Dubbel ip adres

Pagina: 1
Acties:

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 23:13
Iemand gebruikt mijn door dhcp gekregen ip adres..
Het lijkt me een non-dhcp linux bakkie hier in de stad, iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Ik heb al 1 oplossing en dat is @home bellen maar ik ben benieuwd of er nog andere oplossingen mogelijk zijn.

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Verwijderd

rebooten helpt niet? In een normaal netwerk krijg je dan een ander IP van de DHCP server ...

• Carda
Nee, m'n cc nummer is gelocked aan 1 bepaald ip adres.. is niet leuk als je midden in een clanwar zit ofzo..

Reboot is na 5 minuten weer pok.. onder een game hang je dan en onder windows heb je gewoon geen connex meer..

Verwijderd

Dan is het dus geen DHCP ... Want adners was dit niet mogelijk!!!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:19:
@Home geeft DHCP leases uit met een hele lang lease tijd waardoor het lijkt alsof het een vast ip.

Je moet gewoon @home bellen en het foutbericht doorgeven (Iets als: IP Conflict aangetroffen ofzo?) en dan mogen zij het oplossen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Carda
WhizzCat.. dit is al doodleuk de 2de keer.. waarom ik.... GRRR
En nu kost bellen ook geld...bah..

En in principe zou die DHCP server.. als ie "slim" is geprogrammeerd, checken of het ip wel beschikbaar is... en niet van z'n lijstje uitgaan.

Blerk..

• Dionysus
  • Niet online
Is wel dhcp,alleen ben je door @home op de dhcp-server gekoppeld aan een bepaald ip-adres dat hoort bij je inlognaam, probleem is dat als er 2 pc's dezelfde inlognaam hebben hij gewoon 2 keer hetzelfde ip uitgeeft. (Of die andere persoon heeft gewoon handmatig het ip opgegeven, geeft hetzelfde vervelende resultaat.)
Denk dat @Home bellen het enige is wat je kan doen, want zij kunnen als het goed is direkt zien wie je ip kaapt en dus actie ondernemen.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Carda schreef op 11 oktober 2002 @ 09:26:
WhizzCat.. dit is al doodleuk de 2de keer.. waarom ik.... GRRR
En nu kost bellen ook geld...bah..

En in principe zou die DHCP server.. als ie "slim" is geprogrammeerd, checken of het ip wel beschikbaar is... en niet van z'n lijstje uitgaan.

Blerk..
Tja, je moet toch gaan bellen, er is geen andere optie, dan kunnen ze bij @home gaan kijken wie, wat, waar en hoe.

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09

krietjur

Where am I?

Inderdaad gewoon @home bellen, ik had bij mn pa thuis het ip op de router ook vast ingesteld en toen iemand ging klagen werd mn pa dus afgesloten ;-) Naja, na ff lief bellen sluiten ze je wel weer aan natuurlijk ;-)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

WhizzCat schreef op 11 oktober 2002 @ 09:22:
[...]

Je moet gewoon @home bellen en het foutbericht doorgeven (Iets als: IP Conflict aangetroffen ofzo?) en dan mogen zij het oplossen.
Carda schreef op 11 oktober 2002 @ 09:09:
Ik heb al 1 oplossing en dat is @home bellen maar ik ben benieuwd of er nog andere oplossingen mogelijk zijn.
:? Lijkt me duidelijk toch. Zijn er nog andere oplossingen (best interessant toch)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Spider.007 schreef op 11 oktober 2002 @ 09:42:
[...]

[...]

:? Lijkt me duidelijk toch. Zijn er nog andere oplossingen (best interessant toch)
Ja, je kan die kerel gaan opzoeken samen met de GoT KP en zun linux bak verbouwen :D

Maar dat is niet echt verantwoord gedrag... dus gewoon bellen, er zit echt niks anders op.

Verwijderd

Waarschijnlijk geeft de DHCP server IP adressen uit op basis van een macadressen lijkst, klopt iemand nu hard een IP adress in dan kan dat niet meer worden afgegeven aan het bijbehorende macadress maar geeft hij ook geen ander, gebeurt niet alleen bij @home ook bij ADSL providers, het zou natuurlijk zo moeten zijn dat degene die hem hard inklopt van het net wordt gekeilt en degene wiens macadress in de lijst staat voorrang krijgt, maar ja

• Carda
Inderdaad gewoon @home bellen, ik had bij mn pa thuis het ip op de router ook vast ingesteld en toen iemand ging klagen werd mn pa dus afgesloten ;-) Naja, na ff lief bellen sluiten ze je wel weer aan natuurlijk ;-)
Mja kijk, da's dus dom.. en voor windows users vreselijk irritant omdat linux gewoon doorhamert als ie hard gezet is...

Mensen die er geen verstand van hebben moeten het niet gebruiken.
Sorry voor deze flame maar ik baal er weer stevig van.

