[Win2k Pro] Max aantal users op 1 systeem (via ftp)

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 19:53
Ik ken de begrenzing van Win2k Pro dat er een max van 10 users naar 1 pc mogen verbinden (via bestandsdeling that is). Mijn vraag, is dit ook zo als ik er een ftp server op draai? Dat er dus maar een max van 10 users kunnen inloggen op de ftp, en dat Win2k Pro dan de rest van de users weigert?
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om dit te testen (geen 11 pc's met win2k tot mijn beschikking helaas), vandaar mijn vraag hier.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
wel als je de FTP server van win2k gebruikt (als die er al in zit?)

maar niet als je Serv-U of een ander FTP programmaatje gebruikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

of bulletproof g6 ftp! vind ik persoonlijk nog fijner werken als serv-u!

• Weppel
Het gaat hier om een lanparty server (3 dagen lang files serveren via ftp). Deze box word daar speciaal voor geinstalleerd, en daarna nooit meer gebruikt (naja, tot er weer een lanparty is). Ik wil dan niet tegen het limiet aanlopen dat er maar 10 users kunnen inloggen.
Ik was inderdaad niet van plan om de ingebouwde ftp server van win2k te gebruiken. RaidenFTPD oid zal het zeker worden..
Bedankt voor jullie antwoorden :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

op een windows2000 pro versie kun je maximaal 10 netwerkconnecties kwijt.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:20

random

Lost his marbles

mutsje schreef op 11 oktober 2002 @ 10:22:
Bingo, dus dan maakt het niet uit welke FTPserver je gebruikt, je kan maximaal 10 clients serveren..

Kijken of je ergens windows 2000 server vandaan kan halen?

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:19

Jabba

Firkan

Maja 10 man op je ftp tegelijk is ook wel genoeg lijkt me..... zelfs met een 100 mbit netwerk is dat al aardig wat....... stel dat ze allemaal in het goeie geval 1 mb/s halen....
nou ja dan hoef je niet echt te klagen denk ik!!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:55

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Als je de FTP server van IIS gebruikt (die bij Win2k zit) heb je idd de limiet van 10 connecties. Je kan natuurlijk altijd een andere FTP-server installeren op het systeem, dat niet die limiet heeft (zoals Serv-U of Bulletproof G6)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:30

Yucko

One clown to rule them all !

Weppel schreef op 11 oktober 2002 @ 10:14:
...

RaidenFTPD oid zal het zeker worden..

...
U tha man! :)

RaidenFTPD, een van de weinige (misschien wel de enigste) Win32 FTP Server die meer dan 10mb/s output haalt.

Ben blij dat ik hem gekocht heb.

Hij is zeer goed te customizen dmv scripts welke gewoon van de originele site te downloaden zijn.

Alleen jammer dat je het scherm van RaidenFTPD niet kunt maximaliseren.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch Ultra 4 Black -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Weppel
mutsje schreef op 11 oktober 2002 @ 10:22:
Dit is dus ongeacht de ftp server die ik gebruik?

• Weppel
Jabba schreef op 11 oktober 2002 @ 10:42:
Maja 10 man op je ftp tegelijk is ook wel genoeg lijkt me..... zelfs met een 100 mbit netwerk is dat al aardig wat....... stel dat ze allemaal in het goeie geval 1 mb/s halen....
nou ja dan hoef je niet echt te klagen denk ik!!
We willen een trunk gaan maken van 2 of 3 100mbit netwerkkaarten.. dan is 10 connecties echt te weinig.. al is het maar om mensen toch te laten inloggen (421 op een lanparty server is niet echt je-van-het..
Plus, 4 harddisks moeten minimaal 20/30mb/s throughput kunnen halen.. 1 van de disks kan alleen al 40mb/s leessnelheid halen.. dus 20/30mb/s moet makkelijk lukken over meerdere nics..
win2k server is geen probleem, maar dan word het dat gewoon, simpel ;)

• Weppel
JaJoah schreef op 11 oktober 2002 @ 10:55:
[...]

U tha man! :)

RaidenFTPD, een van de weinige (misschien wel de enigste) Win32 FTP Server die meer dan 10mb/s output haalt.

Ben blij dat ik hem gekocht heb.

Hij is zeer goed te customizen dmv scripts welke gewoon van de originele site te downloaden zijn.

Alleen jammer dat je het scherm van RaidenFTPD niet kunt maximaliseren.
Ikzelf heb geen verstand van het scripten/configureren van RaidenFTPD, maar wil me er in korte tijd in gaan vediepen (ik werk er wel mee, maar scriptwerk en setupwerk word altijd door iemand anders gedaan, en dat is in dit geval niet mogelijk helaas..)

Een andere mogelijkheid is misschien het nieuwe ioFTPD .. maar deze heeft helaas geen GUI, maar moet ook erg goed, en snel zijn..

Zou je me misschien willen contacteren, om me wat te helpen met het scripten van die machine?? Sinds je geen userdetails ofzo hebt, vraag ik het maar op deze manier ;)
Pagina: 1