"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
| function docHeight () {
return (!window.innerWidth) ? document.body.clientHeight : window.innerHeight;
}
function docWidth () {
return (!window.innerWidth) ? document.body.clientWidth : window.innerWidth;
} |
de ene geeft de hoogte in px van het scherm en de ander de breedte, lijkt me niet moeilijk om uit te vogelen welke wat doet
Als ik nu in mijn stylesheet een vaste hoogte (bijv. 430px) opgeef, dan doet ie het de ene keer heel mooi, maar de volgende keer staat de helft van de <div> onderaan buiten het scherm... Snappie?
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
Verwijderd
ik neem aan dat het menu uit de database komt, dan tel je het aantal results van je query, doet die maal de hoogte van 1 rij ... en voila ... totale hoogte van je menu. nu kun je deze gebruiken om je div hoogte te bepalen ...
Desnoods pomp je de php hoogte in een javascript variabele en je bent klaar ...
1
2
3
| <script> var hoogteMenu = <?=$hoogteMenu?>; </script> |
tadaaa ... als je de source geeft of een link, dan kan ik je wat meer helpen
De rijhoogte kan nl. ook nog wel eens wijzigen... Ik wil het dus als het volgt gaan doen (ongeveer):
1. De hoogte van de menu-tabel wordt bepaald.
2. De hoogte van het frame is bekend.
3. De hoogte van de div wordt dan (hoogte_van_frame - hoogte_menu_tabel).
Toch?
Zover ben ik, maar nu moet ik dit nog op de een of andere manier in m'n style zien te verwerken... Op MSDN zag ik al wel dat je met DHTML binnen je style kan werken, maar dat gaat me nog niet goed af... Wie helpt me op weg?
De totale source hier neerzetten lijkt me nie echt wijs...
Hier staat de bron: http://www.ezsite.nl/temp.html (dit is gegenereerd en later opgeslagen)
Verwijderd
en over dat de rijhoogte nog weleens kan wijzigen, nou dan zet je deze toch in een variabele in php.
dus:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?
$rijHoogte = 18;
?>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="<?=$rijHoogte?>">blaat</td>
</tr>
</table> |
Om nog even terug te komen op je "nette" code ... wat vind je niet netjes dan? dat je een server-side taal gebruikt om bepaalde dingen in html dynbamisch te maken? Dat is toch juist de kracht van een server-side taal ...
Geef je div gewoon een id, bereken de gewenste hoogte (daar was je geloof ik al uit), en maak een functie die je onload aanroept:
1
2
3
4
5
| function init() { document.getElementById('idvanjediv').style.height = <gewenste hoogte>; } |
Intentionally left blank
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
| if (document.getElementById)
document.getElementById("idtje").style.height = hoogte;
else if (document.all)
document.all["idtje"].height = hoogte;
else if (document.layers)
document.layers[idtje].height = hoogte; |
als het goed is werkt dit voor elke browser ... maar goed Crisp, volgens mij heb ik hem dit ook al verteld en was dit verder niet de bedoeling. Hij wil blijkbaar geen server-side taal gebruiken om in javascript waardes aan variabelen mee te geven. Zelf vind ik dit niet echt slim, ten eerste is dit het mooie van talen als PHP en ASP, en tweede geen hond die het merkt.
.topVerwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 10:43:
maar dan zit je dus mooi met je getElementByID in NN4 en IE4..., dus dan doe je dit:
[...]
als het goed is werkt dit voor elke browser ... maar goed Crisp, volgens mij heb ik hem dit ook al verteld en was dit verder niet de bedoeling. Hij wil blijkbaar geen server-side taal gebruiken om in javascript waardes aan variabelen mee te geven. Zelf vind ik dit niet echt slim, ten eerste is dit het mooie van talen als PHP en ASP, en tweede geen hond die het merkt.
NN4 gebruikers moet je doorsturen naar netscape.com en IE4 gebruikers naar microsoft.com anders komen we nooit van die fossielen af
Ik ben het met je eens dat als je het serverside al in de code kan parsen, desnoods met een inline style, dat je dat moet doen.
Topicstarter heeft dunkt me wel genoeg informatie zo; de rest is makkelijk op te zoeken...
Intentionally left blank
Verwijderd
1
2
3
| function init() {
document.getElementById('content_bestand').style.height = window.innerHeight;
}; |
Maar hij doet dus echt helemaal niks! Hoe kan dat nou?
Verwijderd
Is er niet een style-element wat voorkomt dat mijn tabel opgerekt wordt?
Edit:
Ik heb nu in de table het volgende toegevoegd:
tableLayout : fixed
Nu blijft de tabel de juiste grootte, nu nog scrollen...
[ Voor 0% gewijzigd door Skef op 11-10-2002 14:52 . Reden: toevoeginkje... ]
edit:
http://msdn.microsoft.com.../reference/objects/tr.asp
Remarks
The TD and TH elements are valid within a row
Verwijderd
1) div kleine hoogte meegeven zodat ie de tabel niet oprekt.
2) tabel hoogte bepalen, bijvoorbeeld door transp. gif onder en boven te stoppen en daar de positie van te bepalen.
3) in je pagina.onload een functie zet die de div vergroot naar de gewenste afmetingen (en evt. dan pas zichtbaar maakt)
Nu kun je in je tabel stoppen waar je zin in hebt, in whatever lettertype je leuk vind enz. succes.