Toon posts:

prosignia server wil geen redhat installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik boot van een redhat floppy om redhat te installeren dan geeft hij na het laden van vmlinuz een error aan dat er onvoldoende geheugen in de comp zit , er zit 64 mb in en windows 2000 pakt dat ook.

ik heb op internet gezocht en op compaq site + op redhat site maar kan het probleem niet vinden heeft iemand anders dit meegemaakt en heeft hopelijkj ook een oplossing ?

met vriendelijke groet
ewout zigterman

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:04
http://www.google.com/sea...&q=prosignia+linux+memory

Eerste hit:
http://www.carnall.demon.co.uk/prosignia_linux.htm
I bought XXX megs of RAM, but Linux only sees 16 Megs!!! What gives?

Compaq servers follow the original AT Bios spec, which says that machines can only report up to 16 megs or RAM by a certain BIOS call, even though there are physically enough bits in the register to convey information up to 64 megs (which is what 95% of all BIOS manufacturers do.) Since these machines are EISA machines, EISA calls can be used to determine installed memory, however Linux does not do this. SO-- the solution is to pass the kernel a boot-time argument to tell Linux how much RAM you have installed. If you use LILO, you can test this on your next boot by typing

LILO boot: linux mem=XXM

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Of jij kan heel goed zoeken of ewout niet zo.

[ Voor 0% gewijzigd door Eskimootje op 11-10-2002 00:14 . Reden: smileys waren overdreven ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry , ik had dit gelezen op google maar ik loaden het met text mem=64M en dat gaf ie een mount error aan

bedankt voor de moeite !

• MikeN
Eskimootje schreef op 11 oktober 2002 @ 00:09:
[...]

Of jij kan heel goed zoeken of ewout niet zo.
|:( |:(
Bedankt voor je nuttige bedrage, *zucht*.
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 00:11:
sorry , ik had dit gelezen op google maar ik loaden het met text mem=64M en dat gaf ie een mount error aan

bedankt voor de moeite !
Als hij een mount error geeft, kun je dan even de exacte error hier neerzetten?
En in 2e en 3e hit staan ook wel wat nuttige dingen. Heb je die al gelezen/geprobeerd?

Verwijderd

Waarschijnlijk zal die Prosignia video memory sharen. Kijk eens in de Quickspecs van de unit. Geef dan het werkelijke geheugen aan van de machine.

http://www.compaq.com/support/files
aan de linkerkant zie je dan de reference library. Selecteer je machine en kijk of er quickspecks docs opstaan.

Verwijderd

Topicstarter
kernel panic : VFS: unable to mount root fs on 09:00

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens al op de compaq site gezocht helaas geen resultaten en de redhat site verwijst naar bugzilla wat echt een doolhof voor mij is !

• MikeN
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 00:17:
In dat geval zou ik eens kijken of het verlagen van de opgegeven hoeveelheid geheugen naar 48M wat uitmaakt.
Welke redhat probeer je btw te installen?

[edit]
En probeer de edit knop te gebruiken, i.p.v. 2 berichten achter elkaar te posten ;)

Verwijderd

Topicstarter
redhat 7.1

Verwijderd

Wat is het type van je prosignia?

• MikeN
NB: als ik de foutmelding van je in google intik, wat krijg ik dan?

http://sdb.suse.de/en/sdb/html/rootfs_0803_install.html

Goh :+

Verwijderd

Topicstarter
dit is suse , ik zocht red-hat

Verwijderd

Topicstarter
prosignia 300

• MikeN
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 00:22:
dit is suse , ik zocht red-hat
Het eerste deel van de boot procedure is wel met elkaar te vergelijken ;)

Nogmaals: gebruik de edit knop!!!
Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
ook met 48 mb doet ie het niet nog steeds zelfde foutmelding\

oke ik zal meer editen !

