[mac] 2 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo

ik heb 2 vragen omtrend macos 9 misschien kan het, en misschien weet iemand het..

altijd als ik blader maakt hij voor alles een nieuw venster, kan ik ook zo bladeren dat dit in 1 venster gebeurt, anders word het telkens zon rommel..

en mn resolutie kan ik bijv.

800 x 600
1024 x 768
1280 x nogwat

maar ik wil eigenlijk iets wat tussen de laatste 2 zit, is dit ook mogelijk?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

als het goed is wel, 1152x864 :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

1) Dit kan bij regelpanelen - algemeen
2) Dit is afhankelijk van je monitor, wat je eventueel kan proberen is om het vinkje bij "laat alleen geschikte modi" weg te halen.

• M4RTiN
ja precies die resolutie wil ik juist, maar die staat er niet tussen ook niet met dat ene vinkje dat had ik geprobeert, misschien helpt het als ik een andere monitor kies?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Andere monitor? Wat voor een heb je dan, laten we daar eens mee beginnen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• M4RTiN
een relisys, een nieuw type, aardig scherp en onder windows ook wel hoger gehad enzo

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Met Alt ingedrukt, wordt het nieuwe venster gesloten als je een nieuwe opent. En als je een venster open hebt, kan je in je taakbalk op weergave --> lijst een lijst zoals in windooz krijgen.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• M4RTiN
hmm ik heb nu een scroll muis erop, en het scrollen werkt niet :(

tips?

Verwijderd

Ik weet niet hou oud je mac is, maar OS 9 is erg uit de tijd. Ik raad je dan ook aan om OS X te installeren, bijna alle software van 9 is overgezet naar 10. Het vensterprobleem is dan ook opgelost, ik heb me er ook wel aan geergerd.

• M4RTiN
tis een G4 8-)

alleen ik moet dan ff zien hoe ik aan de software kom, ik ben ook nog op zoek naar indesign en photoshop, illustrator 7 heb ik al...

naja iig bedankt jullie :)

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-05 09:46

peace, love & linux

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:37:
Ik weet niet hou oud je mac is, maar OS 9 is erg uit de tijd. Ik raad je dan ook aan om OS X te installeren, bijna alle software van 9 is overgezet naar 10. Het vensterprobleem is dan ook opgelost, ik heb me er ook wel aan geergerd.
euhhh, ik weet niet of jij proffesioneel met mac's werkt ofzo, maar ik heb hier zo'n 40 G4's te beheren en overal staat MacOS 9.2 nog op hoor. Update naar OS-X is niet iets wat je 'zomaar' even doet. Laat Quark dan eerst maar eens met een native OS-X versie van Xpress komen.

Voor de thuisgebruiker die wil internetten en af en toe een word docje typen is het natuurlijk perfect :)

Verwijderd

M4RTiN schreef op 11 oktober 2002 @ 14:33:
hmm ik heb nu een scroll muis erop, en het scrollen werkt niet :(

tips?
Ga naar www.versiontracker.com en zoek naar usb overdive.
Dan werkt je scroll-wheel en je tweede muisknop. Kun je b.v control-klik naar de tweede muisknop verwijzen en lijkt het net of ja met windows werkt. T is alleen wel shareware. Hij blijft gewoon werken alleen valt hij je lastig elke keer als je opstart. Stopt hij mee als je hem registreerd. Maar hiermee krijg je wat je wilt.

Verwijderd

avatar schreef op 11 oktober 2002 @ 16:11:
[...]

euhhh, ik weet niet of jij proffesioneel met mac's werkt ofzo, maar ik heb hier zo'n 40 G4's te beheren en overal staat MacOS 9.2 nog op hoor. Update naar OS-X is niet iets wat je 'zomaar' even doet. Laat Quark dan eerst maar eens met een native OS-X versie van Xpress komen.

Voor de thuisgebruiker die wil internetten en af en toe een word docje typen is het natuurlijk perfect :)
quark is crap, die lui verdienen t om falliet te gaan, de klantenservice van hun is ronduit een grap.. 1.5 jaar na release van OS X, nog altijd geen X versie van X Press. daarbij de nog altijd VEEL te hoge prijs, ook voor de laatste versie weer. terwijl er nauwelijks handige verbeteringen in zitten... bedrijf waar ik kom, is quark echt HARD gedumpt voor Adobe Indesign die veel beter compatible is met photoshop en illustrator (duh :P) maar ook handiger voor een PDF workflow, etc... daarbij draait die al wel onder X, en is nog goedkoper ook. en gewoon simpleweg beter :)

maar ok :) das een andere discussie :)
Pagina: 1