Ik wil jullie mening vragen over het volgende, die niet beantwoord worden met de search en deels afkomstig uit oudere topics.
Ik heb drie HD: 2x40gb (2Mb cache) en 1x80gb(WD800JB, 8Mb cache). Allemaal 7200rpm en ata100 of 133.
Ik heb een MB met vier IDE poorten (2 standaard en 2 extra promise ata100).
Mijn voorstel aansluiting:
IDE1: 80GB HD (master) en 40GB HD (slave)
IDE2: CD-rom en CD-RW
IDE3: 40GB HD
Ik heb gelezen dat het beste is om windows (XP) in een aparte partitie te plaatsen, net als de cache. De programma's komen dan weer in een andere partitie.
Mijn voorstel indeling partities:
Master:
C: winxp (5GB)
D: swapfile OS (2GB)
E: programma's (10GB)
F: grafische programma's (10GB)
G: data (40GB)
E: cache programma's (o.a Photoshop) en downloads (de rest, ong 13 GB)
Slave: 40GB data
HD op IDE3: back-up en data
Is dit de beste aansluiting (ook gezien twee verschillen in HD cache op 1 poort) en is dit de beste indeling gekeken naar prestatie en snelheid. RAID vind ik niet interessant en alle schijven zijn NTFS. Misschien zelfs beter om de OS swapfile op de HD op IDE3 te plaatsen?
Alvast bedankt!
Ik heb drie HD: 2x40gb (2Mb cache) en 1x80gb(WD800JB, 8Mb cache). Allemaal 7200rpm en ata100 of 133.
Ik heb een MB met vier IDE poorten (2 standaard en 2 extra promise ata100).
Mijn voorstel aansluiting:
IDE1: 80GB HD (master) en 40GB HD (slave)
IDE2: CD-rom en CD-RW
IDE3: 40GB HD
Ik heb gelezen dat het beste is om windows (XP) in een aparte partitie te plaatsen, net als de cache. De programma's komen dan weer in een andere partitie.
Mijn voorstel indeling partities:
Master:
C: winxp (5GB)
D: swapfile OS (2GB)
E: programma's (10GB)
F: grafische programma's (10GB)
G: data (40GB)
E: cache programma's (o.a Photoshop) en downloads (de rest, ong 13 GB)
Slave: 40GB data
HD op IDE3: back-up en data
Is dit de beste aansluiting (ook gezien twee verschillen in HD cache op 1 poort) en is dit de beste indeling gekeken naar prestatie en snelheid. RAID vind ik niet interessant en alle schijven zijn NTFS. Misschien zelfs beter om de OS swapfile op de HD op IDE3 te plaatsen?
Alvast bedankt!