Toon posts:

geleidt coolpasta electriciteit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier mijn probleem. 3 dagen geleden deed ik mijn pc aan en gebeurde er opeens niets. Mijn eerste reactie was, moederbord probleem. Omdat moederbord lichtje gewoon oranje bleef (standby :)). Ook hoorde ik helemaal geen piepje ofzo, van waar je kan horen ''You may have a problem with your cpu'' ofzo. Ook geen andere toontjes, cooler ging gewoon draaien alleen er gebeurde dus verder niks. Even later heb ik mijn processor bij iemand anders geprobeerd om het even zeker te weten. Ding draaide als een tierelier dus ook daar kon niks mis mee zijn. Het RAM in een ander slot gedaan en ook erin en eruit en geprobeerd computer op te starten zonder RAM in de hoop dat hij dan wel een piepje of voice zou geven. Weer geen resultaat. Alle pci + AGP er weer uit en in gedaan, of helemaal zonder, maar nog steeds geen reactie. Het moest dus wel aan het moederbord liggen en daarom ging ik maar even bellen naar de MyCom of ik dan meteen een nieuwe mocht ophalen. Dit mocht en zo ging ik de volgende dag naar de MyCom.

Ik kom daar en leg uit wat mijn probleem was/is en zij zeggen dat ze even naar achteren gaan om een nieuw moederbord te pakken. Ik denk ''topservice krijg gewoon meteen nieuw moederbord! :D''. Dus ik krijg mijn nieuwe moederbord en race naar huis om 'em met een maat van mij in elkaar te zetten. Even later zetten wij dat ding in elkaar, en starten hem op. Weer hetzelfde probleem en ik word behoorlijk pissig (duh :P). Even later bekijk ik het moederbord eens goed en zie dat er overal stof (!) zit. En dat moet een nieuw moederbord zijn? Dus ik bel terug en zeg weer wat mijn probleem is. Die man zegt dat we een andere voeding moeten proberen (wat inderdaad waar is, niet dat de kans groot was dat het daar aan lag maar dat was het enige wat we nog niet hadden geprobeerd) zo gezegd zo gedaan, we gebruiken een andere voeding alleen nog steeds dezelfde verschijnselen. Conclusie: MyCom heeft hetzelfde bord (per ongeluk hoop ik) teruggegeven.

Nou kwam ik vanochtend weer bij de MyCom om mijn moederbord (weer) om te ruilen en ik had ook me processor en cooler meegenomen, met de vraag dat zij 'em erop wilde zetten zodat ik iig geen schuldige zou zijn. En nu bekijken ze die processor, en schrikken zich dood lijkt wel. Die medewerker zegt: ''Maar heb je hem er zo opgezet? Dat kan helemaal niet want dan maakt hij kortsluiting! Er zit teveel koelpasta op! Die 4 pinnetjes die aan de hoeken van de het 'plastic' om de core heen zitten, als die met elkaar worden verbonden dmv coolpasta, dan kan het wel zo zijn dat daardoor je moederbord + processor kapot zijn!'' Ik vond dit heel vaag, want ik had nog NOOIT gehoord dat koelpasta electriciteit zou geleiden, en dat als je teveel koelpasta op je CPU zou doen dat je dan de kans had dat je moederbord EN CPU kapot zouden gaan? Dus misschien zochten zij alleen gewoon een excuus voor dat ze me het verkeerde mobo hadden gegeven, ik weet het niet. Het kan btw niet aan de cpu gelegen hebben omdat ik 'em later in een ander mobo had geprobeerd en daar draaide ie als een tierelier :)

Op mijn coolpasta tubbetje staat het volgende: 25% silver included, heatsink compounds, silver grease, thermal conductivity:>7.5W/m-k en Thermal resistance 0.06 C-in2/W

Mijn vraag aan jullie: Is het waar dat coolpasta electriciteit geleidt en dat je daardoor je moederbord + cpu kapot kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
25% silver included,
gok maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:41

Yucko

One clown to rule them all !

Damn wat een lap tekst.

