Asus 8440: zie nix bij opstarten pc, later wel.

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Tja, ik weet even niet hoe ik het beter kan omschrijven in de topictitel... Maar het is als volgt:

Wanneer ik de computer aanzet was ik altijd gewend van m'n GF2 MX (Asus v7100) om even te zien hoeveel geheugen er op de kaart zit en welke bios erin zit. M'n nieuwe GF4 ti4400 laat helemaal niets van dat alles zien. Het eerste wat ik zie is het scherm waarin de IDE devices gedetecteerd worden.

Mijn vraag:
Is dit normaal bij de nieuwere generatie Nvidia's? Zo niet, wat zou ik eraan kunnen doen en heeft dit nadelige gevolgen voor de performance van de kaart? Of heb ik ergens iets gigantisch fout ingesteld?

FYI:
-Mobo: MSI 6321 694 @ir Pro (met Via chipset dus)
-CPU: dual PIII 1Ghz
-VGA: Asus 8440 ti4400 128mb

• dix
  • Laatst online: 01-04-2025

dix

Kort maar krachtig: Dit is normaal ;)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41
dat is niet normaal, bij mijn geforce4mx440 krijg ik altijd fijn te zien hoeveel geheugen erop zit en welke bios

• Eindbaas
dix schreef op 11 oktober 2002 @ 11:24:
Kort maar krachtig: Dit is normaal ;)
Ah, het antwoord waar ik op zat te wachten :) Dank!

• Eindbaas
Fanatic_FS schreef op 11 oktober 2002 @ 11:27:
dat is niet normaal, bij mijn geforce4mx440 krijg ik altijd fijn te zien hoeveel geheugen erop zit en welke bios
Ja maar, dat is eigenlijk meer een GF2 met een geheugencontroller van een GF4 toch (correct me if i'm wrong) :? En aan je specs te zien is dat een Leadtek, misschien zitten daar wel de verschillen in?

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 07:05

SnicK_v_r

Zero

Ja dit is normaal

dit ligt er maar aan wat de maker van de kaart wil
hij kan in de bios zetten dat de kaart wat text moet laten zijn tijdens het booten of niet

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:08
bij moderne machines zie je alleen nog maar Windows starten. Bij mijn machine zie ik geen post screens what so ever.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
utbone schreef op 11 oktober 2002 @ 11:34:
bij moderne machines zie je alleen nog maar Windows starten. Bij mijn machine zie ik geen post screens what so ever.
Ik neem aan dat je nog wel normaal in je bios kan komen, die zit bij mij namelijk direct een het eind van het post-screen. (zou wel erg stom zijn als het niet zou kunnen, maar toch...)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Eindbaas
ik heb op m'n werk gewoon een Dell en die geeft slechts een logo bij het booten, maar met [del] kom je gewoon in het bios :) Die post schermen worden wel vaker afgevangen. Maar bij videokaarten had ik nog nooit meegemaakt (in "normale" systemen) dat er nix te zien was.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
heb ik ook ... zelfs met m'n gts .. moet egwoon even 'opstarten' o fzo ... :/

Verwijderd

normaal, maar ook wel typisch de meeste kaarten geven wel hun bios weer, vooral die nieuwere

Verwijderd

Ja dit is heel normaal , ik heb dezelfde kaart en ik zie het ook niet
was me in het begin nog niet eens opgevallen :9

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

klopt dit is bij core revisie a02 normaal bij core revisie a03 is dit op gelost sloop je heat sink er maar van af dan kan je zien dat je een core revisie a02 hebt en die geeft pas beeld ergens bij het opstrarten ff mailen naar asus of ze een flash er voor hebben dan is het zo opgelost

Na rose e cient spin

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
dat heb ik ook met mn GF2MX200 maar dat komt doordat het mobo te snel is, ik heb nu een GigaByti GA-7VAX en een TB1000 erin met mn oude Legend/QDI mobo kreeg ik wel alles te zien maar die as langzamer

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Je kan in je bios instellen of die eerst naar een videokaart in PCI sloten moet kijken of eerst naar het AGP slot

Bij het opstarten een keer del drukken en waarschijnlijk zie je dan je BIOS
Indien niet, niet erg, Esc, Y, enter...

https://www.enwatbenjedan.nl/

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Dit is in het bios van je vga-kaart zo ingesteld.
Kun je aanpassen met de Nvidia Bios Editor verkrijgbaar op Guru3D mocht je dat willen.
Op eigen risico natuurlijk >:)

(Ik merk net dat als je op de link klikt hij niet automatisch downloadt, link kopieren/plakken in een nieuw IE scherm dan doet hij het wel)

Systeem Specs

Pagina: 1