Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Server in CDspeler-mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste mod is af. Het is een Epia800 mobootje die ik heb ingebouwd in een oude cd-speler. Ik gebruik m iig als server en MP3-speler. Misschien ook nog als DivX-speler, maar ik weet niet of dat wel een b`tje soepel loopt.(kep XP erop gezet en dat loopt als een trein iig).

Hier wat pics (sorry voor de vage foto`s):

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0NwAAAPET3C6bQg20JnKgw8rdpFtEBe06z2dfe*7HNZRCXE2Z31DDGmJb*9hem4hYR8aVshnCifvOSDoc3bQzXQ/legebehuizing.jpg
De lege behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0OwCpEooVQIoeDl2ss3yfMHL!N5xQzD*pjphSCrce7zXfikfodBVXMzGNr3V*i9zRlRJRAg5xdadx0!LkdAsCAriyfv*KYuM5/schakelaarvoeding.jpg
Andere schakelaar op de plaats van de oude gezet.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0NQBpZR8TLgNkbndncEC!2MjomFZfT2GXMVZBGO0beVuU2gyZe!iBuzwO3uOoLt!jsPG0k7UrOja4Pz8NRnvRqQ/fanvooeding.jpg
Voeding paste net niet, dan maar zo. Piest pesas en wat ruimte aan de rechterkant over gehouden voor de 3-polige voedingskabel.
Oh ja, ik moet m nog ff mat zwart spuiten.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0NABgDH8SseKW0vbV92LZBNH77IhnJ25WwrdvG8MWiX6O5uHBTBRG2MRdPQNqcI44hc7M*6gQMYoQ1K7moeIlxw/HDopplaats.jpg
Een rekje uit een oude ATkast gehaald en op maat gedremeld (maar dan van Ferm) :9 Het rekje zit met 3 schroeven vast die van onderen zijn los te draaien. Makkelijk om bij HD en CDR-drive te komen dus.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0NwAAAOcTVi0ez1g1gmn8Zbfx5msq70SljC6l83lisLpgsRE1Fb8TUh7trCSwZeiCad5UGuYlRQtiSCzxhzY9nA/achterplaatje.jpg
Dit was wel vrij lastig, achterplaatje precies in de case te bouwen. Je ziet naast het achterplaatje de 2de NIC zitten (LAN op mobo).

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0NQB0cD0T8Qgm8JiKtfZuVzY67E!ZRiBDg3X6j6haZuc2hBK70xI9scyoZYsO2sPPuj29Xm8V7AOBfZruYzBnEg/traysoldeer.jpg
Ff wat draadjes solderen aan de onderkant van de CD-RW-speler.........kut.....pleurt-ie van de tafel af met laatje nog open! :X
Pfioe, alleen een tandwieltje naar de maan. Ratelt wat als-ie open en dicht gaat, maar hij doet t nog. Ennuh, draadjes lus ik door naar de ejectknop.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0NQDbAiIT7gOD3OzYnKxPxLCPAq6WWbpe6t7oOzcUJjQ!XDjoMX9mSKejbVLr7VNSnV!w8HzFX9En3tBaMhBWqw/bovenopenaf.jpg
Zo, bijna klaar. Alleen nog deksel dr op en ff flink stofzuiguh ;)

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0NgAAAJIToBoUMGpoW1K8i5MlKjPHgOdxFpjlVVzpjixSYigKZIVeBmVh1YCzUPWUVEcTcS!17PJdU8X3N7SBew/ledjeswerken.jpg
Ledjes werken: groen is voor aan/uit, rood is de HD-led (koste me behoorlijk wat moeite om die op de foto te krijgen). Deze leds heb ik op de originele print gesoldeerd en een paar kleine aanpassinkjes gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0MQB0cIQRGrHq3U3lQ78j4iGV0IO6O70gJ4IkbvC7yGMo4eYcyWHdN7qQ3hXkQijSOHQ1yRzYgz*rx52UJ7!bTg/ledtray.jpg
Zo, ook de CDR-led doet het, maar ik zie nu pas dat er nog een braampje weggevijld moet worden. Volgens mij had ik deze nog op 8)

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0MgBzCswReb8BKw*EZjbp7L8jR1wQk7o5csq9aedw5*Ludkeya*O*EqS8qryMQ909m5D4B50DL!pD4WF6MBzOEQ/afcdhoes.jpg
Dit is het resultaat, de cd heb ik er op gezet om te laten zien dat het een klein model cd-speler was (33 cm, dus geen 42 zoals normale audio). De titel van de cd heeft niks met mijn nick te maken hoor O-) ;)

Als je alle foto`s wilt zien, moet je ff hier kijken.