Ik hier heel eerlijk in: ik ben te lamlendig om zo'n lange tekst te gaan lezen :{

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik weet er niet veel van :P Heb et ook nog niet echt met natuurkunde gehad, maar silver geleidt wel goed gloof ik? :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik weet iig dat arctic silver onder normale omstandigheden GEEN electriciteit geleid.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
JaJoah schreef op 11 oktober 2002 @ 11:05:
Damn wat een lap tekst.

Ik hier heel eerlijk in: ik ben te lamlendig om zo'n lange tekst te gaan lezen :{
zeg dan niets :(
Ja, koelpasta geleidt over het algemeen goed, en zou kortsluiting kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 11 oktober 2002 @ 11:07:
ik weet iig dat arctic silver onder normale omstandigheden GEEN electriciteit geleid.
Het is ook geen arctic silver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

somige pasta's zijn gelijdend andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelpasta ergens op smeren , en met universeelmetertje in weerstand-mode ff meten....
25% zilver zal wel geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:11:
koelpasta ergens op smeren , en met universeelmetertje in weerstand-mode ff meten....
25% zilver zal wel geleiden.
Alsof iedereen een universeel metertje heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 10:10
25 % zilver included:
Dus jouw koelpasta geleid wel degelijk.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reskobon schreef op 11 oktober 2002 @ 11:13:
25 % zilver included:
Dus jouw koelpasta geleid wel degelijk.
Dat betekent dus dat het dodelijk kan zijn voor me mobo en cpu als die pinnetjes met elkaar verbonden worden? Btw, zijn jullie er ook zeker van dat et aan me mobo lag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

Hu9o

Schokkend

Doe het dan met een lampje/ een stopkontact / en wat koelpaste.

Doe twee draadjes in het stopkontakt, 1 aan het lampje houden, 1 in de pasta en een 3e van de pasta naar het lampje. Als het lampje gaat branden geleid het wel. Zie je niks, gebruik dan je fietslampje (minder Voltage)

Succes

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er gewoon voor de veiligheid vanuit dat koelpasta electriciteit geleidt. Dus tja,... waaarschijnlijk ligt daar de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

JaJoah schreef op 11 oktober 2002 @ 11:05:
Damn wat een lap tekst.

Check je mail :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:20:
Ga er gewoon voor de veiligheid vanuit dat koelpasta electriciteit geleidt. Dus tja,... waaarschijnlijk ligt daar de oorzaak.
Ik vermeld in mijn post dat ik me cpu gewoon ergens anders in een ander mobo heb geprobeerd en dat ie daar gewoon draaide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:25:
[...]

Ik vermeld in mijn post dat ik me cpu gewoon ergens anders in een ander mobo heb geprobeerd en dat ie daar gewoon draaide :)
koelpasta geleid als er zilver inzit...artic silver geleidt ook...daarom moet je er zo oervoorzichtig mee zijn..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Als het goed is geleidt koelpasta alleen onder hoge druk!!! dus niet onder een koelertje of los op een CPU.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Arctic silver 1 en 2 geleiden goed, AS3 geleidt al een heel stuk minder, mijn cpu was ook volledig onder de AS3 (opengesmeerd na koelblok eraf te halen) en geen enkel probleem, witte koelprut geleidt normaalgezien niet want er zit geen zilver in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meningen verschillen zo te zien? :P Wie heeft et goeie antwoord voor mij? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:48
Skuusme! Met AS moet je juist voorzichtig zijn omdat dit heel erg geleid. Anyways topicstarter heeft dit niet, maar wel prut met 25% silver dus geleid het! Mischien prut op mobo (socket) terecht gekomen?
edit:
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:25:
[...]

ja nee okee, daar gaat het idd ook niet om.

Maar als er zilver in je koelpasta zit (of zilveroxide zoals bij al die klonen van articzilver ;)) dan is je pasta elec. geleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kawa schreef op 11 oktober 2002 @ 11:43:
[...]

