i440BX Systeem valt uit na 3 sec power-on

Pagina: 1
Acties:

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik heb hier een Gigabyte GA-6BXE met Celeron 300A erop,

nu komt het rare, de pc aanzetten via de power knop werkt niet.. hij gaat niet aan..

nu trek ik de ATX Voedingstekker uit het moederbord en doe hem er weer in, het systeem gaat aan, en ik krijg 1 seconde beeld.. ik zie net de fabrikant van me videokaart staan, dan gaan de harde schijven draaien en plof.. uit.. Ik snap er echt geen hol van

De DIP-Switches staan goed ingesteld, en ik heb al zo vaak Cmos clear geprobeerd, 4 verschillende geheugenrepen van 32mb erin gepropt om te kijken of dat wat uit maakt..

Hoop dat er hier nog wel een oplossing voor is.. Want hij doet wel ff beeld enzo |:(

Verwijderd

voeding stuk... denk ik

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

ehm ff (dom) ideetje; zitten de connectors voor power/ reset wel goed?? Heb je dat geheugen ook in verschillende slots geprobeerd? Voeding lijkt me vreemd als je wel ff beeld etc. krijgt... denk eerder aan het mobo ... :S

The bartender never get's killed

• DaProd

DaProd

Who are you?

ps wat heb jij een heerlijk systeem !!! mag ik vragen wat je 3dmark is ??

Verwijderd

Draai je toevallig case-open?
Het kan namelijk zijn dat je je kast es nodig moet ontstoffen.
Ik heb namelijk iets soortgelijks gehad.
Draai altijd case-open (i.v.m. temps) en nu heb ik er af en toe last van dat me comp niet aanslaat. Toen heb ik me stroomstekker eruit gehaald en daarna er weer in en toen deed ie ut weer.

Denk dus dat ut stofzuigen wordt bij jou thuis :+

• AlPha.BeYoNdeR
DaProd schreef op 11 oktober 2002 @ 00:25:
ehm ff (dom) ideetje; zitten de connectors voor power/ reset wel goed?? Heb je dat geheugen ook in verschillende slots geprobeerd? Voeding lijkt me vreemd als je wel ff beeld etc. krijgt... denk eerder aan het mobo ... :S
Ik ben 1x in de bios geweest vanmiddag op dat ding, toen zette ik hem uit via de powerknop !! (toen werkte ie nog ff :? ) en toen deed ik hem weer via pw switch aan en geen reactie..

reset switch hoeft toch niet aangesloten te zijn als je het niet gebruikt..

en dat van 3dmark, m'n geheugen is een zware bottleneck in m'n xeon systeem.. maar daar komt eind deze maand nog 2x 256 rimm bij..

• DaProd

DaProd

Who are you?

Hmmm ja, met die reset heb je idd gelijk ja, vroeg me alleen af of ze niet omgedraaid zaten...
En als ie het vanmiddag wel deed, zal ik toch eens in je bios gaan zoeken (als je er nog in komt) of daar je power setups niet fucked up zijn... Bv. power off functies en wake-up functies... Eens in je mobo manual kijken? Ben zelf niet zo'n bios kenner nl. :/

Verwijderd

DaProd schreef op 11 oktober 2002 @ 00:38:
Hmmm ja, met die reset heb je idd gelijk ja, vroeg me alleen af of ze niet omgedraaid zaten...
En als ie het vanmiddag wel deed, zal ik toch eens in je bios gaan zoeken (als je er nog in komt) of daar je power setups niet fucked up zijn... Bv. power off functies en wake-up functies... Eens in je mobo manual kijken? Ben zelf niet zo'n bios kenner nl. :/
Dit probleem heeft hoe dan ook nix te maken met bios-instelling e.d.
Het is duidelijk dat de stroom wordt afgesneden op een bepaald moment.
Persoonlijk denk ik dat het is wat ik een paar posts hierboven zei omdat het ERG veel lijkt op wat ik zelf heb gehad, maar als dat het niet is heeft het hoe dan ook met de voeding te maken.

(P.S.: Yippiekahee! 100e post 8) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al de hangen en opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ gecheckt :? Volgens mij is je voeding idd gaar..

• AlPha.BeYoNdeR
De voeding is nieuw, en komt uit een N-Name kast van 45 euro :P 300W dus kan inderdaad zijn dat ie ook gaar is, maar met een Chieftec 340W voeding hiero doet ie ook hetzelfde, misschien dat het een jumper setting is :?

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
tja.. je zegd zelf dat ie dr meestal uitvliegd als je hdd's opspinnen.... sluit die eens niet aan... en dan kijken oftie wel blijft draaien... (kan je in de tussentijd ff een mem test proggie draaien ofzow ;)) misschien dat een van je hdd's overleden is?

Anders moet je es op je mobo kijken naar uitpuilende/kapotte/lekkende condensatoren.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Je voeding is gaar.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• -ET-
  • Laatst online: 13:07

-ET-

Phone Home

Lekker onderbouwt.

Hij geeft al aan dat het met een chieftec 340W voeding ook niet werkt. Lijkt er op dat de voeding connector op je mobo een beetje gaar is (misschien smerig waardoor hij niet altijd even goed contact maarkt ?? )

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

CPU Fan aangesloten op de juiste header? Dit lijkt op een gevalletje waarbij het moederbord denkt dat de CPU van niet draait en dus de pc uit zet om te voorkomen dat de CPU door brandt. Of deze feature op dit betreffende mobo zit weet ik niet, en ik ben te lui om dat op te zoeken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• AlPha.BeYoNdeR
De CPU Fan zit op de goede header.. Er zitten echt veel jumpers op het moederbord en heb al vanalles geprobeerd, Denk dat het gewoon een ander slot1 moederbord word.. Ach dit is toch me 3e pc maar :P Iemand nog een (Dual) Slot1 moederbord die ik voor een prikkie kan overkopen..?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nessuno

io sono nessuno

heb je gekeken of je power knop niet blijft hangen / stuk is (intern schakelaartje )dus achter het druk knopje bij de atx standaard is het nl zo dat als je de aan en uit knop 4 sec ingedrukt houd je systeem automatisch uit gaat hoe test je dit
je systeem aan doen en dat aan/uit knop draadje van je mobo af trekken

Na rose e cient spin

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
reseat the cpu and it might just make you go: Ai...Caramba ;)
Pagina: 1