Toon posts:

NIC met ingebouwde hub, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoTters!

Ik ga voor m'n nieuwe huis een simpel routertje bouwen, zodat we ook hier eens kunnen genieten van een vaste I'net verbinding. Omdat ikzelf al een pentium200mmx heb staan, wilde ik deze voorzien van een NIC met ingebouwde vijf poorts hub.

Ik weet dat ik deze ooit te koop heb zien staan, maar na zoeken kan ik deze tegenwoordig niet meer vinden. Iemand enig idee waar deze dingen nog te koop zijn? Was het wellicht een TARGET dingetje?

Let op, ik heb geen 100Mbit 3com kaartje nodig, het is gewoon om een kleine internet verbinding te delen, niets meer en niets minder.

Rob

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

ik denk dat het vele malen goedkoper (en makkelijker) is om een gewoon een hubje te kopen en 1 netwerkkaart. zie op http://www.tweakers.net/pricewatch/ waar je het goedkoopste kunt halen (of bij jou in de buurt natuurlijk)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het (tweakers) antwoord. Helaasch, het is niet goedkoper en de pricewatch ken ik wel. Weet iemand wat ik bedoel?

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jij bedoelt waarschijnlijk de Linkpro 5 in 1 10/100Mb PCI switch card.
Mr.@ heeft ze voor €65 incl. BTW.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 00:53:
Ik weet dat ik deze ooit te koop heb zien staan, maar na zoeken kan ik deze tegenwoordig niet meer vinden. Iemand enig idee waar deze dingen nog te koop zijn?
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 01:35:
Bedankt voor het (tweakers) antwoord. Helaasch, het is niet goedkoper en de pricewatch ken ik wel. Weet iemand wat ik bedoel?
Ik snap het even niet.. Je kan het niet meer vinden maar toch weet je dat het niet goedkoper is??? que???

Een 4 poorts hub kost je rond de 20 a 25 euro en een netwerkkaartje rond de 15 euro. Ga jij maar eens zo'n kaartje vinden wat niet massageproduceerd wordt (als in: die dingen zijn nooit veel verkocht) wat goedkoper is dan een megastandaard HUB en een megastandaard netwerkkaartje.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik anderhalf jaar geleden zo'n 10 Mbit kaartje heb gezien met een hubje er op voor minder dan een hub zelf. Dat was bij eynstein.nl, maar ze hebben ze daar niet meer. Daarom zoek ik 'm.

De bovenstaande kaart is inderdaad een beetje duur.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:21:
Ik weet dat ik anderhalf jaar geleden zo'n 10 Mbit kaartje heb gezien met een hubje er op voor minder dan een hub zelf. Dat was bij eynstein.nl, maar ze hebben ze daar niet meer. Daarom zoek ik 'm.

/offtopic
waar is dat icon van jou ook alweer van... dat mannetje ken ik van een of ander fout jaren '50 style cartoon...

/edit
red meat...! ik weet hem weer :)

¯\_(ツ)_/¯

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:21:

Je zegt het zelf al ... anderhalf jaar geleden. De tijden zijn verander en zo'n kaart met opgebouwde hub zal duurder zijn dan een hub en een aparte netwerkkaart. Dus koop gewoon een hubje en een netwerkkaart en je bent klaar.

PS: Helaas is zonder ch ...

-

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025

Verwijderd

Topicstarter
Koel!

ALternate, dat ik daar nog niet gekeken heb. Dank!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42
Gaan we weer even rekenen. Hub en netwerkkaart... 40 euro.. zo'n kaartje... 49 euro....

ik zou het nog steeds wel weten.

UNOX: The worst operating system

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17
stond laatst in de C!T...
Pagina: 1