Geratel bij aanzetten computer

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Ik zette daarnet mijn comp dus aan en afgezien van het geluid van mijn keiharde koeler , hoorde ik nog een soort geratel en als de computer "denk"-geluiden maakte , hoorde ik dat nu heel hard.
Ik zet mijn comp uit en open mijn kast en blaas alles eens grondig uit. Toen startte ik hem weer, nog steeds.
Temperaturen zijn gewoon goed en er hangt niks voor de coolers en terwijl ik dit bericht aan het typen was, ging dat geratel opeens weer weg (wat een rust :))

Enig idee wat dit kan zijn?
Specs (zie sig). Kast....ehm.. een of andere goedkope kast van 40 euro bij computerland :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Fan die ergens tegenaan loopt? Hebbik ook met me voeding. Moet je um vervangen.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Bedoel je de fan in mijn cooling? Of gewoon een fan? Want ik heb mijn mobo-fan, mijn video-fan, mijn cpu-fan gecontroleerd, maar die lopen gewoon vrij. Maar mij voedingfan is mooiafgesloten

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Denk ook eens aan je hdd.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een fan maakt een constant ratelgeluid als hij aanloopt. Als je het alleen maar hoort wanneer het harddisk of zoals jij het zegt "denk" lampje brandt, dan is het je harddisk, en dat is niet leuk.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:27
indien het je fan is. gewoon het plakkertje eraf halen, druppelje olie (maakt niet uit wat) erin en even in laten trekken. plakkertje erop en probleem opgelost

Verwijderd

Wat zijn de merken van je fans? Want afgaande op je specs zullen ze niet zo heel erg oud zijn.

Misschien moet je je HDD defraggen: misschien springt ie nu van sector naar sector heen en weer. >:)
Pagina: 1