Toon posts:

wat is een vector

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dit nou precies??

Verwijderd

google ... vind je heel veel!

vectoren worden beschreven door coordinaten, bv. puntA (0, 0) en puntB(100,100) ... de computer gaat nu een lijn tussen deze punten trekken. Doordat hij dit elke keer opnieuw doet wanneer je inzoomt, uitzoomt etc. blijven vectoren altijd scherp, hoe ver je ook inzoomt. Bij bitmaps is dat anders, die worden beschreven door pixels, en daardoor je de mooie vierkanten wanneer je inzoomt.

Wat he beste ligt aan waarvoor je het wilt gebruiken, ga je een logo tekenen, gebruik dan vectoren, deze kun je later dan gebruiken voor briefpapier, maar ook voor om op billboards te drukken (je kunt ze vergroten en verkleinen wat je wil) ...

Ook heb je op dit moment de pixelmania... mensen vinden tegenwoordig pixels weer helemaal hot, en veel sites grijpen terug naar games en graphics van vroeger ...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Een vector is een wiskundige manier om lijnen te tekenen. Met behulp van coördinaten en formules dus. Op die manier kan je tekeningen oneindig groot maken zonder kwaliteitsverlies

VB

lijn1 (A,A)_______________________(B,B)

lijn 2 (A,A)_____________________________________________________(B,B)

A,A en B,B zijn de coördinaten en je tekenprogramma (Adobe Illustrator ofzo) berekent dan hoe de lijntjes moeten komen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Today's subliminal thought is:

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 17:13

Greyfox

MSX rulez

Nooit wiskunde gehad?

MSX 2 rulez more

Verwijderd

wiskunde en natuurkunde zijn de mooiste vakken die je krijgt (of hebt gekregen) naar mijn mening

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:33:
wiskunde en natuurkunde zijn de mooiste vakken die je krijgt (of hebt gekregen) naar mijn mening
Ben ik roerend met je eens en ik baal al 5 jaar dat ik nog nooit fatsoenlijk natuurkunde heb gehad :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

in een vector zijn 3 waardes gedefinieerd:
- startpunt
- richtingscoëfficiënt
- lengte

Maar vanwaar deze vraag?
Is dit een versie van GoT-triviant? :P :)

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 10:16
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:33:
helemaal mee eens...vooral leuke onderzoekjes met Na waren lachuh...

on topic:
googlen is niet overbodig hier...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
Had je op kunnen zoeken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.