Toon posts:

javascript browse bij input type=text

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een browse knopje hebben op een form.

zoals je dat krijgt als input type=file zodat je knut bladeren naar de correcte file.

Het probleem is dat ik met type=file de file upload naar de webserver. Dit moet dus niet. ik moet de locatie weten van die file ( c:\test.html ofzo )

dus eigenlijk input type=text met een browse knop.

Ik heb al gezocht maar kan niks vinden. Wie kan mij helpen?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

[brainstorm]
input=file gebruiken en bij een submit de value daarvan in een hidden input stoppen en de input=file verwijderen.
[/brainstorm]

Geen idee of dit werkt, maar veel andere opties kan ik zo snel niet verzinnen.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Annie schreef op 11 oktober 2002 @ 11:30:
[brainstorm]
input=file gebruiken en bij een submit de value daarvan in een hidden input stoppen en de input=file verwijderen.
[/brainstorm]

Geen idee of dit werkt, maar veel andere opties kan ik zo snel niet verzinnen.
op het moment gebruik ik dit zelfde idee al op een andere pagina, maar ik vraag me af of het niet makkelijker kan.

De oplossing die jij aandraagd werkt wel. Maar misschien kan het makkelijker.

Verwijderd

je kan toch gewoon de waarde van een file form inlezen? wat je met de waarde doet ligt aan het achterliggende script ... je kunt hem gaan uploaden, maar je kan hem ook gaan versturen naar een DB, of op het scherm afdrukken, of of of ....

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:52:
je kan toch gewoon de waarde van een file form inlezen? wat je met de waarde doet ligt aan het achterliggende script ... je kunt hem gaan uploaden, maar je kan hem ook gaan versturen naar een DB, of op het scherm afdrukken, of of of ....
Klopt, maar bij de submit gaat wel heel de file mee naar de server. Niet leuk als je alleen het pad van een file uit je DivX verzameling wil hebben ;)

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

ik weet niet of je hier wat aan hebt.. maar in dit script wordt de input van 't filefield gecheckt
http://www.youngpup.net/demos/client-validation/

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Hmm, volgens mij zou dat wel eens een veiligheidslek kunnen zijn als je zomaar locaties van files uit kan lezen.....

Verwijderd

Topicstarter
ik wil werken met een file die door de user is aangegeven op zijn eigen PC.

Ik wil dus het pad hebben naar deze file zonder dat ik de file upload naar mijn eigen server.

Daarom wil ik dus een input type = text hebben en om het voor de gebruiker makkelijk te maken een browse knop ernaast zodat de gebruiker de file gemakkelijk kan aanwijzen.

Ik ga niet zelf files opzoeken maar een file die door de user is aangegeven.

Ik zie hier het risico niet van. ( er worden de nodige checks uitgevoerd op de file om te voorkomen dat er een verkeerd file wordt gebruikt )
Pagina: 1