COM21 kabelmodem opvoeren...

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Ik heb het ooit al eens gevraagd, en sommige mensen wisten wel dat er mogelijkheden zijn. Er zijn wat mensen beziggeweest met een idee waardoor je je eigen down en upstream in kan stellen door een linux servertje die IP kan spoofen of zo...

Ik had gisteren nog ff de search gebruikt maar ik heb nog niets gevonden. Is er al iets bekend over het opvoeren van je modem? Ik heb Wanadoo cable broadband basic met COM21 kabelmodem. Lekker downen met 1024 of uppen ofzo.... })
Dat heb ik wel verdient vind ik zo met casema :(

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 19:39

Arno

PF5A

Kan niet. Ze zijn erg goed beveiligd ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Snelheid word toch ook geknepen aan de andere kant dus bij Casema zelf?

Heb een week terug een monteur van @Home aan de deur gehad omdat hij moest kijken of alles goed was aangesloten na de verhuizing. (Die zei dus ook dat bij @Home word geknepen op snelheid dus het veranderen van de modem zelf had niet veel zin.) Ik had alles zelf gedaan, anders moest ik 2 maanden wachten op internet, NOT dus. Alles goed alleen moets 1 kabeltje vervangen worden. Blaast die gast op 1 of andere manier de kabelmodem daarmee op. :( Damn dacht ik al komt hij later terug met een Motorola modem, blijkt dat ding sneller te zijn dan de Com21 die ik had :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Wat ik begreep voordat ik dit nu stelde:

De modem download van een bepaalde site van casema / wanadoo een soort firmware waardoor die weet hoe hard die moet lopen. Die site loopt op een IP natuurlijk. Nou maak je een linux server die je ertussen moet kunnen zetten, die doet dat ip na en je zet een config firmware update bestand op die linux bak. En dan zou het modem van de linux server dat bestand downen en plots op veel meet k/b gaan downen en uppeen naar hoeveelheid dat je ingesteld hebt.

Het zou moeten kunnen volgens mensen van een site waar ik toen was. Het com21 hacking project heette dat dach ik. Iemand info of er al mogelijkheden zijn of juist helemaal niet mogelijk is :?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00
Kan je niet opvoeren, zoals je ook al in de search kon zien. Om de zoveel tijd downloadt je modem de laatste firmware en instellingen via de COAX kabel, en hiermee gaan ook je instellingen weer verloren.
Mocht het je wel lukken: dan nog heb je er niets aan, alleen als je peer2peer met je buurman zonder tussenkomst van routers doet, anders gaat het opvallen, of wordt het gewoon geknepen bij de eerstvolgende router :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zucht ...

Probeer eens ff om 'm op 240 ipv 220 te laten lopen, scheelt iig in je download.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.