Skuusme! Met AS moet je juist voorzichtig zijn omdat dit heel erg geleid. Anyways topicstarter heeft dit niet, maar wel prut met 25% silver dus geleid het! Mischien prut op mobo (socket) terecht gekomen?
edit:
typo
Nee, ik heb hem zelf heel goed nagekeken, en bij de MyCom ook anders hadden ze me geen nieuw mobo gegeven denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 10:15
Ik snap eigenlijk niet hoe je met een druppel (rijstekorrel) zo kan knoeien :X

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toastingnow schreef op 11 oktober 2002 @ 11:54:
Ik snap eigenlijk niet hoe je met een druppel (rijstekorrel) zo kan knoeien :X
:? Wie zegt dat ik geknoeid heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

Ik gebruikt één van arctic silver clonen (met 'rode dop') en dat werkt prima maar geleid niet...
De enige manier om er, zeker, achter te komen of het geleid is door het met een multimeter door te meten...(meten = weten)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

:? Wie zegt dat ik geknoeid heb?
Iedereen hier denk ik. Je moet één klein druppeltje in op de core doen en niet je hele CPU onderdompelen in de pasta... daar sloop je idd de CPU mee. |:(

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bobsnl schreef op 11 oktober 2002 @ 15:10:
[...]

Iedereen hier denk ik. Je moet één klein druppeltje in op de core doen en niet je hele CPU onderdompelen in de pasta... daar sloop je idd de CPU mee. |:(
Sjonge jonge, ik heb dat moederbord toch goed bekeken. En als ik had geknoeid dan was dat user abuse geweest! Had ik dus ook geen nieuw mobo gekregen! |:( Lees eerst eens voor je iets post aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 21:33
Check eens een artikel als deze, daaruit maak ik op dat het in principe geleid (want zilver) maar alleen als het zaakje flink wordt aangedrukt. Lijkt me ook logisch want wat losse zilver deeltjes die elkaar niet allemaal raken zullen pas echt geleiden als ze nagoeg allemaal op elkaar gedrukt worden. Aangezien deze druk afwezig is rondom de core lijkt 't me allemaal niet zo'n vaart lopen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Bunny: je moet gewoon niet zo klooien met je systeem ;) Het het laten configgen door een pro! hehe, werkt je nieuwe moederbordje een beetje?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 11 oktober 2002 @ 15:58:
Check eens een artikel als deze, daaruit maak ik op dat het in principe geleid (want zilver) maar alleen als het zaakje flink wordt aangedrukt. Lijkt me ook logisch want wat losse zilver deeltjes die elkaar niet allemaal raken zullen pas echt geleiden als ze nagoeg allemaal op elkaar gedrukt worden. Aangezien deze druk afwezig is rondom de core lijkt 't me allemaal niet zo'n vaart lopen.
Hartelijk dank hier heb ik wat aan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MadMax schreef op 11 oktober 2002 @ 16:08:
Bunny: je moet gewoon niet zo klooien met je systeem ;) Het het laten configgen door een pro! hehe, werkt je nieuwe moederbordje een beetje?
Met die pro: doel je daar op jezelf? :P En nee, me moederbord werkt nog niet omdat ik proc + cooler er door iemand anders op laat zetten die nu even niet kan komen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kawa schreef op 11 oktober 2002 @ 11:43:
[...]

edit:
typo
http://www.arcticsilver.com/as3.htm

nu mag jij komen met jouw bewijs :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
Negligible electrical conductivity.
Arctic Silver 3 was formulated to conduct heat, not electricity. It is only electrically conductive in a thin layer under extreme compression.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 3 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. The compound is slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths.)
het is dus zeker mogelijk, maar onwaarschijnlijk.
ik hou het iniedergeval altijd weg bij m'n bruggen en pinnen.

maak die cpu eens goed schoon en test m in een ander bord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 11 oktober 2002 @ 18:57:
[...]

Sigh, ik heb dit nou al paar x verteld, cpu werkt gewoon in een ander bord :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

sharkzor schreef op 11 oktober 2002 @ 18:57:
[...]

maar iig heb ik het ook eens geprobeerd te gebruiken voor unlocken... maar geleide dus ook helemaal niets ;) maar zekere voor onzekere is altijd het beste ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op 11 oktober 2002 @ 11:16:
Doe het dan met een lampje/ een stopkontact / en wat koelpaste.

