P3 die te heet wordt, zon 130 graden!

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik ging vandaag samen met een vriend is kijken naar een pc van een kennis van zijn moeder ofzow. ik bood aan om hem te helpen kortom we begonnuh is met kijken wat er mis was. om er al snel achter te komen deed 1 mem bank het niet. ok dat is problem solved 1. tis wel *** maargoed voor die vrouw niet zon probleem.

daarna gingen we nog ff verder kijken en zagen we dag sisoft sandra aangaf dat de P3-733 zon 130 graden was. toen wij ook nog is mbm5, asus probe en bij het booten van de pc aangaf de cpu zon 130 graden was.

er zat simpele kleine coolermaster fan erop. omdat ik dus d8 dat het hieraan lag heb ik de standaard Intel P3 cooler erop gezet die ik nog had liggen om tot conclusie te komen dat hij nogsteeds te warm werd.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/p3733.JPG

bij nader het bekijken van de cpu zag ik 2 streepen lopen op de cpu nu vond ik dit erg verd8 en zou je haast denken dat het er in is gebrand.

weet iemand wat het warmte probleem kan zijn en de 2 lijnen op de cpu.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
130 graden???

weet je wel hoe heet dat is?
Lijkt me onmogelijk..

FF gegoogled en wat lees ik hier:
Pentium II 233MHz and 266MHz processors do not incorporate an on-die diode to monitor the die temperature. The temperature reported in P3B-F / P3B-1394 BIOS is based on the signal sent out from the on-die diode of the CPU. Since there is no signal sent out from the processor, the temperature reported in BIOS becomes very high which is over the threshold set in the BIOS; as a result, the system starts CPU throttling to reduce the CPU speed.

If PII 233MHz or PII 266MHz CPU is used on P3B-F or P3B-1394 M/B, the CPU temperature detection should be set to Ignore in the BIOS to avoid incorrect CPU temperature reading and as a result of CPU throttling.
Ik vermoed dat het hier op lijkt, ook al hebben ze een andere snelheid..

edit: nog een suggestie: misschien wordt ie in graden Fahrenheit weergegeven maar m'n eerste gok klinkt aannemelijker :P
edit 2: alhoewel, ik schijn toch niet de enige te zijn die die gedachte kreeg :P
edit 3: Sjonjoop, eigenlijk was jij me voor, jij poste eerder dan dat ik editte :D

Verwijderd

never mind, iemand was me voor
Extra edit, t zit niet mee dan :)

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens 117 graden gehaald met mijn P3. Hij doet het nog steeds :)

Ik denk trouwens dat de cooler er scheef op heeft gezeten (was bij ook het geval) omdat die brandstrepen van de heatsink afkomstig lijken te zijn.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
het was echt in graden want het was ong 260 fahrenheit..
ik vind het heeel raar want ik heb zelf een P3-700 en die wordt nog geen 30 graden.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik denk dat dat farenheit is. 130 celcius kan ie nooit aan.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
maar wordt hij ook zo warm ? ( als je aan de heatsink voelt?)
of geeft hij het alleen fout aan?

voor de rest , tja vage strepen , misschien gewoon krassen?
in any case als de pc het voor de rest gewoon doet en de temperatuur wordt niet goed weergegeven, boeie! of heeft de compu ook nog vage errors/lockups?

als de temp echt 130 graden is... :?tja .. vaag...

misschien fout in het aangeleverde voltage aan de proc? of verkeerd ingestelde Vcore?

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:40

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

ik dacht dat silicium bij zo'n 110 graden smolt?

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
heb je trouwens al geprobeert met een andere cpu?, dan weet je tenminste of het aan het mobo of aan de proc ligt.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
mcbadass schreef op 11 oktober 2002 @ 02:10:
heb je trouwens al geprobeert met een andere cpu?, dan weet je tenminste of het aan het mobo of aan de proc ligt.
gah ik binnenkort denk ik ook maar doen.
mcbadass schreef op 11 oktober 2002 @ 01:51:
maar wordt hij ook zo warm ? ( als je aan de heatsink voelt?)
of geeft hij het alleen fout aan?

voor de rest , tja vage strepen , misschien gewoon krassen?
in any case als de pc het voor de rest gewoon doet en de temperatuur wordt niet goed weergegeven, boeie! of heeft de compu ook nog vage errors/lockups?

als de temp echt 130 graden is... :?tja .. vaag...

misschien fout in het aangeleverde voltage aan de proc? of verkeerd ingestelde Vcore?
mmh daar heb ik nog niet aanged8 om de heatsink te voelen..

maar waarom ons ffies de temp nu uitmaakt is omdat de pc blijkbaar raardoet na een tijdje. eerst vond ik dus al dat 1 ram bank niet meer werkt en nu is het dus die temp. nu wil ik dus ffies uitzoeken of de onstabiliteit ook aan de temp van de CPU ligt of alleen aan die van de mem.

Pagina: 1