?

Powered by Manetti (compiled by Jura)

Verwijderd

Ik denk dan dat het effect van beiden weg is, kun je beter 2 onder elkaar maken, enigste verschil is dat je dan wat meer ledjes moet kopen :)

• MrBrown

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:47:
Ik denk dan dat het effect van beiden weg is, kun je beter 2 onder elkaar maken, enigste verschil is dat je dan wat meer ledjes moet kopen :)
Ja, ik vind het dus juist wel stoer als je kan switchen, anders wordt het zo'n kerstboom helemaal.....

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:26
Denk dat het wel moet gaan maar ik zou er dan 2 naast/onder elkaar maken. Heb je nog meer verlichting en heel de tijd switchen als je iets wilt zien is ook niet alles.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

't zal op zich wel kunnen, hou er alleen rekening mee dat het resultaat van een audioVU meter met een LM3914 in deze eenvoudige vorm evenredig met de uitvoering is.
Het IC verwerkt alleen de positieve periodehelft van het auidosignaal zodat de
LEDjes constant zullen flikkeren.
Bovendien lichten er zonder versterking maximaal slechts 7 op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:13:
't zal op zich wel kunnen, hou er alleen rekening mee dat het resultaat van een audioVU meter met een LM3914 in deze eenvoudige vorm evenredig met de uitvoering is.
Het IC verwerkt alleen de positieve periodehelft van het auidosignaal zodat de
LEDjes constant zullen flikkeren.
Bovendien lichten er zonder versterking maximaal slechts 7 op.
Uhmm...Volgens de tekening staat de audio VU meter op de LM 3915. De HD VU meter staat op de 3914. Dat moet dus wel goed gaan denk ik....

Verwijderd

Ja, bedoel ik, de LM3915 is het logaritmische broertje van de LM3914.
Het zal op zich wel goed gaan, maar de prestaties van een kale LM3915 zijn vrij bedroevend.

Verwijderd

Ik wil ook zoiets maken alleen die LM3915 en LM3914, kan ik die gewoon bij de lokale elektroboer halen? En als dat kan moet hij het dan waarschijnlijk ze ook nog bestellen?

• MrBrown

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:33:
Ja, bedoel ik, de LM3915 is het logaritmische broertje van de LM3914.
Het zal op zich wel goed gaan, maar de prestaties van een kale LM3915 zijn vrij bedroevend.
Dank voor de replies... :)
Maar zijn er dan beter presterende uitvoeringen van deze schakelingen te vinden, die ook nog voor mij redelijk eenvouding in elkaar te zetten zijn? :?

Edit: Sorry, zit je site ff te bekijken en daar staan the answers geloof ik... ;)