Doe twee draadjes in het stopkontakt, 1 aan het lampje houden, 1 in de pasta en een 3e van de pasta naar het lampje. Als het lampje gaat branden geleid het wel. Zie je niks, gebruik dan je fietslampje (minder Voltage)

Succes
wat ben jij voor prutser, zoiets kan je anderen toch niet adviseren ??

Btw, als er toch teveel weerstand in de pasta zit maar het geleid wel, zie je de lamp niet branden, maar kan nog steeds genoeg zijn om mobo kapot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hier stond onzin excusez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:48
AS 1 en 2 geleiden als de pest. AS3 geleid onder deze omstandigheden volgens de fabricant dus neem dit met een korrel zout:

Arctic Silver 3 was formulated to conduct heat, not electricity. It is only electrically conductive in a thin layer under extreme compression.

Als je me nog niet gelooft moet je maar wat prut op je over heel je proc, ic pootjes oid smeren en de boel aanzetten. Oftewel de praktijktest. Ik weet zeker dat dit resulteerd in :'(

Anyways... ik doel niet op en wellus nietus discussie, en wil puur mijn ervaring delen. Deze is dat je met zilverprut (welk merk en type maakt niet uit) HEEL ERG voorzichtig moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een hoop gezeur hier. je kunt het toch gewoon proberen, pak een multimeter en meet de weerstand.
of: pak een lampje/led whatever op stroom aansluiten, draadje doorknippen en stop de uiteinden in een druppel pasta. als ie gaat branden dan geleid het. zo niet: dan moet je toch even meten of het weinig of niet geleid.
wat is eigenlijk het nut hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Kawa schreef op 12 oktober 2002 @ 13:15:
[...]

AS 1 en 2 geleiden als de pest. AS3 geleid onder deze omstandigheden volgens de fabricant dus neem dit met een korrel zout:

Als je me nog niet gelooft moet je maar wat prut op je over heel je proc, ic pootjes oid smeren en de boel aanzetten. Oftewel de praktijktest. Ik weet zeker dat dit resulteerd in :'(

Anyways... ik doel niet op en wellus nietus discussie, en wil puur mijn ervaring delen. Deze is dat je met zilverprut (welk merk en type maakt niet uit) HEEL ERG voorzichtig moet zijn.
AS 1 en 2 zijn ook niet electrisch geleidend. Waarom ? Omdat de hele fijne zilverdeeltjes een oxidehuid hebben. Dat is ook de reden dat AS pas onder hele hoge druk (extreme compression) gaat geleiden: dan worden de zilverdeeltjes kapotgedrukt en zit er geen oxidehuid meer tussen.
volgens de fabricant dus neem dit met een korrel zout:
Wat denk je nou zelf ? Het is een Amerikaans bedrijf, die zou al lang een gigantische schadeclaim/rechtzaak aan de broek hebben van een stel 'sue happy' Amerikanen als ze liegen over de eigenschappen van AS 1/2/3.

Dit betekent overigens niet dat je niet voorzichtig hoeft te zijn, want AS 1/2/3 kan wèl nog steeds als condensator werken! Dus in dat opzicht heb je helemaal gelijk: KIJK UIT waar je het opsmeert!
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 3 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. The compound is slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths.)
Ik kan het weten, ik heb er ooit hardware mee om zeep geholpen :|

Als je AS koelpasta aanbrengt in de hoeveelheid zoals het beschreven is in hun handleiding zie ik het niet gebeuren dat je ooit op welk onderdeel behalve de core zelf ooit AS krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcticsilver.com/images/as2glob.jpg

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmjah, tis over het algemeen ni slim om coolpasta over uw mobo uit te smeren :s, altijd na het plaatsen van de cooling, de coolpasta langs de kanten een beetje wegsmeren met een doekje :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
die zilverkleurige geleid, witte pasta niet dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 12:15:
Hmjah, tis over het algemeen ni slim om coolpasta over uw mobo uit te smeren :s, altijd na het plaatsen van de cooling, de coolpasta langs de kanten een beetje wegsmeren met een doekje :s
Heb ik ook niet gedaan..... Waarom nemen jullie niet even de moeite om mijn posts door te lezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even updateje.