Oh ja, heeft nog iemad ideeen voor de plek waar nu nog het originele display zit? De printplaat en knoppen/schakelaars zitten er allemaal nog. Ik dacht zelf aan een paar blauwe of gele leds, maar kvind het een b`tje zonde. Ik bedenk me ineens iets te kunnen doen met de knopjes: multimedia functies van een keyboard.....hmmmm.

edit:
shit, wat doe ik fout dan?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29

Shunt

Boe

kruisjes :P

effe plaatjes bekeken via site :D
mare wel nice maar die voeding vind ik lelijk
en voor een eerste mod is het zeker knap
mare ik zou eens kijken of er een mogelijkhijd is om de voeding los van de cdspeler te leggen door middel van verlengkabeltjes en dan de voeding gewoon zwart maken en die er achter of gwoon in een kastje of zo :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Dat zijn wel hele vage foto's KRUISJES!!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

jammer, volgens mij ziet ie dr wel 1337 uit!

Gregor van Egdom Krekr

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

0wn4g3 !! Kruisjes als server !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
0wn4g3 !! Kruisjes als server !
LOL

Maaruh, jongens help, wat doe ik fout?

• Shunt

Shunt

Boe

erm ondersteunt msn geen deep links ?

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0OQAAANwUvGHuCoGgGeEQDO8apZR175Azw0okPg*hIuUtXc3H9OiVYUQamUUw2LYZlyHXD9bi4HduXOfZhl9CJWA8Uzo9q2Jf/tafelopstelling.jpg

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de url copy en paste in adresbalk en doet t van daar uit....of maakt dit niks uit?
weet je nog een andere picserver anders?

Tnx, snel ff editten...

Nogmaals bedankt Shunt! :> ;)

• Shunt

Shunt

Boe

zo dus :D :D :D je moet dus met rechter muisknop eigenschappen op vragen en daar de url uit halen want wat je uit de adres balk haalt is niets meer dan een indentificatie van het plaatje

Game PC

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geinig gedaan, zo ken ik ook iemand die een mp3-bak in een oude cdspeler aan het maken is. knopjes van de cd-speler doorgesoldeerd aan de pinnetje van een toetsenbord.

Je zou ook met het display zelf misschien iets uit kunnen spoken, op de hdd activiteit of zo.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• tymiek
  • Laatst online: 15:42

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

kep ook zoiets gedaan
[rml][ cm]Video-mod voor divx,mp3 en i-net.[/rml]/
kijk op page 2 hoe de voeding er wel inkan...
Ben nu bezig met een kleine cd-speler met ook een epia bord
(heb hier 3 kleine cd-spelers liggen en een 43 cm cd-speler)
En mijn video is nog steeds niet echt klaar...

Als er mensen uit Den Haag een kleine cd-speler wil...zeg het maar heb er denk nog 2 over binnenkort.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Topicstarter
mare ik zou eens kijken of er een mogelijkhijd is om de voeding los van de cdspeler te leggen door middel van verlengkabeltjes en dan de voeding gewoon zwart maken en die er achter of gwoon in een kastje of zo
Heb ik aan gedacht, maar ik vind het nog minder mooi als er zo`n hele bundel draden achter hangt. Ik maak de voeding zowiezo nog mat zwart, daarna gaat-ie mooi tussen de rest van mn audio, zie je dus geen moer van....
Geinig gedaan, zo ken ik ook iemand die een mp3-bak in een oude cdspeler aan het maken is. knopjes van de cd-speler doorgesoldeerd aan de pinnetje van een toetsenbord.
Is idd een goed idee!
Je zou ook met het display zelf misschien iets uit kunnen spoken, op de hdd activiteit of zo.
Ja ook een goed idee, maar hoe? Ik weet niet hoe ik dat moet aansturen. Als ik dat weet, wil ik het liefst een temp aanduiding ofzo...
kijk op page 2 hoe de voeding er wel inkan...
Heb ik aan gedacht en gemeten, ik kwam hoe dan ook iedere keer net niet uit. De print is even groot als de kast, op 1 cm na in de breedte,maar daar heb ik genoeg ruimte... :(
Wel een hele strakke mod Tymiek, mooie behuizing ook!

