[NT4] Kom er niet in

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 06:59
Effe een vraagje, want ik kom dr niet uit. Of in, eigenlijk. Ik heb hier een ouwe NT-bak (zonder CD-rom, komt uit een netwerk met domein en zo met allerlei software erop) die ik als fileserver wil gaan gebruiken
Ik ben de software aan het deinstalleren geweest, tevens heb ik het domein en de netwerkinstellingen aangepast zodat ie op mijn netwerk kon draaien. Verder heb ik een aantal useraccounts verwijderd (allemaal "unknown useraccounts", leken mij ook vrij overbodig) op de administratoraccount na uiteraard..
Na het rebooten krijg ik het loginscherm, met daar als login "administrator" waar ie van tevoren ook al op stond, maar inloggen met het bekende paswoord dat in het "vorige" netwerk gebruikt werd lukt nu niet meer. Eerder vanavond nog wel, toen stond ie nog in de instellingen van het oude netwerk natuurlijk.

Kan het zijn dat het paswoord is gereset naar een vorig paswoord omdat ik het domein en zo weggehaald heb en dat ie dat uit een lokale adminaccount ophaalt of zo? Vind het maar erg raar.
Ik kan ook verder niets, behalve username, paswoord en afsluiten/herstarten.

Op zich niet ZO´n ramp, maar er zit dus geen CDrom in, kan dus niet effe snel een andere install maken van welk OS dan ook, en ik wilde eig gewoon de NT4 die erop stond strippen en gebruiken.

Wie krijgt me weer in NT? :|

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Is het niet

Login: Beheerder
Zonder wachtwoord?

Alle proemn in n drek

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het is toch beter om ergens een cdrom spelertje van daan te halen (eigen bak misschien?) en even mooi een nette install Windows NT 4.0 te doen. Werkt veel prettiger is mijn ervaring.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19

Arie

One Man Army

Als je een machine in een domein hebt hangen en je logged via die machine op het netwerk als zijnde Administrator, dan gebruik je dus een netwerk account. Nu heb je de machine uit het netwerk gehaald en log je dus lokaal in. Lokaal kan een heel ander wachtwoord ingesteld staan dan op het netwerk. Dit wachtwoord is opgegeven tijdens de installatie van de machine en kan eventueel later zijn aangepast. Dit wachtwoord moet je dus gebruiken om nu in te loggen.

Als ik je verhaal zo lees, dan zou ook ik zeggen dat je voor een clean install moet gaan. Het lijkt mij zelf fijner om met een schone lei te beginnen dan met een al ingericht systeem waar je schijnbaar te weinig vanaf weet op dit moment. Wil je nu toch gebruik maken van het al bestaande systeem en mocht je het wachtwoord niet meer kunnen terughalen uit bestaande documentatie, dan kun je er altijd nog voor kiezen om het wachtwoord te kraken zoals al eerder is beschreven op het forum.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

maak een account aan voor deze machine en log in op het domain op administrator nivo op het netwerk (NT/2000). Je word dat via het domain toegelaten op de machine en je kan bij de local accounts om, zoals eerder omschreven, het locale pw te wijzigen

Er kunnen 2 admin accounts zijn; local en global. deze werken onafhankelijk. Er is *geen* default PW

volgende keer een rescue disk maken ???

• Stefke
keb de admin van me werk al gemaild of ie mij het oude pw kan geven, dat is waarschijnlijk het goede.
En mijn intentie is idd om een nieuwe install te doen, maar nu nog niet, tnx voor replies so far :)

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:19

Jabba

Firkan

De oplossing die ik altijd gebruikte als ik er echt niet meer inkwam.

Opstarten met een dos flop met een ntfs read/write proggie zoals erdcommander etc.

dan logon.scr renamen naar logon.old en cmd.exe renamen naar logon.scr (in plaats van de logon screensaver na een bepaalde tijd start die dan een command prompt op)

tik in de cmd prompt usrmgr en hopla je hebt de user manager.

reset password van administrator

Klaar is klara :-)

wel effe je logon.scr weer terugzetten

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:09

DeMoN

Pastafari

Jabba schreef op 11 oktober 2002 @ 10:34:
De oplossing die ik altijd gebruikte als ik er echt niet meer inkwam.

Opstarten met een dos flop met een ntfs read/write proggie zoals erdcommander etc.

dan logon.scr renamen naar logon.old en cmd.exe renamen naar logon.scr (in plaats van de logon screensaver na een bepaalde tijd start die dan een command prompt op)

LOL, werk nooit met NT4 dus wist dit niet maar thx voor deze handige tip _/-\o_

VVVVVVVVVVV
Ok Traag, thx ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Dat werkt alleen met NT4SP1, daarna niet meer.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Stefke
ow, sjade, de mijne is SP6

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:19

Jabba

Firkan

Pas nog op een winnt sp6 systeem gedaan dus das gelul :)

moet gewoon werken

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor de kompletigheid: Dat werkt inderdaad, voor nt workstations moet je alleen musrmgr gebruiken.

