[video] JVC video opname naar pc

Pagina: 1
Acties:

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:27

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Ik heb een JVC digitale camera, en nu wil ik de beelden naar de pc overzetten om te bewerken. Het is al gelukt om met de bijgeleverde kabel, via de compoort, foto's over te zetten met het (befaamde) JLib.

Ik heb hier nog niet zo veel verstand van, maar ik lees op GoT dat het slim is om een firewire kaart in de pc te proppen.
Maar kan je de videobeelden dan al overzetten? Of heb je nog andere kabels, kaarten oid nodig? Er was verder geen software of kabels bijgeleverd, en ik weet ook niet wat ik precies nodig heb.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ja als je een firewirekaart hebt en een firewirekabel kan je ook videobestanden overzette je digicam moet dan wel dv-out hebbe maar dat hebbe de meeste geloof ik wel. verder heb je nog wel wat software nodig bijv. videowave, of adobe premiere

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:27

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Pluisje schreef op 11 oktober 2002 @ 10:21:
Ja als je een firewirekaart hebt en een firewirekabel kan je ook videobestanden overzette je digicam moet dan wel dv-out hebbe maar dat hebbe de meeste geloof ik wel. verder heb je nog wel wat software nodig bijv. videowave, of adobe premiere
ja er zit wel een dv-out op. De firewire kabel past op een digitale camera? Of moet er een soort verloopstekker op?
Zijn er ook nog andere mogelijkheden qua kaarten?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Altaphista schreef op 11 oktober 2002 @ 10:32:
[...]

ja er zit wel een dv-out op. De firewire kabel past op een digitale camera? Of moet er een soort verloopstekker op?
Zijn er ook nog andere mogelijkheden qua kaarten?
op een firewirekabel zit aan de ene kant een groote stekker di in de kaart op je pc moet en aan de andere kant een kleine stekkertje die in de camera moet, verloopstekker heb je nie nodig. Ik weet eigenlijk niet of als je tv-in op je videokaart hebt zitten of het daar ook mee kan. dus zover ik weet kan het alleen met firewire

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Dit moet je gewoon met firewire doen. Je hebt dan nagenoeg geen qualiteits verlies (digitaal -> digitaal) en het is eenvoudiger te bewerken (scene detections).

Ik heb hier ook een JVC dvl 150 voor me staan en dit gaat perfect. De firewire aansluiting zit bij mij achter het opklapbare video schermpje (DV-I)

De standaard windows moviemaker software kan (volgens mij) niet in DV resolutie capturen. Ik gebruik hiervoor virtualdub of een andere capture client.