Toon posts:

[RH 7.2] Neat start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als totale beginner in linux heb ik RH 7.2 geinstalleerd. In de KDE omgeving wou ik de Network Administration Tool opstarten maar dat lukte niet. Na op internet gezocht te hebben heb ik in de terminal middels het NEAT commando geprobeerd het op te starten. Ik wou daarmee m'n RTL8139 NIC instellen.

Op het moment dat ik dat deed kreeg ik een hele zooi text op de terminal die ongeveer eindigde met deze zin:

"/boot/module-info does not exist"

Mijn vraag is

ligt het feit dat neat niet opstart aan deze melding (bestand bestaat daar inderdaad niet) of ligt het aan iets anders:

Ik heb in de BIOS reeds m'n shadow RAM uitgezet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

type in een terminal eens:
# netconf (of netconfig)
dat is een iets simpelere tool, maar daar kan je ook je netwerkkaart mee instellen.
Je netwerkkaart moet na een default install gewoon werken..

Verder geen ervaring met NEAT.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe en daarna start ik netconf opnieuw op zijn de instellingen niet bewaarde (alle tekstvelden zijn leeg) Redhat melde op de site dat NEAT een vervanging voor netconf was. Ik concludeerde dat netconf daarom niet zou werken maar dat is dus niet correct?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Zou het hier aan kunnen liggen of is het iets anders (suggesties?)
"/boot/module-info does not exist"

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

netconf start altijd met een lege situatie..
Wanneer je netconf hebt gebruikt om je instelleingen tij wijzigen, blijven deze correct, ook na een reboot.

Ik ken neat helemaal niet, dus ik kan ook niet bedenken wat hij nodig zou hebben.

Oopss.. Ik heb ff voor je gezocht met goooooogle.. en ik heb wel wat info gevonden.
Waarschijnlijk, (vraag me echter niet precies waarom) heeft neat een dependancy met de kernel-headers en de kernel-source.

Beide kan je gewoon installeren vanaf 1 van de 3 CD's met het commando rpm.
code:
1
2
# rpm -ivh kernel-headers-<version>.i386.rpm
# rpm -ivh kernel-source<version>.i386.rpm

probeer het dan nog eens..

Suc6..

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 14 oktober 2002 @ 14:04:
netconf start altijd met een lege situatie..
Wanneer je netconf hebt gebruikt om je instelleingen tij wijzigen, blijven deze correct, ook na een reboot.

Ik ken neat helemaal niet, dus ik kan ook niet bedenken wat hij nodig zou hebben.

Oopss.. Ik heb ff voor je gezocht met goooooogle.. en ik heb wel wat info gevonden.
Waarschijnlijk, (vraag me echter niet precies waarom) heeft neat een dependancy met de kernel-headers en de kernel-source.

Beide kan je gewoon installeren vanaf 1 van de 3 CD's met het commando rpm.
code:
1
2
# rpm -ivh kernel-headers-<version>.i386.rpm
# rpm -ivh kernel-source<version>.i386.rpm

probeer het dan nog eens..

Suc6..
Bedankt, dat is een tip waar ik iets aan heb. Ik probeer het vanavond meteen uit _/-\o_
Pagina: 1