Toon posts:

Links 2003.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gezocht op 'Links' en '2003' en kreeg een HELEBOEL hits, maar geen een die iets te maken had met golf... Gek, hè...? ;)

Dus, dacht ik, de hoogste tijd voor een topic over het beste golfspel dat er is!
Tenminste... dat denk ik... Want ik heb alleen nog maar de demo gespeeld. Maar die ziet er goed uit, vind ik. Is het spel eigenlijk al uit in Nederland...? Ik heb 'm nog nergens gezien...

De vorige versie heb ik overgeslagen, omdat ik die teveel op de daarop voorgaande versie vond lijken. Maar deze heeft toch wel duidelijk een aantal verbeteringen.

Toen ik er voor het eerst over hoorde baalde ik er van dat ze de 'video-poppetjes' gingen vervangen door 3D virtuele figuren. Die 'echte' golfers zijn toch veel realistischer! Tjonge, wat hen ik me vergist... Die nieuwe 3D-figuren zijn echt hartstikke goed! Veel echter en natuurlijk dan die opgeplakte filmpjes! Ze hebben veel meer bewegingen: ze leven constant, terwijl die videofiguren vaak stokstijf stonden te wachten op het 'play'-commando.

En dan de Real Time Swing: rottig moeilijk zo nu en dan, maar HEEL ERRUG LEUK! Het doet me nogal denken aan Virtual Pool... Al met al wordt het daardoor veel realistischer, helemaal in combinatie met de nieuwe 3D-figuren die perfect en vloeiend reageren op de muisbewegingen. Maar het zal wel ff duren voordat ik daarmee onder par speel...

Tja, ik heb alleen nog maar de demo gespeeld, dus veel zinnigs kan ik er nog niet over zeggen.
Zijn er hier al lui die het spel al hebben? Ziijn hier mensen die het zeker gaan kopen? Wat zijn jullie meningen? Is Links sowieso een beetje populair hier...? Of zitten alle virtuele golfers achter het arcade-golf-spel van EA...?

Nou, ik ben benieuwd of dit écht een groot topic gaat worden...

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog ff een screenshot. Om (bijvoorbeeld) alle Unreal Tournament 2003 fans over te halen Links ook eens een kans te geven... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/doral2003.jpg

Dit is trouwens een screenshot van een add-on course die je zo van het internet kunt downloaden: er zijn al stapels van die courses voor de vorige versie en de verwachting is dat die al snel ook geconverteerd zullen zijn naar Links 2003: dus binnen no time heb je stapel courses om op te golfen!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 07:18
Is het ook multiplayer te spelen? En op welke wijze dan (deathmatch, co-op, assault, ctf etc etc...)?

:P

Verwijderd

Ziet er best aardig uit. De laatste versie die ik gespeeld heb was Links386 :+

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49
Ik zal hem vanavond ook ff spelen (als ie binnen is). Ik speel al best lang golfspelen (Leaderbord op de C64, PGA Tour Pro 98, Tiger woods, links 2001 etc) en had Links 2003 ook, maar weer verwijderd omdat ie het eerst niet deed.

Links 2003 lijkt mij ook weer leuk om deze te spelen. Ziet er wel heel goed uit. Zal binnenkort ook wat screennies posten en mij ervaringen.

Ik moet zeggen dat de nieuwste versie van Tiger (2002) ook goed was. Vooral het online gedeelte was absoluut goed geregeld en heb me er dan ook aardig wat uurtjes mee vermaakt.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ja ik heb ook Tiger Woods 2002 en die bevalt me prima. Ik heb geen behoefte aan nog een golfspel ;)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Ziet er wel goed uit.... maar of het nu echt is of virtueel... golf blijft bij mij toch een te hoog (golf) bal gehalte.

• bassio
Ik ben het helemaal met je eens dat golf een bepaald soort mensen aan trekt (zeker op de echte grote clubs). Maar omdat de sport tegenwoordig veel populairder aan het worden is komen en steeds meer "gewone" mensen. Zeker als je op de lokale Par-3 banen gaat kijken is er weinig kak meer aan.

Virtueel is het gewoon lekker relaxed om te spelen als je een keer geen zin hebt in Fraggen of racen

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 12:45
De vorige versie heb ik overgeslagen, omdat ik die teveel op de daarop voorgaande versie vond lijken. Maar deze heeft toch wel duidelijk een aantal verbeteringen.
Da's vreemd, omdat deze versie meer een update is van 2001 dan 2001 van 2000. De vorige versie (2001) introduceerde de 3D enginge, deze bouwt daarop voort. Da's ook de reden dat ik deze skip.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

waar kan ik de demo krijgen?

• Dr. Strangelove
Waar denk je? Misschien de MS site?

Dat ik dit doe voor je... ben in een goede bui :)

http://download.microsoft...82KMeXP/EN-US/2k3demo.exe

Verwijderd

Topicstarter
bassio schreef op 11 oktober 2002 @ 14:04:
Ik moet zeggen dat de nieuwste versie van Tiger (2002) ook goed was. Vooral het online gedeelte was absoluut goed geregeld en heb me er dan ook aardig wat uurtjes mee vermaakt.
Die Tiger Woods serie lijkt me zo arcade... Neppig... Ik heb de eerste Tiger Woods en die heb ik denk ik 2 keer gespeeld... Ik hecht toch wel aardig wat waarde aan een realistische omgeving (graphics). Woods is teveel en te duidelijk een computerspel. Het beweegt allemaal wel mooi, maar da's dan ook zowat alles. Links ziet er echter uit. Tja, misschien wel erg statisch en zo, maar daar heb ik dan weer geen problemen mee.

