Minder succesvolle duron overclocking ervaringen..

Pagina: 1
Acties:

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Ik zat te denken aan het kopen van een leuke duron700 met abit bordje, en iedereen loopt wel blij als een aap te vertellen dat je die dingen MAKKELIJK op 1.8 volt op 950 krijgt
......
Maar de minder succesvolle verhalen hoor ik niet. Dus ga uw gang.

Ps. Ik dacht aan een leuke globalwin of Spire cooler

Verwijderd

Hey

Minder succesvolle.........die zijn er niet hahahah.........je moet het goede moederbord hebben......dat is het enigste..........Want een duron kan je unlocken doormiddel van lijntjes trekken met je potlood.

Dus slechte topic doe je hebt gepost!

Ray_NL

• Grimm9mm
Kom nou, er moet toch wel iemand zijn die zijn spiksplinternieuwe duron van 600 mhz op 1.8 volt niet verder kan krijgen dan 650?
En jah, natuurlijk weet ik alles van het "multiplier unlocken", maar dat bedoel ik ook niet, ik wil alleen weten of dat ding absoluut hoger dan 850 komt als ik hem koop......

Verwijderd

Ik heb net een Duron 800 gekocht.
En hij loopt met coolertje van 34piek op
800@1033.

Dus ze gewoon kopen zo'n 750 of 800.

Ik d8 eerst ook het lukt me niet, maar ik heb et toch geprobeert. En zie het resultaat :)

1,75v 10 * 103mhz 51 graden.

Verwijderd

Nou ik heb wel minder slechte ervaringen,
ik heb een Duron 650 met potlood moeten unlocken maar als ik de multipiler op 7 zet dan wil bij de eerst volgende boot de monitor niet aan dan moet ik de p weer uitzetten en daarna weer aanzetten en dan doet hij het wel. Erg iri dus en boven de 750 kom ik helemaal niet. Ik kan dus alleen de FBS veranderen tot 110 Mhz. Ik heb een Matrox G400 32MB en een Abit K7T op een 300 Watt voeding.

Kent iemand anders dit probleem?

Martijn

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

heb je het voltage wel iets verhoogd ?

= TheGrimReaper op tweakers

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 20:53 schreef dreamraver het volgende:
Nou ik heb wel minder slechte ervaringen,
ik heb een Duron 650 met potlood moeten unlocken maar als ik de multipiler op 7 zet dan wil bij de eerst volgende boot de monitor niet aan dan moet ik de p weer uitzetten en daarna weer aanzetten en dan doet hij het wel. Erg iri dus en boven de 750 kom ik helemaal niet. Ik kan dus alleen de FBS veranderen tot 110 Mhz. Ik heb een Matrox G400 32MB en een Abit K7T op een 300 Watt voeding.

Kent iemand anders dit probleem?

Martijn[/quote]Ja. Ligt aan de Matrox drivers o.a. Ze hebben nog njet echte lekkere drivers voor de KT133 chipset. Ik had/heb vergelijkbare problemen gehad met m'n Marvel200. Probeer eens de oudere driver versie 5.41.008. En zet de bios instellingen langzamer voor de AGP bus.

Verwijderd

Hiero een Duron 700@825 + KT7 en V3000. Deze krijgen we op 1,82Vcore nog niet stabiel op 850 ofzo, ik denk dat er wel meer van dit soort verhalen zijn. Oja wel een behoorlijke cooler er op.

Verwijderd

Duron 700 stabiel op 950 MHz. Wel met chrome orb. Heb een Abit KT7 als mobo.

• Grimm9mm
Waar haalt iedereen in hemelsnaam al die Chrome orbs en spire coolers vandaan? Ik zie op pricewatch slechts 1 aantekening, en die zit ergens in verwegistan......

Verwijderd

Bestellen dan? lijkt mij!

Reni Systems bij mij in Schiedam heeft ze ook...

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-09 21:07

ken

duron 700@1000 met abit kt7 en spire koeler
aanrader :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ken
  • Laatst online: 03-09 21:07

ken

...

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

hehe duron 600@ 1 gigahertz x 2 hiero ... een op a7v en ander op kt7 raid , beiden met spire coolers ...

• ks_choice
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

ks_choice

Ja, mijn keus ja!

Duron 600@824 (8x103)
Hoger wil hij echt niet. Voltage zit al aan z'n top en bij hogere snelheden wordt hij echt onstabiel en loopt vast.
Abit-KT7Raid
Duron 600@824 @1,85v @52 graden met koe
Hercules GF2MX retail
Coolermaster van 89 piek bij sww.nl
256Mb 133Mhz geheugen @CAS2
SB256
ISA netwerkkaart

Pecunia non olet

Verwijderd

Nou ik denk ook dat het aan mijn matrox kaart ligt, maar wat ik zo vreemd vind is dat de hele monitor niet aan gaat bij het booten, en dat lijkt mij niet echt een driver probleempie, lijkt me meer een BIOS probleem maar wat moeten dan de instellingen zijn?

Martijn van Oudvorst

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Zoals Hooi al zei, waarschijn staat je AGP bus verkeerd ingesteld. Je kunt in de BIOS 1/2 of 1/3 instellen geloof ik. Probeer dit eens te veranderen.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Duron 700 maximaal op 927. Hoger wordt ie in 3D onstabiel. Post niet eens hoger dan 950. Dikke CoolerMaster cooler, maar de temperatuur komt zelfs op 927 niet boven de 45 graden, dus ik denk dat een grotere koeler niet zal helpen. Voltage overigens op 1,85v.