Verwijderd

Installation and Confifuration Guide for Linux and Web Server on Compaq Prosignia and ProLiant Servers:
ftp://ftp.compaq.com/pub/...ion_guides/ECG5130399.pdf

• MikeN
Ik heb even verder gezocht, en er zijn erg veel mogelijkheden.

Onder andere hebben mensen het over software RAID. Bevat de server dit? Of gewoon RAID?

Ook heb ik dingen gelezen over power management, staat dit aan in het BIOS?

[edit]
Baggie: ik lees in dat doc niets over zijn problemen, jammergenoeg...

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen raid , maar er is iets vraamd als ik namelijk gewoon de text install start dan laad die door totdat hij in een soort windows 3.11 achtig zegt te weinig geheugen.

als ik met linux mem=64M doorlaad of text mem=64M dan geeft hij de volgende 5 laatste regels aan :

exts2-fs unable to read superblock
cramfs wrong magic
fat : unable to read bootsector
isofs_read_super: bread failed, dev=09:00, isobiknum=16, block=32

• MikeN
En wat als we is proberen:
code:
1
text mem=32M

Misschien werkt dat?

[edit]
Owja, nog iets. Hoe heb je de CD gebrand? Disc at once of Track at once? Met Disc at once schijnen deze problemen ook wel voor te komen.

Verwijderd

Topicstarter
zal het effies proberen hij heb cdrom nog niet geladen alleen nog van bootflop

versie is trouwens 7.3 had mij vergist sorry

32m doet hij ook niet

• MikeN
En om er nog maar een quote tegenaan te gooien:
I'd guess a bad floppy. I've had several in a row fail on me. It's not at
all unusual, especially if the floppies have been kicking around for a
while.
Floppy zeker weten goed? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja , heb het met verschillende floppies geprobeerd

ik probeer het nog een keer met andere floppie nieuw uit doos , lijkt me waarschijnlijk dat het hier door komt

• MikeN
Hmm, nu wordt het lastig. Mogelijk probeert hij toch iets met RAID te doen ofzo.
Zie je daar meldingen over tijdens het booten?
offtopic:
Ik ben nu slapen, dus voorlopig geen reply van mij

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:31

hbokh

Unox: the worst OS!

Compaq's SmartStart-CD er al ingedonderd en een "erase all" gedaan en dat soort truukjes?

This is my sick nature.

Verwijderd

Topicstarter
nee , ik heb geen compaq smartstart cd , zou dat helplen denk je anders ga ik er ff achteraan om die cd te krijgen

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 21:16
je moet een nieuwe kernel bakken...
Wij hadden op school in ons hok ook een prosignia, en die SCSI-kaart zit NIET standaard in de kernel. Ook niet als module...

Je moet dus op een andere PC een kernel bakken, vmlinuz op je bootflop gooien en dan kan je pas instaleren.

K zal es kijken of k die vmlinuz nog kan vinden, maar k beloof niets...

En ja, dit is de ENIGE manier!!!

En voor t memory:
je hebt speciaal geheugen nodig. Staat op die grote stikker aan de binnenkant van de kap.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Idd, kijk mbv een SmartStart CD of je geheugen uberhaupt wel herkent wordt, en run een volledige system erase... En je moet een kernel bakken met "simple NCR (Compaq)" (Eigenlijk naam is nog iets uitgebreider bij de kernel config) en die op de bootflop droppen, dan herkent hij je cdrom en hdd('s) tenminste. Volgens mij moet je mbv SmartStart ook nog even in de gaten houden als welk slot hij die SCSI controller weergeeft, want dat moet je bij het booten ook nog meegeven, maar daarvoor moet je gewoon even zoeken... (Zoek maar eens op Proliant @GoT, en dan alle topics waarin ik heb gereageerd, Proliants (oudere types) gebruiken deze zelfde SCSI Controller.)

Verwijderd

Topicstarter
oke dank jullie , er zit origineee\l compaq geheugen in en volgens mij komt deze error dus niet door dat geheugen ding want hij start verder door .

bedankt voor de hulp en tijd !
Pagina: 1