Gister heb ik me nieuwe mobo (die volgens hun ook ECHT nieuw was, het was iig niet dezelfde omdat ik ze zag omwisselen) de hele flipzooi weer in elkaar gezet. Probleem is er nog steeds, moederbord geeft geen enkele melding en boot dus ook niet en komt niet eens voorbij de eerste piepjes.

Daarna even me cpu + ram bij iemand anders geprobeerd en het werkte gewoon echt perfect! Ik ben nu helemaal de weg kwijt want ik weet echt niet meer waar het aan ligt. Ik denk dat ik morgen maar gewoon naar de MyCom ga met me cpu + cooler + ram + kast en het hun dan maar laat uitzoeken want het ligt echt niet aan mij.

Voor diegene die denken dat ik coolpasta heb geknoeid op het moederbord of het op een andere manier heb stukgemaakt, ik ben deze keer nog NOOIT zo zorgvuldig geweest en ik weet nu ook nog meer 100% zeker dat ik helemaal niks heb fout gedaan!

Het gaat dus nu niet meer om de vraag of coolpasta geleidt, maar meer wat er met mijn moederbord/systeem aan de hand is.

Wie heeft hier het antwoord op want ik kan het echt helemaal niet meer volgen!

Oh ja en een adje, moet ik hierover een nieuw topic openen of niet? Misschien kan anders de titel veranderd worden in, moederbord probleem ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, wat bedoel je met mijn computer komt niet voorbij de eerste beeps? Uw pc doet helemaal niks noegabolle, rien jammolle etc?

Als em werkelijk NIKS doet zouk es uw voeding controleren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:36:
hmmm, wat bedoel je met mijn computer komt niet voorbij de eerste beeps? Uw pc doet helemaal niks noegabolle, rien jammolle etc?

Als em werkelijk NIKS doet zouk es uw voeding controleren :s
Hij doet niks, geen piepje ofzo, alleen koeler + casefan gaan wel draaien. Ik heb al een andere voeding geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het resultaat met de andere voeding? Toen werkte het ook niet? Hmmm echt wel weird... En je hebt al ander mobo geprobeert... hmmm Voeding is sterk genoeg? Probeer je pc eens op te starten met enkel proc en mobo... Mss begint kan em dan ook ni opstarten omdat er geen HD is, maar dan hoorde em wel beepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:45:
En het resultaat met de andere voeding? Toen werkte het ook niet? Hmmm echt wel weird... En je hebt al ander mobo geprobeert... hmmm Voeding is sterk genoeg? Probeer je pc eens op te starten met enkel proc en mobo... Mss begint kan em dan ook ni opstarten omdat er geen HD is, maar dan hoorde em wel beepen...
Andere voeding resulteerde in hetzelfde probleem. Ik heb met alles geprobeerd op te starten. Zonder proc, met proc. Met geheugen zonder. Met hdd zonder. Zonder videokaart, met. Etc etc, ook al keer zonder pci kaarten. Ik weet het gewoon niet meer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me dat het bijna anders niet kan dat het mobo weer kapot is? Of dat ze me weer een kapot moederbord hebben gegeven. Wat me sterk lijkt omdat deze ook helemaal niet onder het stof zat ofzo. En ik erbij was toen ze het omwisselden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kijk ff of je systeemspeaker wel goed zit als je boot. Maar mij lijkt dit duidelijk: mobo kaput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
tja als je pasta over de hele cpu kwakt is die meestal wel dood.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de cpu en RAM werkt bij iemand anders dus aan de cpu kan het ni liggen, het moet ergens aan mobo liggen, maar aangezien ge al een andere hebt gekregen zou ik da megaraar vinden als ze WEER een kapoet meegeven, en anders zen da een bende prutsers die constant me magneten en andere op een moederbord liggen krassen...

