Toon posts:

computernaam win 98 machines

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

Ik zet een netwerk op van 16 werkplekken met een multiboot in 4 talen win 98SE. Het is niet praktisch om hiervoor 64 images te maken, en hernoemen na het imagen is ook geen optie, dat zou dus 4 keer per pc moeten.

Het moet kinderlijk eenvoudig te onderhouden zijn. Ze komen trouwens te hangen aan een nT4 domein. Elke computer moet natuurlijk een andere naam hebben, ws01 ws02 etc. DHCP staat aan, dus ip-adres is iig geen probleem.

Nou hoop ik dat iemand weet of je iets in de registry of in autoexec.bat kan zetten waardoor de pc bij het opstarten een random name krijgt van bijvoorbeeld 10 alfanumerieke tekens. De kans dat twee pc's dezelfde naam krijgen is nihil (36 tot de macht 10 mogelijkheden).

Ik kan hier bijna geen info over krijgen. Het is wel een eitje om bij het opstarten via autoexec.bat met regedit de computername te veranderen, maar hoe kan ik een commando geven dat een random naam genereert en vervolgens met regedit toepast?

ik hoop dat iemand hier iets op weet, iig bij voorbaat dank.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik gok dus dat je vraag is dat je ze een random naam wilt geven (zo zeer duidelijk komt dat nl. niet over).
Je weet al _HOE_ je de naam kunt wijzigen. Dan is het helemaal makkelijk om een naam te generen.
JE zou het zelfs al kunnen doen met een btach file die iets genereerd op basis van tijdstip enzo.

Nogmaals; wat is nu je vraag; hoe je een nieuwe naam automgaisch update of hoe je die naam moet verzinnen :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Volgens mij is zijn vraag hoe hij automatisch een naam toe kan wijzen aan een computer. En dit in de image inbakken, zodat hij met 4 images (4 talen immers) klaar is voor die 16 pc's. Anders moet hij per unieke statische naam een image maken. Dit wil hij dynamisch laten gebeuren. Hoop dat ik t probleem zo goed uitleg... :S

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

En als je het nu zo zou doen dat je de computernaam af laat hangen van het verkregen ipadres?

Dus dat de dhcpserver ipadressen toewijst, en dat je vervolgens een switch of select maakt die dus uit een van de 16 namen kiest ?

Bijv. if ip=10.0.0.1 goto 1

:1

regedit computernaam is computernaam1?

Iets in die geest?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Koffie: Ik wil dit dus, zodat 1 image van de hele harde schijf voldoende is om elke pc opnieuw te installeren. Als ik normaal 1 image heb om mee te werken, moet ik na het terugzetten de computer name veranderen. Omdat dit multiboot pc's met 4 installaties zijn, zou ik elke keer na het terugzetten van een image vier keer opnieuw moeten opstarten in elke bootoptie en de naam veranderen :'( .

Narotic: Je hebt het helemaal goed :) .

wessel99: DHCP srver optie dacht ik ook aan, maar dat gaat helaas niet werken. Nadat windows start, kun je de computername niet meer veranderen en hij krijgt pas een ip nadat ie opgestart is.

Ik heb ook de scripting tool Kixtart bekeken, heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Hostname via DHCP gaat bij windows helaas niet. Maar als ik het goed begrijp wil je gebruik maken van images, in dat geval moet je norton ghost even checken, specifiek de functie 'ghostwalk'. Die doet nl. wat je wilt..

//edit
een 2e optie: Dos kan meer dan je denkt. Het is best mogelijk met behulp van een dos-scriptje een naam samen te stellen als 'coputernaam-laaste cijfer IP'

Verwijderd

Topicstarter
Ben bang dat dos-idee niet werkt. Ip nummer wordt pas verkregen als windows al is opgestart, dus das te laat. Ghostwalker is geen optie, want dan moet ik alsnog 16 images maken, en in totaal 64 images met gw aanpassen.

Verwijderd

Ok, 2 vragen:
1) waarom moet je met ghostwalker alsnog 16 images maken?
2) moet het perse windows 98 zijn? 2000 mag niet?