En van wat ik begrijp zijn de physics (ja, ja, zo'n balletje heeft toch echt physics!) van Links het beste. Woods laat hier en daar toch een stevige steek vallen zodra het balletje op de grond valt. Zo heb ik gelezen...

• bassio
Ik krijg de demo en de full version met geen mogelijkheid aan de praat :( :(

Het installeren gaat goed. Maar bij het starten wordt kleine scherm wat er eerst staat groot, er komt een klein logo met links 2003 en onderaan staat dat hij wel degelijk mijn GF4 Ti4600 ziet. Vervolgens komt de harde reboot en start ie vanzelf op.

Voor specs zie sig. Verder:

SP1 geinstalleerd, ook nog een keer na de install van links 2003.
Det 40.41

Snap er niks van. Stukje uit event viewer, application:

Faulting application linksmmiii.exe, version 22.9.9.231, faulting module linksmmiii.exe, version 22.9.9.231, fault address 0x003745ef.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Iemand enig idee. Ik heb verder nog nooit problemen gehad met mijn pc of met andere games.

Verwijderd

Topicstarter
H, da's balen... Bij mij loopt 'ie zonder problemen... Ik heb Win98SE en een GeForce 3 Ti 200. Jouw systeem is nieuwer, dus dat zou toch zonder problemen moeten lopen...

Weet iemand al of 'ie in Nederland als te koop is?

• bassio
Lijkt mij ook wel. Ik snap het ook niet. Dit is echt het enige programma waar ik problemen mee heb. Kan op i-net ook niks vinden. Ik hoop dat er meer mensen met het probleem en dat het opgelost kan worden. IK wil het wel graag proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus net Tiger Woods 2002 uitgeprobeerd. En tot mijn schrik moet ik zeggen dat ik het leuker vind dan Links 2003...!

De wereld in TW 2002 leeft! Alles beweegt! En die camera die op allerlei manieren je slagen in beeld brengt is subliem! Links 2003 is echt doods: nu begrijp ik wat de reviewers allemaal zeggen!

En die True Swing die TW gebruiken is errug lekker. Maar ook wel errug makkelijk...

Met andere woorden: ik ga voor TW 2002. Of TW 2003, want die schijnt er ook al aan te komen.

Tjonge, wat kan je je vergissen. Dit was het einde van dit topic, wat mij betreft...

• Dr. Strangelove
Net ff die demo van TW gedownload na het lezen van je post, en ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met 'alles beweegt'. De vlag beweegt ja, dat doet ie in Links ook. En die kromme kop van die Woods... doe mij maar Links. Meteen 50 (officiele) courses ter beschikking.

En TW loopt trouwens ook erg slecht op mijn PC, het enige spel dat dat doet. Kan me niet voorstellen dat het te zwaar is, zo super ziet het er niet uit.

• bassio
Ik heb TW ook vaak gespeeld en als je je opties op max zet beweegt idd alles. De bomen (voor de verandering geen bitmaps zoals gewoonlijk) de vlag, het water, alles.

En idd zeker met de omgeving die er gewoon heel mooi uit ziet is het een zwaar spel. Ik kan hem gelukkig goed spelen op de hoogste resoluties met alle opties aan. En het is echt heel mooi.

Links 2003 daarentegen start niet eens op dus dat is bij mij wel heel statisch. Er beweegt idd helemaal niks. ;)

• Dr. Strangelove
Hoe kan je dan de opties aanpassen in de demo? Kan niks van instellingen vinden.

Wel nostalgie, TPC at Sawgrass, die course zat ook bij PGA Tour Golf 2, een van mijn eerste golf spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is de demo beperkt en zijn niet alle grafische opties beschikbaar...? Zou niet zo slim zijn, natuurlijk, maar het zou kunnen...

Nog ff wat anders...

Ik was dus aardig onder de indruk van het grafische gedeelte van TW 2002: het sfeertje en zo. Maar ik moet wel zeggen dat na een tijdje spelen het spel wel erg makkelijk is... Binnen no time sla je ladingen birdies, zelfs met die real time swing. Je hoeft eigenlijk nooit te mikken, alleen op de tee. En je moet wel heel gek met je muis schuiven wil je niet in de buurt van de hole komen...

Op een bepaald moment kreeg ik het idee alsof ik met mijn geklik een video bediende!!!
Het ziet er mooi uit, schitterende afwisselende camerabewegingen, net een video, maar om nou te zeggen dat IK ZELF golf speel... Nee, niet echt, eigenlijk... En ik speel op pro niveau...

Links 2003 is duidelijk stukken moeilijker. En in the long run daardoor misschien weer beter...

Links 2003 met de graphics van TW 2002: dat zou wat wezen...

Moeilijk hoor... Welke moet ik nou kopen...?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:13

-ET-

Phone Home

hmmm zal toch ook eens de demo downen. Keb vroeger mijzelf suf gespeeld aan links386. Vond ik anzich voor die tijd een heel mooi spel. Wat ook goed te spelen was. Ben benieuwd of dit ook wat is.
Pagina: 1