(PS al geprobeert met enkel mobo en cpu op te starten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht, ik stel gewoon voor dat ge eens HEEL goed gaat reclameren bij de winkel, als ik ergens een mobo koop is dat in plastiek dat statische elektriciteit tegenhoud, maar da betekent ook da er normaal geen stof aan kan... Ik zou toch maar teruggaan naar de winkel en nogmaals een nieuw moederbord eisen...
(een schroevendraaier op een mobo laten vallen is niet moeilijk... :s, zeker niet als het open en bloot in het magazijn ligt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 13 oktober 2002 @ 14:57:
tja als je pasta over de hele cpu kwakt is die meestal wel dood.
Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat ik alles goed heb gedaan en dat ik die cpu in een ander mobo heb geprobeerd. Jezus, ligt het niveau van GoT zo laag dat je alles 10 keer moet zeggen voordat iemand het leest? Verder, ik heb OOK al geprobeerd met enkel cpu en mobo. Ik heb ongeveer ALLE mogelijke combinaties gedaan alleen precies hetzelfde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga dan terug naar de winkel met je spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:28:
Ga dan terug naar de winkel met je spullen...
Ja, ik heb er net over gemailed, even afwachten wat ze ervan zeggen. Het kan ook gewoon een DOA zijn, en dat ik gewoon ongelofelijke pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmjah idd da kan, en dan hebde gij gewoon ongelofelijke pech...

in ieder geval good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:56:
hmjah idd da kan, en dan hebde gij gewoon ongelofelijke pech...

in ieder geval good luck
Dank, ik wacht gewoon dat mailtje af en dan zie ik wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nog steeds geen antwoord :S Terwijl er toch alweer een werkdag voorbij is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-10 16:46
Ik maak ook ff gebruik van dit topic als je het niet erg vind. (zo ja, dan open ik een nieuwe)

Edit, nieuwe post gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote van freezinghardware:

Het gebruik van Arctic Silver Thermal Adhesive is volledig ongevaarlijk, aangezien Arctic Silver Thermal Adhesive onder normale omstandigheden geen stroom geleidt.

Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
  • Laatst online: 20-07 16:49
Ok, je hebt verschillende mobo's, voedingen etc gebruikt...
Processor en geheugen zijn het volgens jou ook niet omdat je dit elders getest heb...

Nu mijn vraag, heb je het mobo wel goed op de backplate gemonteerd?
Controleer of hier ergens sluiting word gemaakt.
Kijk vooral naar die afstandsbusjes dat die op de goede plek zitten
Kijk ook ff of je alle stekertjes (speaker,power on,reset,hd,power led) etc etc goed hebt gemonteerd.

Laat de HD,FD,CDROM, etc van je voeding af.
Laat de IDE/FD kabels ook ff achterwege.

Zorg dat je alleen je AGP kaart in de pc heb zitten.
RESET het CMOS ook ff, misschien helpt dit ook.

Als dit ook niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 10:09
Ehm... check je moederbord is met alleen maar memory + cpu + videokaart.

Zorg wel dat je je moederbord uit je kast laat. Dus effe de hele handel
op een plankje of iets anders niet geleidend leggen. Voeding er ook even
los bij slingeren. Nog een keer testen.

Vervolgens de vraag is je stopcontact geaard?

Zo ja probeer een ander stopcontact in je huis.

Verder is de eerder vermelde tip om naar je afstandsbusjes te kijken een hele goede. Voordat je er erg in hebt zit zo'n kreng nog op een andere plek en maakt dan lekker sluiting.

Als laatste check goed je mobo instellingen. Zorg dat je je power draadje van je aan uit knop aansluit, anders gaat je mobo ook heel erg raar doen. Ook leuk bijvoorbeeld bij sommige kasten als je de reset en de powerknop verwisselt aansluit op je moederbord. Je pc blijft dan hangen in reset. Ongeveer hetzelfde als jij beschijft.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:41:
quote van freezinghardware:

Het gebruik van Arctic Silver Thermal Adhesive is volledig ongevaarlijk, aangezien Arctic Silver Thermal Adhesive onder normale omstandigheden geen stroom geleidt.