Zijn die cd-spelers kleiner dan de mijne? Dan heb je zeker een Epia nodig, met zo`n heel klein voedinkje (heb laatst nog op GoT inkoopactie gelezen)

• tymiek
  • Laatst online: 15:42

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Volgens mij zijn ze hetzelfde formaat...
Moet nog die epia nog halen maar het gaat wel passen denk ik.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

kheb net nog geluisterd naar harrie jekkers :) hijs goed :)

ennuh wat betreft je casemod.. geinig.. en past ook netjes in de case. alleen wat jammer van de voeding die uitsteekt..
vanwaar eigenlijk die 2 nics? gah je ermee inet delen?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• BaRF
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

leuk :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Nice!! :D

Verwijderd

ReseTTim schreef op 11 oktober 2002 @ 03:59:
kheb net nog geluisterd naar harrie jekkers :) hijs goed :)

ennuh wat betreft je casemod.. geinig.. en past ook netjes in de case. alleen wat jammer van de voeding die uitsteekt..
Waar zit de 2e :?

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Nice, thehaguez!
Je had die van mij al gezien, was lekker eerder :P
Wilde eigenlijk bij mij ook het originele voorkantje nemen en knopjes doorlussen, maar dat paste bij mij alleen net niet :(

Trouwens, zal binnenkort ff linkje geven, kan je xp nog wat tweaken, zodat ie wat sneller wordt (speelt ie misschien dvix af)

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik heb Winroute er op staan om mn andere 2 PC`s CableWanadoo te laten delen. Is me voorheen niet gelukt, maar op deze manier lukt t dus wel! :)
Waar zit de 2e
Je ziet op de foto waar ik het achterplaatje net ingebouwd heb 1 naast het achterplaatje en 1 op het mobo zelf.

Ik wilde nog ff zeggen dat ik zeker nog wat aan die voeding ga doen (misschien aan voorkant rechts) maar wel klote dat ik nu dat gat heb geFermd...
Is er misschien iemand die nog een klein voedinkje heeft liggen voor een schappelijke prijs? Jullie weten dat het voor een goed doel is ;) ;) ;)

O Resettim, kep net die IrDA besteld bij je. Nog geen idee wat ik er mee ga doen, maar kep nu de smaak te pakken. ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/achterplaatje.jpg
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:56:
O Resettim, kep net die IrDA besteld bij je. Nog geen idee wat ik er mee ga doen, maar kep nu de smaak te pakken. ;)
das knap ik weet van nix. ik weet ook niet of ik een inkoopactie of wat dan ook heb gestart ik denk dat iemand anders het runt.. :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
zeeeeer mooi gedaan :p

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Uhh, thehaguez, die irda module die op dit mobo moet, is geen standaard model, dus je moet een speciale irda module hebben.

Owja, en het is niet ReseTTim die voor die inkoopactie zorgt, maar Barf...

Verwijderd

Topicstarter
das knap ik weet van nix. ik weet ook niet of ik een inkoopactie of wat dan ook heb gestart ik denk dat iemand anders het runt..
LOL, ik vergis me met BarF.
Ik mail m nog over Jekkers, daar weet hij niks van.... :?
Owja, en het is niet ReseTTim die voor die inkoopactie zorgt, maar Barf...
I know m8.........schaam......

Ik heb nog een paar PC`s waar die IrDA in kan. Misschien nog ff kijken op via-site of via-projecten-site voor schema`s.....

Verwijderd

Kewle mod. Ik ben ook met zoiets bezig, maar ik zoek nog een goede cd-speler-behuizing. (LCD-tje, knopjes, software enzo heb ik al).
Maar ik heb toch weer nieuwe ideeën opgedaan door deze foto's!

