Mailinglist maken van +/- 5000 personen..

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 10:00
Ik heb de opdracht gekregen om voor een klant een mailinglist te maken met +/- 5000 adressen erin.

Wat vroeger een faxmailing was wordt nu een e-mail mailing.

Ik krijg de 5000 adressen in een adressenbestand aangeleverd van de Kamer van Koophandel, en zover ik nu kan zien in Ascii formaat.

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik snel en makkelijk een mailinglist kan maken, het is namelijk niet de bedoeling dat al die 5000 personen elkaars mailadress krijgen.
Aangezien de klant een ISDN lijnt heeft is het ook niet handig om 5000 keer een losse mail te versturen.

Verwijderd

Alle adressen in :bcc adres importeren

• MnM
dus gewoon in de BCC adress regel importeren en dan moet het zonder problemen kunnen.?

Is het dan ook zo dat je de mail maar 1 keer hoeft te versturen en dan stuurt de provider (planet in dit geval) alles door naar de overige 5000 adressen ?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Yup, zo werkt (B)CC :)

Exact expert nodig?

• MnM
oke tnx all

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Alleen even checken met je provider hoeveel adressen hij in bcc toelaat op zijn smtp anders kan het zijn dat bv maar de 1e 100 mensen de mail krijgen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Ik zou sowieso even contact opnemen met de provider voordat je zo'n bulk mail gaat verzenden. Het wordt wellicht beschouwd als SPAM. Dus ff contact opnemen met de helpdesk.

• MnM
oke dat doe ik, maar ik heb in outlook alleen een CC regel staan, is deze hetzelfde als de BCC of kan ik die BCC optie nog ergens aanzetten ?

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28
mailtje -> view -> Bcc Field aanzetten.......

• MnM
oke bedankt, ik ga ff contact opnemen met planet internet

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:54

Yucko

One clown to rule them all !

MnM schreef op 11 oktober 2002 @ 10:35:
oke dat doe ik, maar ik heb in outlook alleen een CC regel staan, is deze hetzelfde als de BCC of kan ik die BCC optie nog ergens aanzetten ?
BCC is niet hetzelfde als CC

BCC = Blind Carbon Copy
CC = Carbon Copy

Bij BCC ziet iedereen dus alleen de afzender, en dus geen lijst van andere personen waar de mail ook naartoe gestuurd is geworden.

Bij CC ziet iedereen dus, wie die mail nog ontvangen heeft, van de afzender (jullie).

En ja, dat BCC moet je ergens kunnen aanzetten (kan je daar niet mee helpen aangezien ik :r op OutLook).

Hail _/-\o_ to The Bat!

[ Voor 0% gewijzigd door Yucko op 11-10-2002 10:49 . Reden: Link gefixed :) ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Tomsworld schreef op 11 oktober 2002 @ 10:31:
Alleen even checken met je provider hoeveel adressen hij in bcc toelaat op zijn smtp anders kan het zijn dat bv maar de 1e 100 mensen de mail krijgen.
klopt.....je zal een zakelijk account hiervoor nodig hebben

iRacing Profiel

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Nog beter is natuurlijk om het goed aan te pakken. Je wilt namelijk die lijst niet met de hand bij gaan houden. Zoek eens op listserv. Of nog makkelijker : Vraag je provider wat de mogelijkheden zijn, bij Xs4all (http://www.xs4all.nl/diensten/email/mailinglist.html) kan het. Scheelt heel veel gelazer.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• MnM
ze hebben hier een planet 128i account, dat is toch zakelijk ?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Met adsl van planet mag je maximaal naar 50 adressen per keer sturen. Ga je eroverheen dan komt de rest terug.
Ik zou toch even Planet bellen aangezien een zakelijke account niet meteen inhoudt dat je onbeperkt mail mag sturen.

Verwijderd

Je kunt het beste in batches gaan zenden, elke 5 minuten in batches van 100 bijvoorbeeld.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Nee, je kunt het beste met je provider bellen en daar de boel laten draaien.

Je "krijgt" de adressen van de KvK, volgens mij is dit dus ongevraagde mail.
En als dat zo is, dan hoop ik dat je provider je account opzegt, ik haat spammers.
Schuim der aarde, die lui die je bestoken met de meest ongelofelijke bagger.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• MnM
Het is geen spam, we hebben alle adressen al, alleen is het adressenbestand niet volledig, hierom laten we door de KVK hetzelfde adressenbestand compileren, maar dan wel volledig.

Sterker nog, als je bij de KVK een adressenbestand besteld, wat dus zonder problemen kan, dan heb je nog geen Mail adressen omdat de Kvk die niet bijhoudt

Verwijderd

Het is geen spam als het om uitdrukkelijk gevraagde mail gaat, zodra iemand er niet om vraagt is het verboden om te SPAMMEN!!! en mensen die bij de kvk in het bestand staan hebben moeten tekenen voor informatie van derden dus betreft het hier geen SPAM
Pagina: 1