Toon posts:

Unex IS050e firmware failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent het wel 1.000.000 firmware upgrades van biossen, harddrives en videokaarten gaat goed.... je download het spul, je update, tijdens die gave status balk ben je aan het nagelbijten of je aan het gaar drinken van de koffie en als de firmware "zoals altijd" weer klaar is heb je zoiets: "tsk, piece of cake, niks aan het handje"

Afijn dat dacht ik ook met mijn 1.000.001ste firmware upgrade... en jawel hoor het gaat mis.
Ik heb een IS050e breedband router met ingebouwde 4-ports switch. Geconfigureerd, loopte perfect totdat... jawel de firmware upgrade werd gedaan... *PATS* DHCP gone, HTTP connectie is er niet meer... oftwel de firmware doet niet meer datgene wat ik wil. |:(

Uiteraard een poging gedaan om met een crosslink kabel op de ewan-port een connectie te maken met de ip adressen die ik had ingevoerd... helaas...

Conclusie, firmware is kortgezegd.. RIP...

Iemand enig idee hoe ik een firmware terug zou kunnen zetten... uit mijn ervaring zeg ik dat het niet kan, maar nu wordt ik er zelf mee opgezadeld.... en dat door een time out van de browser... argh 8)7

Verwijderd

Kijk even met een sniffer of die uberhaupt nog iets op het netwerk zet, zo niet id.d. RIP.
Sterkte man.

Verwijderd

ik had al een heel verhaal getypt toen ik ineens dacht oja... had ik ook (tenminste ik neem aan dat je bedoeld dat je gewoon niet meer op internet komt en in je instellingen) probeer es via de cd-rom en anders effe modem resetten (ik denk als ik me goed herrinner het laatste) en dan of via IE of via de cdrom naar je instellingen te komen. dan kan je dhcp instellen als je de wizard doorloopt.
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 00:07:
Iedereen kent het wel 1.000.000 firmware upgrades van biossen, harddrives en videokaarten gaat goed.... je download het spul, je update, tijdens die gave status balk ben je aan het nagelbijten of je aan het gaar drinken van de koffie en als de firmware "zoals altijd" weer klaar is heb je zoiets: "tsk, piece of cake, niks aan het handje"

Afijn dat dacht ik ook met mijn 1.000.001ste firmware upgrade... en jawel hoor het gaat mis.
Ik heb een IS050e breedband router met ingebouwde 4-ports switch. Geconfigureerd, loopte perfect totdat... jawel de firmware upgrade werd gedaan... *PATS* DHCP gone, HTTP connectie is er niet meer... oftwel de firmware doet niet meer datgene wat ik wil. |:(

Uiteraard een poging gedaan om met een crosslink kabel op de ewan-port een connectie te maken met de ip adressen die ik had ingevoerd... helaas...

Conclusie, firmware is kortgezegd.. RIP...

Iemand enig idee hoe ik een firmware terug zou kunnen zetten... uit mijn ervaring zeg ik dat het niet kan, maar nu wordt ik er zelf mee opgezadeld.... en dat door een time out van de browser... argh 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Modem had ik al gereset en op de CDROM is er niks te vinden....

Verwijderd

nee niet de modem resetten (sorry zei modem bedoelde router) je router ressetten effe alle stekkers los van je router en dan effe ressetten (met dat kleine knopje effe pennetje in duwen oid) dan alles weer aansluiten pc weer aan en dan 192. 168. xxx.xxx. weer in je adresbalk typen rechtstreeks of via de cdrom.
werkte bij mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij had ik dat al gedaan, maar we gaan vanavond eens kijken of het lukt...

Ohja, modem heb ik uiteraard niet gereset... leek me enigzins nutteloos :P

Verwijderd

oke ik kijk vanavond wel of het gelukt is hahaah succes ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:18:
oke ik kijk vanavond wel of het gelukt is hahaah succes ;)
wel effe de wizard opnieuw doorlopen als je in die instellingen van de router kan komen want waarschijnlijk moet je alles opnieuw instellen. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Daar ga ik wel van uit (Hopelijk mag ik daar ook van uit gaan, anders wordt het ff kijken hoe of wat :| )

Verwijderd

tuurlijk mag je daar van uit gaan maar kan zijn dat ik niet alle tijd hier zit.dus... als ik hier niet ben zoek je me maar op op icq.

Verwijderd

Topicstarter
nope.... helaas... werkt niet...

Verwijderd

je wilzegt dus dat je helemaal niet meer in je routerinstellingen kan komen??

Verwijderd

hoe staan de instellingen in je lan-eigenschappen?? als je eens probeert om handmatig deze in te voeren zoals ze staan moeten kom je dan internet wel op zodat je je router weer kunt configureren?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

syl:
Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
nope, LAN staat goed volgens de handleiding

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 12:11:
nope, LAN staat goed volgens de handleiding
maar als je nu eens tijdelijk bv je dns server handmatig in zou voeren in je lan eigenschappen kan je dan (hoop ik) in ieder geval weer in je routerinstellingen komen? na het doorlopen van je wizard kan je dan die handmatig ingevoerde dns in je lan weer uitzetten. ik weet dat ik ook een of 2 keer heb gehad dat ie het tijdelijk niet deed volgens mij heb ik toen handmatig effe de instellingen in lan ingevoerd om in ieder geval weer in die routerinstellingen te kunnen komen.
ik neem aan dat je wel rechtstreeks met internet in verbinding komen als je de router ertussen uit haalt??
als dat handmatig instellen niet helpt zou ik toch voor je een andere router koopt en deze als RIP beschouwt eerst es unex mailen wat je hieraan kan doen.
laat effe weten of het je lukt oke

Verwijderd

heb nog wat gevonden voor je misschien helpt het
in *piep* (tijdschrift) staat een thema over routers installeren en daar vond ik de volgende oplossingen.

probeer via telnet dmv het invullen van je ip in je router te komen

of als je in je adresbalk van je browser je ipadres intikt twee schuine streepjes voor het betreffende ipadres te zetten.

schijnt te werken ;) kijk maar even.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet, heb een nieuwe gekocht en de ander draait nu vrolijk als switch in mijn netwerk. Dure switch dat wel, maarja....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 15:21:
Werkt niet, heb een nieuwe gekocht en de ander draait nu vrolijk als switch in mijn netwerk. Dure switch dat wel, maarja....
je bedoelt met: maar ja ......

zeker:

beter een ander oplossing dan geen oplossing :*) hahaha

toch blijf ik benieuwd of ie nu gewoon echt stuk was of dat het wat anders geweest is.
Pagina: 1