Of je pakt de overbekende flop van Peter Nordahl (waarvan we de link niet zullen noemen) maar als je zoekt naar iets als "administrator ntpasswd" dan vind je 'm wel

Firmpete on Aerie Peak

• Stefke
hehe, ik kijk wel, waarschijnlijk schroef ik er een CDrom in als ik die nog ergens 1 vind, een ouwe, en dan wordt het toch win2k, thanx anyway voor de tips

Verwijderd

hehe... helaas werkt het na winnt niet meer... zodra je de file logon.scr hernoemd staat er weer een nieuwe :)... overigens hernoemde ik usrmgr altijd gelijk...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon booten van floppy (al dan niet met NTFS support) en %WINDIR%\SYSTEM32\CONFIG\SAM wegkiepen; daarna kun je gewoon inloggen met Administrator zonder wachtwoord ;)

Edit: Werkt ook met 2K en XP btw.

• warp
  • Niet online
Jabba schreef op 11 oktober 2002 @ 10:34:

Werkt wel, maar is veel te omslachtig :P

Verwijderd

CIA Commander van Datapol software. zoek maar op google.

Op flop zetten, booten. et voila. een wachtwoord

Verwijderd

Mischien is het paswoord remote gehost, als hij hem dan niet kan vinden, kom je er gewoon niet in !
Probeer het eens met een clean install

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 20:32:
Mischien is het paswoord remote gehost, als hij hem dan niet kan vinden, kom je er gewoon niet in !
Probeer het eens met een clean install
Dit zeg ik niet gauw, maar op zulke tips zit niemand te wachten, en bovendien had de topicstarten dat zelf ook wel kunnen verzinnen van die schone install. |:( Remote hosten van een password op een NT-machine? Nèèèèèhhhhhh, het is geen Unix.

Verder kan ik niet aanraden om je SAM weg te gooien (nooit eerder van gehoord trouwens), maar aan de gang te gaan met "die linux-bootflop".

Heeft me de afgelopen jaren heel wat tijd gescheeld. :)

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 21:09:
Verder kan ik niet aanraden om je SAM weg te gooien (nooit eerder van gehoord trouwens), maar aan de gang te gaan met "die linux-bootflop".
Hmm, dit truukje is anders al zo oud als de weg naar Rome .. ^H^H euh.. NT ;)
Kijk maar even op www.microsoft.com/technet b.v.

Op een domain controller met 1000den accounts kun je het idd beter niet doen,
maar voor een stand-alone server of workstation (of in het geval van de topicstarter, waar alle accounts toch weg moeten) is dit de makkelijkste en snelste oplossing.

NT slaat n.l. alle account info op in de SAM. Als je dit bestand weggooid maakt NT zelf een nieuw default SAM bestand aan (met alle default NT accounts, zonder passwords).

Edit: Dit is eigenlijk NT basis kennis, maar goed ;)

[ Voor 0% gewijzigd door warp op 12-10-2002 16:04 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

warp schreef op 12 oktober 2002 @ 15:56:
[...]

Hmm, dit truukje is anders al zo oud als de weg naar Rome .. ^H^H euh.. NT ;)
Kijk maar even op www.microsoft.com/technet b.v.

Op een domain controller met 1000den accounts kun je het idd beter niet doen,
maar voor een stand-alone server of workstation (of in het geval van de topicstarter, waar alle accounts toch weg moeten) is dit de makkelijkste en snelste oplossing.

NT slaat n.l. alle account info op in de SAM. Als je dit bestand weggooid maakt NT zelf een nieuw default SAM bestand aan (met alle default NT accounts, zonder passwords).

Edit: Dit is eigenlijk NT basis kennis, maar goed ;)
Nooit te oud om te leren, zullen we maar zeggen.
( B) Max_Kool werkt "al een paar jaar" met NT B) )

Ik zou als de dood zijn dat ik niet alleen de wachtwoorden, maar ook alle "niet standaard" accounts zou weggooien. We gaan testen in VMWare.

OK, dan, here's the truth:
The sam contains a database of the usernames/passwords of an NT platform box (as long as it is not a domain controller, if it is your screwed). When you delete this file, it will rebuild it when you reboot (without the floppy in this time). The only account in the new SAM will be the default admin with Username: Administrator and password field will be blank.
Thanks mate! Effe de oude profielen wegpoetsen, en klaar is kees!

Maarre, als je je SAM weg wilt gooien op een NTFS volume zul je wel weer NTFS4DOS PRO moeten hebben. :(

Als ik de accounts wèl wil behouden blijf ik gewoon die linux-flop gebruiken, vindt je toch niet erg hoop ik?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 21:42 . Reden: effe geklooid ]

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 16:30:
Thanks mate! Effe de oude profielen wegpoetsen, en klaar is kees!
NP ;)
Maarre, als je je SAM weg wilt gooien op een NTFS volume zul je wel weer NTFS4DOS PRO moeten hebben. :(
Klopt, had ik ook vermeld.
Als ik de accounts wèl wil behouden blijf ik gewoon die linux-flop gebruiken, vindt je toch niet erg hoop ik?
Nee natuurlijk niet, maar dat had ik ook al aangegeven ;)

Verwijderd

En nou ben ik benieuwd (zoals bij zoveel topics trouwens) of het de de topicstarter nu gelukt om in die Windows NT server te komen.
Pagina: 1