Toon posts:

[citrix <-> java <-> msoffice] java freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic al aangeeft: een van onze klanten heeft een citrix-server waar onze java-programmatuur op draait. Via de java-prog kan Excell en/of Word opgestart worden voor bijvoorbeeld een extractie.
Alleen *soms* heeft dat tot gevolg dat de java-prog bevriest, en ook echt nergens meer op reageert.

Dit verschijnsel doet zich zonder citrix nooit voor, vandaar dat we citrix verdenken. Maar volgens citrix is het uiteraard geen probleem van hun, komt het nooit voor behalve bij onze java-programmatuur.

Vandaar mijn vraag: wie heeft een dergelijke freeze meegemaakt onder citrix, dus als er met alt-tab wordt overgeschakeld tussen programma's ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Nooit, maar waarom gebruiken jullie die java interface om office te starten :?

Citrix kan dat prima zelf :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Het java-programma heeft bij elke tabel een excell-icoontje staan. Als de gebruiker hierop klikt wordt er een dump van de tabel gemaakt, en excell opgestart met deze dump. Dit is handig voor gebruikers als ze extracties moeten maken, of als er nog extra berekeningen op deze gegevens nodig zijn bijvoorbeeld.

Verwijderd

Heb een tijdje zitten klooien om de nieuwe cd-foongids aan de praat te krijgen onder citrix, deze gebruikt als ik mij niet vergis ook Java.
Deze liep dus soms tijdens het starten ook wel eens vast en soms ook weer niet.

De uiteindelijke oplossing was dat ik hem op een andere manier opstarte, dwz niet met de normale exe maar met een aparte .exe voor het persoonlijke adresboek, toen werkte alles naar behoren.

Als jij dus ook last hebt van het de ene keer wel starten en de andere keen niet starten dan kan het dus wel aan Java liggen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 08:42:
Vandaar mijn vraag: wie heeft een dergelijke freeze meegemaakt onder citrix, dus
als er met alt-tab wordt overgeschakeld tussen programma's ?
Wat wel eens wil gebeuren is dat de display order in de war raakt, en jij dus een niet-active window te zien krijgt (en een "modal" window onzichtbaar op de achtergrond staat te wachten op (bv) bevestiging).

Druk eens op CTRL+ALT+F1 om de task manager te krijgen, en activeer je applicatie dan nog eens. Komt hij dan wel vrij ?

Verder zijn de standaard vragen meestal een beetje, is het te reproduceren zonder Citrix (dus alleen met terminal services), en is het te reproduceren op de terminal server console?

Doet dit probleem zich ook voor als je een desktop start (itt. een seamless windows sessie)?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties, maar helaas/gelukkig is dit probleem uit m'n handen gehaald, iemand anders gaat zich er tegenaan bemoeien. Het zou me nix verbazen als ik het binnenkort weer als een boemerang terug op mijn bordje heb, maar tot die tijd: slotje !
Pagina: 1