Nee dus.
|:( |:( |:(

Nog zo iemand die de draad niet doorleest maar meteen het antwoord denkt te weten.

AS geleidt geen stroom maar kan wèl schadelijk zijn omdat het kan werken als condensator. Als je het tussen bijvoorbeeld de pootjes van RAM chips smeert, dan help je je RAM om zeep vanwege de capacitaire werking van AS. Dat stelt Arctic Silver zelf op hun website.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ripper5555 schreef op 14 oktober 2002 @ 18:50:
Ok, je hebt verschillende mobo's, voedingen etc gebruikt...
Processor en geheugen zijn het volgens jou ook niet omdat je dit elders getest heb...

Nu mijn vraag, heb je het mobo wel goed op de backplate gemonteerd?
Controleer of hier ergens sluiting word gemaakt.
Kijk vooral naar die afstandsbusjes dat die op de goede plek zitten
Kijk ook ff of je alle stekertjes (speaker,power on,reset,hd,power led) etc etc goed hebt gemonteerd.

Laat de HD,FD,CDROM, etc van je voeding af.
Laat de IDE/FD kabels ook ff achterwege.

Zorg dat je alleen je AGP kaart in de pc heb zitten.
RESET het CMOS ook ff, misschien helpt dit ook.

Als dit ook niet werkt...
CMOS heb ik ook al gereset, dat van dat mobo ergens los is goeie tip. Dat zal ik iig nog ff doen. Verder heb ik het al met alle mogelijke combinaties geprobeerd qua dat er wel in, dat eruit, etc etc. Power ledje en reset zitten ook goed. Maar wat ik dan niet snap, als ie kortsluiting maakt dan komt er toch HELEMAAL geen spanning op het mobo te staan? Want ik kan em eindeloos aan laten staan die cpu koeler blijft gewoon draaien alleen er gebeurt gewoon helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
Als er met de afstandsbusjes sluiting word gemaakt hoeft nog niet te betekenen dat de voeding eruit klapt.
Denk maar eens aan een paar koperspoortjes op je mobo naar je geheugen, processor, etc lopen die doorverbonden worden.
Hiermee kan het zo zijn dat de pc niet meer wil booten omdat er nu dingen doorverbonden zijn die dat niet mogen zijn.
Omdat de spanning op het mobo gereguleerd word en dus niet overal op het mobo de volle mep staat die de voeding levert, boot je mobo niet, en je voeding draait vrolijk door.

Tis wel een vreemd probleem.
Kijk je handleiding nog eens na voor jumpersetting voor bussnelheid, geheugen, voltage etc etc.
Misschien hier iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer het idd eens met je mobo buiten de kast... het gebeurt wel vaker dat de achterplaat of de spacers kortsluiting maken op je mobo.
Als ie het dan nog niet doet, de hele zut inladen en bij die computerzaak dumpen. En voor je hem weer meeneemt eerst daar kijken of ie het doet...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij! :D Ik had gewoon ongelofelijke pech, had gewoon een DOA gekregen van hun en khad weer nieuwe gekregen en nu doet ie et weer perfect! :D Bedankt voor jullie hulp enzo maar ik had gewoon 2x een kapot moederbord gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
lol, jij nu blij :)
Hoe komen ze dr op om jou een stel defecte mobo's te geven 8)7
Naja de boel doet 't weer, veel suc7 met je 'nieuwe' systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ripper5555 schreef op 15 oktober 2002 @ 15:19:
lol, jij nu blij :)
Hoe komen ze dr op om jou een stel defecte mobo's te geven 8)7
Naja de boel doet 't weer, veel suc7 met je 'nieuwe' systeem.
Mjah 1ste was dus een fout bij hun en de 2de was gewoon een DOA. Ik had gewoon vet veel pech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Kawa schreef op 12 oktober 2002 @ 13:15:
[...]

Gedaan en AS geleid dus NIET!!!! :)

Laat het gezeur nu afgelopen zijn.

Meh ...

Pagina: 1