[ASP] CDONTS question

Pagina: 1
Acties:

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik heb een heel leuk scriptje gemaakt in ASP, en daarvoor hangt een formulier, alles gaat goed, geen foutmeldingen, maar de mail komt maar niet aan. Dus nu vraag ik mij af wat er mis kan zijn, en wie hier al ervaring mee heeft?

Mijn ASPdeel wat de data aan CDONTS doorgeeft ziet er als volgt uit:

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
       set mailObj = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
       mailObj.BodyFormat = 0
       mailObj.MailFormat = 0
       mailObj.From = fromAddr
       mailObj.To = recipients
       mailObj.Subject = subject
       mailObj.Body = body
       mailObj.Send

Kan iemand me hiermee helpen?

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Krijg je geen foutmeldingen ?
Op wat voor server draait het? Win2000 gebruikt bijvoorbeeld CDOSYS.

Pay peanuts get monkeys !

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Draait de service trouwens wel?

Download my music on SoundCloud

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
De service draait wel, het draait op Windows NT4.0 machine met IIS 4.0 , SMTP heb ik aangezet.

Als de service niet zou draaien zou ik gelijk een foutmeldingen krijgen dat het CreateObject niet zou werken toch?

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Komen de mailtjes wel in 1 van de folders terecht ? (Qeue, etc?)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Ik ben zelf gewend dat CDONTS niet een ster is met foutmeldingen. Als het goed is zou ,wanneer er iets mis is met de SMTP installatie, er wel inmiddels een mailtje moeten staan in de outbox..

Een fout kan zijn: Het from addres is verkeerd omdat je misschien in een domein hangt?

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

kijk es in je mailqueue, waarschijnlijk onder /Inetpub/mailroot. Alles wat niet verstuurd kan worden blijft daar hangen. Je kunt ahv foutmeldingen in die mails misschien achterhalen waarom er niet verstuurd wordt

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik heb net even gekeken, en ze komen nergens in Qeue, of Mailbox of iets dergelijks terecht, maar ze komen terecht in "Pickup" ???? Dus qua dat betreft werkt het wel, maar wat ze daar dan doen???...

Verwijderd

de pickup is de standaard dir vanwaaruit de SMTP service mail kan oppikken en versturen. blijven ze daar allemaal hangen? Je zou verwachten dat als je configuratie ergens niet klopt, ze na enkele minuten verdijnen naar de badmail directory

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
nopez...een aantal zijn er zelfs nog van gisteren ...dus ik snap nu even niet waarom hij ze er dan niet uit haalt en gewoon doorstuurt... |:( ;(

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Misschien een rechtenprobleem op 1 van de directories ????

Verwijderd

kun je aangeven wat er in de variabelen fromAddr, recipients, subject en body staat ?

Verwijderd

- heb je bij de instellingen van de SMTP service een 'fully quealified domain name' opgegeven?
- heb je een smart host gedefinieerd (host met eventueel alternatieve directe externe verbinding)
- hoe is de security afgeregeld

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
fromAddr = "postedfromwebsite@digacom.nl"
recipients (wordt op de website aangegeven) = "info@digacom.nl"
subject = "Posted from website at datum-tijd"
body = Alle gewone gegevens van de website zoals naam, telnr, etc...

Maar volgens mij is dat het probleem niet, want als ik zo'n mailtje open vanuit de Pickup directory ziet het er prima uit.

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
De fully qualified domain name is aangegeven, de smarthost is niet aangegeven. (ik neem aan dat dat gewoon een andere host is die ook SMTP services draait?)

Het security level is zeer laag, geen 128 bits encryptie, geen secure channel, anonymous access staat aan, basic authentication staat aan en windows NT challenge staat aan.

Verwijderd

o, en heb je je logfiles al bekeken? die staan standaard in \winnt\system32\logfiles

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Hmmm....daar kan ik niet echt veel nuttige info uithalen...

Verwijderd

G-RaX schreef op 11 oktober 2002 @ 11:24:
De fully qualified domain name is aangegeven, de smarthost is niet aangegeven. (ik neem aan dat dat gewoon een andere host is die ook SMTP services draait?)
yep
Het security level is zeer laag, geen 128 bits encryptie, geen secure channel, anonymous access staat aan, basic authentication staat aan en windows NT challenge staat aan.
daar zal het dan ook niet aan liggen...

ik zal straks nog ff naar mn eigen instellingen kijken of ik nog iets kan ontdekken wat jou verder kan helpen...

Verwijderd

restarten wil wel eens helpen...

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
hehehe...dat ga ik maar eens proberen...de webserver mag wel weer een keertje gereset worden... ;) Als dat niet lukt...dan ben ik weer terug bij af...dus ik laat het zo wel even weten :)

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Nog steeds niet gelukt :( De mailtjes blijven binnenkomen in "Pickup" zodra ik 1 van die mailtjes naar "Qeue" sleep, en eventjes wacht...dan komen ze vanzelf ineens in de "Badmail" directory.

Verwijderd

heb ik ook wel eens last van gehad... oplossing lag toen in allerlei relay instellingen die spam voorkomen.?! heb je darvan iets ingesteld waardoor dat wordt tegengehouden..?!

werkt de smtp server uberhaupt..!? gewoon test van uit mailprog..?!

stat er echt nix in de logfiles..!?

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik heb de SMTP server geinstalleerd en er daarna verder niks aan ingesteld of iets dergelijks.... En hij moet werken, anders lijkt het me stug dat de mailtjes uberhaupt wel in de directory "Pickup" zouden komen...dan zou ASP wel een leuke error geven... [:p]

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 11:43

Kama

Aritifical Intelligenticus

Ik heb de SMTP server geinstalleerd en er daarna verder niks aan ingesteld of iets dergelijks.... En hij moet werken
Reken daar niet te hard op. Probeer eerst eens of een mailtje verzonden via bijv. Outlook express wel via die SMTP server verzonden wordt. Dat moet natuurlijk ook werken. Lukt dit niet, dan is er een config-probleem. Lukt dit wel, dan zit het in CDONTS. (Lukt dit ook vanaf je thuisadres, scherp dan de relay settings aan, anders is je server binnen de korste keren een spam-mailer geworden).

Test met to-adressen binnen en buiten het digacom.nl domein. De Smtp server zou eens kunnen besluiten dat email met hetzelde domein niet verstuurd hoeven te worden.

Niels

Verwijderd

G-RaX schreef op 11 oktober 2002 @ 11:24:

Vul bij smarthost de smtp server van je provider es in...

En zit er geen firewall in de weg?
Pagina: 1