Verwijderd

Laat je PC gewoon aan staan ... dan blijf je je IP Adres gewoon behouden ...!

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Kheb dit probleem afgelopen 2 weken zelf ook gehad. Het kwam omdat @Home de ip adressen bij mij in de buurt een andere naam gegeven heeft. Ipv dat je ip adres eindigt op .nl.home.com eindigt het nu op .home.nl Iedereen is toen tijdelijk op .nodemove.home.nl gezet ofzoiets...was allemaal erg wazig, en zonder bericht vooraf. Ik heb toen ook 3 weken ip adres problemen gehad. Ook nadat ik mijn definitieve adres gekregen had omdat de DNS'en in Nederland pas na een week of nog wat langer geupdate waren...erg wazige zaken allemaal ;(

[ Voor 0% gewijzigd door loial op 11-10-2002 09:57 . Reden: typo ]

Verwijderd

komt waarschijnlijk omdat er bij @home ergens een rogue DHCP server IP adressen uit staat te geven terwijl hij dat helemaal niet mag; die DHCP server is dan niet bekend bij de (goede) uitgevende DHCP servers; en dus worden er dubbele IP's uitgedeelt; ik denk dan dat meer mensen hier last van zouden moeten hebben; behalve dan als er gewoon 2x het zelfde IP adres is uitgegeven door @home; dan heb je ook het zelfde probleem !

• Dionysus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:50:
Dat is nou juist de gein @home geeft zonder problemen 2 pc's hetzelfde ip.
Dus je internet verbinding wordt ongelofelijk bagger, omdat waarschijnlijk pakketjes de weg naar je pc niet meer kunnen terugvinden. Je hebt helemaal gelijk als @home zijn netwerk op een normale manier had ingedeeld en gebruik zou maken van een dhcp server die in de gaten houdt welk ip waar gebruikt wordt, maar dat is helaas niet het geval.

Verwijderd

@Home check niet op MAC adresen, @Home z'n DHCP checkt alleen op je CC-Naam.
Is dus gewoon iemand die je CC-Naam heeft ingepikt of iemand die vast jouw IP ingeklopt.
Dus je hebt 2 oplossingen, of je neemt contact op met @Home, of je blaast hem/haar via een andere verbindig van het NET af ( mag niet O-) )

• Carda
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:50:
1. Sorry maar volgens mij snap jij niet hoe windows werkt.
2. PC aanstaan behoud je je ip wel maar je connectie niet.

Als jij mijn ip hebt en je hebt windows en ik start op, heb ik connectie totdat jij gereboot hebt....linux werkt anders.. die doet dat proces om de zoveel tijd.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

windows, linux.... Maakt neit uit... Probleem is gewoon weer 1 of andere n00b die bv z'n kabelmodem op een hub heeft aangesloten een een ip heeft ingepikt...

iig zou ik druk met @home gaan bellen, en het liefst zou ik die knakker gaan aanklagen omdat hij je internet plezier heeft verneukt.. Gewoon €44,95 per maand van 'm eisen + gemaakte telefoonkosten.. Dat zal ze leren... Ook nog ff zorgen dat het op frontpage/webwereld oid komt en dan heeft de rest hier weer wat ammo voor het geval er weer zo'n triest ventje hier binnenkomt met een egoistische mentaliteit van "mwah, zolang het bij mij maar werkt"....

offtopic:
/me kan zich hierover nogal opwinden.. Kijk, dat prutsers de boel voor zichzelf vergallen is tot daar aan toe, maar als ze het ook voor de rest verpesten dan mag daar idd wel ff flink wat aan gedaan worden

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Carda
Jup Janoz...je hebt helemaal gelijk..
@home zou ze eigenlijk automatisch moeten disconnecten..die geen dhcp gebruiken.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

@home bellen, die kunnen zo zien wie de dader is.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Heb ik ook eens een keer gehad... :(
Is echt irritant... en ik maar alles controleren, alles OK, @home bellen, nog eens alles controleren, alles OK,nog eens met @home gebeld, kabelmodem een dag eruit gehad, nog steeds niet OK.... toen na veel geklaag en nog meer geklaag en scheldwoorden had ik ineens verbinding maar wel met een ander ip-adres...

Eeuwige n00b

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:19:
DHCP zal in eerste instantie proberen het vorige IP adres weer aan te nemen. Indien de DHCP server zegt dat deze bezet is, dan krijg je een nieuw nummer. Bij een reboot van 5 minuten is het onwaarschijnlijk dat je een nieuw IP nummer krijgt. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de instellingen van de DHCP server van de provider.

Een manier om zeker een nieuw adres te krijgen is het kabelmodem op een andere netwerkkaart aan te sluiten. Je hebt dan een ander MAC adres, en de DHCP server ziet je dan als een nieuw systeem. Heb je nog een oud kaartje liggen dan is het wellicht wel eens handig om een tweede kaartje in je pc te jassen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1