Toon posts:

Asus P4S8X of de Asus P4B533-E

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen, maar ik ben er nog niet uit welk moederbord ik zal nemen. Ik wil eigenlijk ook wat rekening met de toekomst houden. Ik doe er eerst PC2700 geheugen in omdat ik dat PC3200 nog niet vertrouw kwa stabiliteit en omdat het wat goedkoper is. Nou heb ik zelf een lichte voorkeur naar de Asus P4S8X maar ik twijfel omdat ik helemaal geen topics zowat vind @ hier. Of ik dat nou als goed/slecht moet beoordelen weet ik niet :?

Asus P4S8X________149 euro
Asus P4B533-E_____179 euro

De volgende andere componenten komen er in:

Chieftec Case DX-01B-D(5x Enermax Fan, Enermax EG365P-VE(FM)

Diskettedrive Zwart
Intel Pentium 4 2,4GHz (533MHz FSB)
Blacknoise Noiseblocker UCaP Silent @ Freezinghardware
512 MB DDR-SDRAM PC2700 PC333
Asus V8440 GeForce4 Ti 4400 128MB DDR AGP
Western Digital 80 GB
Aopen DVD 16/48 Zwart
Aopen IDE 40*12*48* CD Rewriter Retail Zwart
Logitech Internet Navigator
SoundBlaster Live! Player 5.1
Creative Inspire 5.1 5300

Verwijderd

Tja, dat kunnen wij moeilijk voor je bepalen toch? Je geeft het zelf al aan; over de P4B533-E is genoeg over te vinden dus over dat bord kun je je mening vormen toch? Daarnaast weet je de prijzen. Verschil is 30 euro dus dat is te overbruggen. Ik zou zeggen: make up your own mind...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 10:37:
Tja, dat kunnen wij moeilijk voor je bepalen toch? Je geeft het zelf al aan; over de P4B533-E is genoeg over te vinden dus over dat bord kun je je mening vormen toch? Daarnaast weet je de prijzen. Verschil is 30 euro dus dat is te overbruggen. Ik zou zeggen: make up your own mind...
Maar ik snap niet waarom een moederbord dat theoretisch sneller is dan toch goedkoper is. Is hier een verklaring voor?

Verwijderd

De P4S8X heeft geen Raid control erop, dat is het prijs verschil.

Verwijderd

Kijk eens aan, daar heb je het antwoord. Ik weet niet of je Raid wil. Als dat niet het geval is, koop gewoon de P4B533-E. Je ga zelf al aan waarom. Succes!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet de 1e keer dat ik je dit vertel..

Lees als Tweaker zijnde eens een paar reviews, leg voor jezelf een aantal eisen vast, kies een merk die je het meest aanspreekt, doe een search op GoT naar probleemgevallen, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk zélf je eigen beslissing..

Het is niet de bedoeling dat we hier gaan voorkauwen welke moederbord je moet hebben.. Zoveel moederborden, zoveel meningen.

Tot slot: hoezo helemaal geen topics :? Aan bijvoorbeeld de P4S8X is een heel topic gewijd: Asus P4S8X gebruikerservaringen :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.