Verwijderd

Misschien een ideetje om ipv dat originele display een Crystalfontz display in te bouwen zodat je hem gewoon als MP3speler kunt gebruiken zonder beeldscherm? Met de Winamp COMcontrol kun je dan gewoon de originele knopjes gebruiken die eerst op de cdspeler zaten... (of gebruik je linux?)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 21:07:
Kewle mod. Ik ben ook met zoiets bezig, maar ik zoek nog een goede cd-speler-behuizing. (LCD-tje, knopjes, software enzo heb ik al).
Maar ik heb toch weer nieuwe ideeën opgedaan door deze foto's!
M'n pa heeft z'n verrotte CD speler (Yamaha) onlangs voor 3 EUR verkocht...

Is misschien wel een GOTter die ook 'm wil modden ;)

Volgens mij hebben we hier trouwens ook nog ergens een Sony cd speler staan (43cm) die ook fucked is (leesproblemen enz)

Ik zal eens zoeken, voor 3 EUR zal m'n pa die ook wel weg willen doen. Moet je m alleen komen halen, opsturen wordt beetje duur (kan wel)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx DarthElvis!
Kijk Tymiek (boven in dit topic) ff lief aan, misschien kan je er 1 halen bij hem.

Remboooo, heb ik ff over zitten denken. Er is helaas wel erg weinig ruimte voor een display. Het leuke (en eigenlijk het doel) van deze mod was om de cd-speler zoveel mogelijk in originele staat te houden. Als ik een groter display er in ga zetten, verknoei ik dat. Maar ik zit nog stevig te denken....ik heb ook nog digitale VU-meters van cassettedecks......
Ennuh, XP staat er op.
Bedankt voor je idee!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

jammer van de voeding.. maar an je die niet voor je mobo plaatsen?
wel goed gelukt!. netjes..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Cool :)

Verwijderd

Ziet er leuk uit :)

specs?

Verwijderd

DJSmiley schreef op 11 oktober 2002 @ 21:23:
[...]

M'n pa heeft z'n verrotte CD speler (Yamaha) onlangs voor 3 EUR verkocht...

Is misschien wel een GOTter die ook 'm wil modden ;)

Volgens mij hebben we hier trouwens ook nog ergens een Sony cd speler staan (43cm) die ook fucked is (leesproblemen enz)

Ik zal eens zoeken, voor 3 EUR zal m'n pa die ook wel weg willen doen. Moet je m alleen komen halen, opsturen wordt beetje duur (kan wel)
Ik heb er gelukkig eentje gevonden voor 5 EUR. Ik ga hem morgen ophalen (redelijk in de buurt gelukkig....).
Toch bedankt voor de hulp!! 8)

• DjGeRo
  • Laatst online: 30-11 09:24
Jammer van die voeding dude !, wel mooi gedaan !

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

grappig gedaan joh..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Heel vet, nog nooit gezien _/-\o_ :Y)

Verwijderd

Topicstarter
erikv vraagt om specs

Stom vergeten, komen ze:

Epia800 =800MHz(=pm P450) onboard
-AC97 onboard (+spdif)
-Trident Blade 3d 8MB onboard
-LAN 10/100Mbit onboard
-Video out S-video/RCA onboard
-2x USB1.1 port+support voor 2 extra

-384MB PC133 SDRAM
-Max d540x 40GB
-Liteon 24x10x40
-145W ATX
-Realtek 10/100Mbit

XP , Winroute, MusicMatch Jukebox alles via TV, schakelt automatisch naar aangesloten device! (nu ff op 15"monitor)

Ben nu MP3 aan het afspelen, tegelijk MP3 converteren en door de PC waar ik nu op zit gebruikt als server. Zonder 1 stootje te geven! Ook als ik AA online speel izda geen probleem.

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11

Freaked

..

Leuk gedaan :Y)

..

Verwijderd

je kunt misschien een 2x16 lcd schermpje achter je display maken en het proggie van creepy gebruiken. met lcdprint.exe kun je zelfs bij het opstarten met een autoexe.bat een tekst weergeven. meer info pwvanderveen(geenspam) @hotmail.com :) (geenspam) weglaten.

Verwijderd

ziet er leuk uit dude :)
Pagina: 1