[NT4]Fat32 naar NTFS zonder data verlies

Pagina: 1
Acties:

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Topicstarter
Ik heb een vraagje hierover :)
Ik heb NT 4 geinstalleerd op een NTFS partitie, maar er zitten nog 2 andere partities op die schijf en die zijn FAT32.
Mijn vraag is hoe kan ik die converteren zonder data verlies op te lopen
Ik had in een ander topic al gelezen dat je in XP het via het commando
convert c: /fs:NTFS
Werkt dat ook onder NT 4 :?
Aangezien ik de info op die schijf nog nodig heb :)

Before me there were many, after me there will be none

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:19

Arie

One Man Army

Dat commando werkt ook onder Windows NT 4.0, maar je schrijft dat het gaat om FAT32 partities en ik weet zo uit mijn hoofd niet of Windows NT 4.0 deze wel kan converten. Wat betreft het converten van een schijf,m dit had je ook gewoon in de Help functie van Windows kunnen vinden, het gaat er dus meer om of het mogelijk is om een FAT32 partitie te converten wat ik persoonlijk denk van niet, maar ik weet dit niet geheel zeker. Dit kan ook heel goed in de Help staan. Heb je daar dus wel al eens gekeken? Schijnbaar niet.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:19

Jabba

Firkan

Converten Kan zeker maar dan moet het echt met een proggie zoals Partition magic OID! succes

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 12:01

Arno

PF5A

Werkt. Staat ook gewoon in de F1 (help dus :/)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Persoonlijk ga ik voor Partition Magic omdat deze toch wat meer features heeft en bovendien beter met de data omgaat. Hier moet je helaas wel voor betalen :9

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als alternatief kan uitschroeven en in een W2k bak converteren ook. Zoals altijd maak je natuurlijk eerst een backup van de data voordat je ocnverteert, en dat gaat moeilijk in NT4 als je geenb 3th party tooltje gebruikt om de data toegankelijk te maken - wat ik niet zou aanraden als je wilt gaan converteren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
NT4.0 kan zonder 3rd party tools (bv FAT32 for NT4 van sysinternals) helemaal geen FAT32 lezen. NT4.0 heeft alleen support voor FAT16.

Dus als het een FAT32 partitie is zal het met een tool als Parttion Magic moeten, anders volstaat de commandoregel convert X: /fs:NTFS waarbij X: de driveletter is

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jay-K schreef op 11 oktober 2002 @ 10:18:
Ik heb een vraagje hierover :)
Ik heb NT 4 geinstalleerd op een NTFS partitie, maar er zitten nog 2 andere partities op die schijf en die zijn FAT32.
Mijn vraag is hoe kan ik die converteren zonder data verlies op te lopen
Ik had in een ander topic al gelezen dat je in XP het via het commando
convert c: /fs:NTFS
Werkt dat ook onder NT 4 :?
Aangezien ik de info op die schijf nog nodig heb :)
Volgens mij kan dat niet onder NT.

Probeer het anders met Partition Magic. :)

Volvotips.com

Pagina: 1