Inmiddels heb ik de Duron vervangen door een TB900, maar die heb ik nog niet overclockt. Hij is nu aan het inburnen op 1,85v.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51
Duron 600@1000 MHz 1.85 V en spire MA423-15
Chaintech 7AJA :):)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Duron 650, week 22, af-fabriek unlocked komt bij mij niet hoger dan 900 @ 1,85V op een KT7 met GlobalWIN FOP32-1. Bij alles boven de 900 boot hij niet meer.

edit:
Let wel: op 900 is hij wel 100% stabiel en wordt hij ook maar een graad of 52 bij full-load

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

dreamraver probeer es opnieuw in te kleuren...heeft bij mij ook geholpen...eerst deed ie het geen enkel probleem en toen startte die opeens vaag op (praktisch niet..me lampje van me montitor sprong maar niet op groen, voeding uit..aan...en maar bidden dat ie weer op 900 wou) heb toen me proc eruit gehaald...weer ingekleurd..en nooit meer problemen gehad

suc6

Verwijderd

Nou ik zal het wel eens proberen
ik ga ook meteen effe Win ME installeren. Dus als het niet lukt laat ik het nog wel effe weten. Maar alvast bedankt.

Martijn

Verwijderd

Dreamreaver: Dit ligt zeker aan het inkleuren
, heb dit ook gehad , gewoon ff opnieuw inkleuren.

Verwijderd

denken jullie ook wel ff aan van welke week hij is? Ik las laatst een overzichtje (op iXBt-labs -dacht ik?-) dat D600-700 na w36 zeker wel 950 doen en dat ze de 1050 ook nog wel halen(de 650 en >)

De week zie je aan de laatste 2 cijfers van het serienr.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb (denk ik zelf) een van de eerste series Duron (600).. De L1 bridges zijn gewoon intact, hoef niet te kleuren, dus gewoon standaar non multiplier locked.

Echter ik kom niet hoger dan 7,5x114=855 mhz
Dit met een GlobalWin FEP32

Hij boot totenmet 909 mhz maar dan loopt tie gelijk vast (9x101)

Divide and conquer.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

duron600@1066, asus a7v en 1.85V (in windows 1.92V)
week 37, met GlobalWin FKP32 bij narwal gekocht,
1100 geeft hij beeld, maar start niet op ;(((

misschien gaat ie nog hoger als ik ook nog met de fsb gaat klooien, maar ik heb er geen zin in.

• Dezjay
  • Laatst online: 03-09 19:36
650@1000 39graden met PRIME95 :) en chrome orb

Spire komt nog

Nog niet met fsb gespeeld

Verwijderd

Nou ik heb nu de proc al 3 keer opnieuw ingekleurd maar de pc blijft de zelfde problemen hebben, ik denk toch echt dat het aan de Matrox kaart ligt.

Martijn

Verwijderd

Zeg dreamweaver, je moet wel secuur zijn met het zetten van streepjes. Maakt het ene streepje contact met de ander dan kan je duron wel eens heel gek gaan doen. Je moet de streepjes natuurlijk wel goed zetten!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb iets heel geks gezien
duron600 week 29 groen/grijsachtig
duron600 week 35 beetje grijsachtig
duron600 week 35 supergroen (echt knalgroen)
duron600 week 35 supergroen (echt knalgroen)
duron600 week 37 superdonkergrijs

max getallen bedoel ik stabiel mee
week29 (grijs/groen) max. 950Mhz
week35(grijze) max. 1000Mhz
week35(knalgroene) max. 900Mhz
week37(donkergrijs) max. 1066Mhz

je begrijpt natuurlijk dat ik die laatste hebt ;))

maar hoe kunnen 2 week35's zoveel verschillen??????
weet iemand dat?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

wat ik dus wilt zeggen:
hebben de gasten bij wie die duron niet zo hoog gaat, echt supergroene die's????

Verwijderd

Duron 800@1080

1,85 volt 60graden!!!!!!! met spire cooler!

• Dezjay
  • Laatst online: 03-09 19:36
mijn core is iets groen/paars ? vage kleur

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat mensen nogal snel zeggen dat hun overclockte systeem STABIEL is. Maar wat is stabiel. Dus bus of multiplier opvoeren en vervolgens zonder problemen 3DMark of Winbench draaien wil natuurlijk niet zeggen dat je systeem stabiel is. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun systeem bijvoorbeeld 24uur lang benchmarken om de stabiliteit te checken.
Ik denk dat er nog heel wat overclockte systemen afvallen als op deze manier getest zou worden.
Bijvoorbeeld met Prime95 of een Linux kernel compilatie. En dan niet 1X maar gewoon 24uur lang. Loopt hij dan nogsteeds, dan kun je zeggen dat hij wel stabiel is.

Verwijderd

Misschien een ander vraagje dan, ik heb dus 4 keer opnieuw moeten kleuren en het werkt nog niet maakt het dan niet uit wat voor soort potlood je gebruikt? ik gebruik nu zo een vul potlood. En ik weet zeker dat de streepje onderling geen contact maken dus daar ligt het niet aan.

Martijn
Pagina: 1