Access 97: Vernieuwen van keuzelijsten

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 14:30

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Ello,

Ik heb problemen met het refeshen van de keuzelijst in een doorlopend formulier. Deze keuzelijst maakt het mogelijk om uit een artikelen database te filteren op de omschrijving van het artikel. Dit heb ik opgegeven bij de rijbron van de keuzelijst met de opdracht:'like [geef art omschrijving]'
Het formulier waar de keuzelijst in voorkomt is een doorlopend formulier.
Het eerste artikel wat je invoert is geen probleem, alleen bij de invoer van het tweede artikel is de filter op de keuzelijst nogsteeds actief en kan je alleen maar artikelen kiezen die voldoen aan je eerste artikel omschrijving. Dit is simpel op te lossen door eventjes uit het formulier te gaan, en weer terug... Zeer omslachtig dus. :O
Ik heb al geprobeerd om met de macrofunctie 'QueryOpnieuwUitvoeren' en 'SchermBijwerken' de achterligende querie te 'refeshen', maar dat lukt helaas niet.
Ik ben bezig in Access 97.

Plz plz plz, it's drivin' me crazy!!! |:(

Spanx _/-\o_

Verwijderd

Maak een BijInvoeren handler aan met de code:

Me.[naam keuzelijst].Requery

Verwijderd

Events gebruiken.
of je roept de requery aan op het moment dat je een change doet, of op het moment dat je het record verlaat

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Bedankt s991051,

Alleen is dit niet de oplossing voor het probleem. Het heeft me wel in de juiste richting geduwt. Ik zal eventjes de querie beschrijven waar de keuzelijst op draait:

SELECT * FROM Artikelen
WHERE (((Artikelen.[Omschrijving kort]) Like [Voer *omschrijving* trefw in :]))

De gebeurtenis procedure ziet er als het volgt uit:

Private Sub keuzelijst1_AfterUpdate()
Me.keuzelijst1.Requery
End Sub

Op deze manier kies ik bij de invoer van het eerste artikel de keuzelijst waarna de querie mij de omschrijving vraagt. Ik kies een artikel uit de keuzelijst. Na het aanklikken (afterupdate) vraagt ie gelijk om de omschrijving van het volgende artikel.
Ik wil dat ie pas naar de omschrijving van het volgende artikel gaat vragen als ik op de keuzelijst van het 2e artikel klik. Gebruik ik de verkeerde handler? Ik gebruik dus: Na bewerken ipv Bijinvoeren, want die staat er niet bij.

Thx in advance!

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Jaja, ik gebruikte de verkeerde handler. Ik moet de handler 'bij verlaten' gebruiken. De gebeurtenisprocedure komt er dan als het volgt uit te zien:

Private Sub AP_artikel__id_Exit(Cancel As Integer)
Me.AP_artikel__id.Requery
End Sub

Bedankt voor hulp mensen! _/-\o_
Dit scheelt een hoop werk en irritaties :z

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ik wil die programmeertaal die achter die formulier draait wel leren, de mogelijkheden van Access worden eindeloos als je deze taal beheerst! Welke taal is dit? VB?

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

VBA Visual Basic for Applications.. is een soort simpele versie van VB. Je kunt er vrij veel mee. Access is duidelijk een ondergewaardeerd programma!

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Hoezo is Access een ondergewaardeerd programma? Voor mensen die niet weten hoe 'VBA' werkt?

[ Voor 0% gewijzigd door bas.kb op 11-10-2002 14:11 . Reden: typefoutje ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:46
VBA is heel mooi, maar zeker ook niet gemakkelijk voor de gewone user. Ik ben er nu ong. 4 maand mee bezig en 'k ken nog lang niet alle mogelijkheden :?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Met Access en VBA kun je snel, gemakkelijk en vrij eenvoudig krachtige database gerelateerde applicaties bouwen. Bij ons in het bedrijf is er een afdeling van 8 man continu mee bezig. Eenmaal een goede basis (beveiliging, versiebeheer) en je kunt aan de slag. Het geeft ook een Runtime versie, zodat je hem zelfs als setup kunt distribueren zonder heel Access nodig te hebben. Splits wel even de database, zodat wanneer je front-end corrupt raakt, je niet al je data kwijt bent.
Pagina: 1