Ik heb iets heel erg doms gedaan. Mijn computer stond uit (gelukkig) en mijn voeding stond aan (daar is een apparte schakelaar voor). Ik ben zo stom geweest om dat rooie knopie van 230 naar 110 te zetten: flits boem. Weet iemand of alleen mijn Voeding naar de kloten is of mijn mobo + rest ook? Ik heb echt DRINGEND een antwoord nodig.
Als je geluk hebt is alleen je voeding kapot... maar het kan erger ! Ik had die vroeger een keer bij mijn 386SX, toen was dus álles kapot, behalve de Floppy-diskdrive. Video, mobo, CPU, HDD, modem waren allemaal aan gort.
Virussen? Scan ze hier!
De kans is groot dat alleen je voeding kaput is.
Verwijderd
Ik zou het knopje weer terugzetten en proberen of de computer het weer doet. Ik neem wel geen verantwoordelijkheid.
Dat hoef je niet eens te proberen, want dat werkt toch niet... de voeding is iig kapot (doh...), dus hij zal weinig kik geven...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Je hebt dus je primaire spanning naar 110v gegooid dus gooi je in principe over al dubbele spanning door! Dus ook secundair (de lage spannings kant) wordt dus dubbel....dus je 12v voor devices worst 24volt....
Het hangt er nu vanaf of de spannings regulator in je voeding snel genoeg geklapt is om de rest van je comp. te redden...ik hoop voor jou dat die voeding niet van denderende kwaliteit was...want ik heb dit al meer flink fout zien gaan....>>mobo, hd, videokaart en een PII400 kabot!
succes
Het hangt er nu vanaf of de spannings regulator in je voeding snel genoeg geklapt is om de rest van je comp. te redden...ik hoop voor jou dat die voeding niet van denderende kwaliteit was...want ik heb dit al meer flink fout zien gaan....>>mobo, hd, videokaart en een PII400 kabot!
succes
Even nog voor de duidelijkheid: MIJN COMPUTER STOND DUS NIET AAN. Er kwam idd vrij snel een knal+flits.
Volgens mij zit er in de meeste voedingen toch minstens een zekeringetje.. dus dat gedoe van 24 volt.. volgens mij niet..
al staat de pc niet aan het gaat om atx
dat wil zeggen dat als de power kabel er achter in zit hij ALTIJD een klein beetje stroom door je mobo jaagt
als die een klap krijgt zijn meestal de vga mobo en procc kaduuk.
dat wil zeggen dat als de power kabel er achter in zit hij ALTIJD een klein beetje stroom door je mobo jaagt
als die een klap krijgt zijn meestal de vga mobo en procc kaduuk.
.
Ik heb mijn Creative Riva TNT2 M64 Videokaart in een andere (deze) computer gezet en die werkt naar behoren. betekent dit dus dat ik heel erg veel geluk gehad heb en dat alles nog moet werken, of is er alsnog een kans dat de rest kapot is?
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 20:43 schreef W-SurFeR het volgende:
Ik heb mijn Creative Riva TNT2 M64 Videokaart in een andere (deze) computer gezet en die werkt naar behoren. betekent dit dus dat ik heel erg veel geluk gehad heb en dat alles nog moet werken, of is er alsnog een kans dat de rest kapot is?[/quote]je voeding zal het in ieder geval wel begeven hebben (de zekering).. Daar zat nog reststroom op.. De rest werkt nog wel als je geluk hebt..
Ik heb mijn Creative Riva TNT2 M64 Videokaart in een andere (deze) computer gezet en die werkt naar behoren. betekent dit dus dat ik heel erg veel geluk gehad heb en dat alles nog moet werken, of is er alsnog een kans dat de rest kapot is?[/quote]je voeding zal het in ieder geval wel begeven hebben (de zekering).. Daar zat nog reststroom op.. De rest werkt nog wel als je geluk hebt..
Ik ben er al uit, waarschijnlijk is alleen m'n voeding kapot, heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal, en ik heb m'n lesje weer geleerd
Waarom, vraag ik mij af, zit je uberhaupt met je tengels aan dat knoppie?
Het eerste wat ik doe als ik een kast koop, is checken of die schakelaar er zit. Als die er zit, en goed staat, schroef ik er een metalen plaatje overheen; een stukje meccano doet het prima.
Het eerste wat ik doe als ik een kast koop, is checken of die schakelaar er zit. Als die er zit, en goed staat, schroef ik er een metalen plaatje overheen; een stukje meccano doet het prima.
Verwijderd
Een typisch geval van:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> What does this button do? [/quote]
Kaj: bij sommige voedingen zit dat knopje én heel dicht onder de power-connector, én hij is heel erg dik. Als je dus een beetje ruw de stekker er in duwt, gooi je die schakelaar ook meteen mee om. Zo blies ik mijn 386SX dus richting sky-high.
Virussen? Scan ze hier!
Jaja, als je een beetje op de forums hier rondkijkt dan komt dit elke week wel voor, misschien moeten ze dit maar in de FAQ opnemen
.
Verder probeer gewoon eens of je pc nog werkt met een andere voeding (niet op 110 zetten natuurlijk).
Verder probeer gewoon eens of je pc nog werkt met een andere voeding (niet op 110 zetten natuurlijk).
Pagina: 1