Toon posts:

[Win98] geen login scherm *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem heb hier een windows 98 computer PIII800 en een windows 95 systeem een PI113 MHZ. nu staat op de windows 95 machine een share open genaamt f:\dbase (sharenaam DBase)

nu wil ik op de '98 pc connecten maar daar krijg ik geen inlog scherm dus als ik probeer te connecten krijg ik "u are nog logged in" als ik logout doe "Start->logout en dan op OK druk dan doet hij het wel.

ik heb al geprobeert om een client opnieuw te installeren "ms client" en "novell client" maar krijg nog steeds geen inlog scherm.

is er een manier om een inlog scherm te force?
en ga nou aub niet zegen de client opnieuw te installeren want dat is al gedaan en dat had geen enkel nut. (kan dit probleem komen door eventueel komen doordat de klant norton utils gebruikt en mischien auto login aan heeft staan?) alvast bedankt daniel.

ps. de NIC is ook al opnieuw geinstalleerd.

Verwijderd

op het systeem staat waarschijnlijk een util die automatisch voor je inlogd. Waren/zijn verschillende mogenlijkheden voor.

Zo te horen is dat op het systeem geinstalleerd, kijk eens of je iets dergelijks kan vinden (desnoods ff googlen naar autologon 98 oid. suc6

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

"u are nog logged in"
Hehe, heb je daar een screenshot van? De u ipv you is eeuh apart :P

In de netwerkinstellingen kan je zeggen wat de standaard logon is, waar staat die nu op?

offtopic:
Ik pas je topictitel wat aan, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nou heb gezocht maar ik krijg alleen dingen over hoe je autologin aan kunt zeten enz... en brute force dat je wat moet intypen als w8twoord. en kwa norton utils zegt hij dat hij nix heeft aangezet dat hij het alleen gebruikt als diagnostics. heb al gekeken met tweakUI maar hier staat ook nix in heb wel op i-net gelezen dat dit aan externe toegang kon ligen maar dat had ik ook al geherinstalleerd met het zelfde effect.

bedankt digitale kip maar hier heb ik hellaas ook nix aan.

Iemand een ander idee?

(screeny is comming) (heb net gebeld hij stuurt hem ff per mail)

Verwijderd

ja kan bij de eigenschappen van je netwerk onder het lijstje met geinstaleerde netwerkcomponenten windows logon die moet je verranderen en dan werkt het wel bij het opstarten. mzl Loser180

Verwijderd

is dit nog gefixt? ik heb het ook en reinstallen van dingetjes doet geen dingetje :(

Verwijderd

installeer ff Tweakui en vink autologon uit ..... Misschien dat dit proggie dat dingetje van je wel kan fixsen zodat het ding weer gaat dingessen.....

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
kijk anders of deze sleutel bestaat
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]
"AutoAdminLogon"="1"

[ Voor 11% gewijzigd door ajouin op 19-12-2002 23:06 ]

Verwijderd

het heeft niet mogen baten. de reg.key bestaat niet en tweakui installeren heb ik wel gedaan maar had als verwacht geen zin: ik heb gisteren het pctje geinstalleerd, en nergens aangezeten dus er stond geen vinkje bij autologon.

het lijkt wel alsof die ellendige ms client voor ms netwerken gewoon rot is.

Verwijderd

Hkey_Local_Machine
Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Network\Realmode Net.
Daar staat dacht ik "Autologon". je kan de waarde achter de sleutel veranderen of
gewoon de gehele sleutel verwijderen ;)

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De oplossing staat @move en @ajouin.

Ik heb dit probleem regelmatig op m'n werk.
Lang naar de oplossing gezocht, maar dat is de enige die werkt! _/-\o_

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

default netwerklogon kiezen ipv win-logon bij netwerk eigenschappen (is wellicht hetzelfde als de sleutel veranderen....)

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Volgens mij ook gewoon ff kijken waar ie mee inlogd bij de netwerk properties.
Als je echt van scratch af aan wilt beginnen is misschien het bestand met uitgang .pwl
deleten van je windows schijf, dan heeft ie namelijk geen naam en password meer en zal er dus eerder om vragen :)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Pagina: 1