Toon posts:

vage opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vaag opstartprobleem; als ik mijn pc probeer aan te doen piept hij enkele (3 á 5 keer) keren en gaat daarna direct uit.
Na ongeveer 20/30 keer opnieuw aan te doen doet hij het ineens WEL.... alsof er nix is gebeurd...
Als ik dan de pc afsluit en direct opnieuw aanzet doet hij het ook wel, maar als ik hem de volgende dag 's morgens probeer aan te zetten weer niet.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Alle pci kaarten verwijderen
- meerdere videokaarten (PCI-AGP) geprobeerd
- ander geheugen uitgeprobeerd
- de cd-spelers en hd loskoppelen
- processor eruit gehad (niets aan te zien...), deed pas geleden ook nog in ander moederbord
- bios gereset

Het gaat om een athlon 1200, Aopen ak73pro, 512 mb, 40 GB Maxtor, ATI rage fury pro, matrox millenium (PCI), realtek 100 mbit, soundblaster 128 PCI, 300 Watt voeding (pas vervangen, gaf toen geen problemen)

Heeft iemand enig idee wat het probleem hier zou kunnen zijn? Ik heb wel redelijk wat ervaring met opstartproblemen e.d., maar nu weet ik het echt niet meer... Het is toch wel heel lastig om elke dag die pc 25 keer op te starten....

Verwijderd

Misschien is er iets fout aan je HD. Want zoals je schrijft heb je ze enkel losgekoppelt en daarna terug aangesloten. Zoiets verhelpt de fout natuurlijk niet, maar dat weet je waarschijnlijk ook wel. Dus, ik denk dat het je HD is.

Verwijderd

de piepjes kan je opzoeken in je mobo boekje, kijk daar eerst eens naar en kom dan ff melden wat het signiaal betekend :) wat is precies het signiaal? (hoeveel kort/hoeveel lang?)

HDD is het denk ik niet trouwens... piepjes geeft ie voor ie post en daar komt geen harddisk bij kijken

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Probeer het eens zonder HD,,, probleem dan over ??

Dus dam zwaardere voeding kopen B)

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
De betekenis van de piepjes heb ik natuurlijk al opgezocht.
Volgens A-open zou er iets zijn met mijn videokaart, anders gaf hij de melding wel gewoon op het beeldscherm. Maar die optie heb ik dus al nagecheckt door meerdere videokaarten te gebruiken...

De pc op proberen te starten zonder HD geeft ook geen verandering in de situatie....

Het rare is gewoon dat hij het op een gegeven moment WEL weer doet. Als hij het nu maar gewoon niet bleef doen, is het ook beter mogelijk om de fout op te sporen.

Verwijderd

moederbord dan waarschijnlijk... ros eens een tandenborstel door je AGP slot...
Pagina: 1