Mogelijke oplossing.. na wat zoeken heb ik het progje 'woop' gevonden, hiermee kun je in dos wijzigingen maken in het register.. www.kik-it.com, onder 'utilities'.. is wel in het frans.

Waarsch. zijn er wel meer van dat soort tooltjes te vinden. Afhankelijk van wat voor netwerkkaartjes in die machine zitten is het best mogelijk om onder dos alvast een IP op te halen. Wil je dat niet, je zou idd. ook iets met de tijd kunnen doen.. bv. de 'seconden' gebruiken oid.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
REM Parameters:
REM %1 = Registerbestand met extensie en lokatie
REM %2 = Computernaam
REM %3 = Werkgroep
REM %4 = Computer Type 
ECHO REGEDIT4 > %1
ECHO. >> %1
ECHO [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\ComputerName\ComputerName] >> %1
ECHO "ComputerName"="%2" >> %1
ECHO. >> %1
ECHO [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP] >> %1
ECHO "LMHostFile"="C:\\WINDOWS\\lmhosts" >> %1
ECHO "LocalCopyMade"="1" >> %1
ECHO "EnableDNS"="1" >> %1
ECHO "HostName"="%2" >> %1
ECHO "Domain"="hsmarnix.nl" >> %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1
ECHO [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP] >> %1
ECHO "Workgroup"="%3" >> %1
ECHO "Comment"="Studenten Pc" >> %1
ECHO "StaticVxD"="vnetsup.vxd" >> %1
ECHO "Start"=hex:00 >> %1
ECHO "NetClean"=hex:01 >> %1
ECHO Register bestand %1 volledig gemaakt...

Daarna in autoexec.bat: regedit naam.reg

Je moet zelf even iets vogelen om %2 random te maken.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Even een vraagje, hoe zit het met het computeraccount in het NT domein ?
Als de computernaam veranderd moet deze ook weer een account in het domein krijgen toch ?

En kun je de wijziging niet aan een logonscript van de gebruiker hangen ? Op die manier heb je ook altijd verschillende computernamen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Ik kan in de loop van volgende week een random string generator maken voor in DOS als je wil

Verwijderd

Nog beter: gebruik het MAC-adres van de netwerkkaart..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen, goeie reakties! _/-\o_ Het kan dus op got, dat er geen puberale reacties in een thread staan ;) .

hezik: Op de machines komt bootmagic te staan met 5 partities. Vier vershillende talen windows en een vijfde optie "herstel". Als ze voor de laatste kiezen, wordt met een scriptje door driveimage of ghost de hele harde schijf (m.u.v. de herstelpartitie) teruggezet. Het is dus niet de bedoeling om ze allemaal tegelijk te imagen, dan kan ik dit probleem misschien oplossen met de Ghost Enterprise versie, al heb ik nergens gezien dat die meer dan een installatie op een remote client kan aanpasse. Het moet win98 zijn, want 2000 is a: te zwaar en b: je hebt dan te maken met machineaccounts en machine security ID's en dat is helemaal een drama.

MoBi: bedankt, dit moet ik even uitpluizen. Ik heb zelf ook al iets gemaakt waarmee ik met regedit de computername bij het opstarten kan veranderen, dat is vrij simpel. Ik kan alleen zelf niet een random getal oid genereren in een batchfile.

seq_uence: Computeraccount is dus gelukkig geen probleem, heb je alleen nodig bij NT / W2K. Met logonscript kan helaas niet, dan heeft de computer zich al op het netwerk met de (verkeerde) naam aangemeld.

-rAz-: Dat zou ik heel erg waarderen, dan kan ik waarschijnlijk met wat ik zelf al had, de code van MoBi en jouw string generator dit aan de praat krijgen. Kan ik je mailen? je kan mij mailen op zolderman@hotmail.com, zodat ik je adres heb. Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 15:59:
Nog beter: gebruik het MAC-adres van de netwerkkaart..
hmmm, das wel een goed idee. Ik heb namelijk wel tooltjes die onder dos het macadres kunnen opvragen voordat windows start. Ik heb ze wel voor 3COM maar deze pc's hebben een ingebouwd sis netwerkkaartje, dus ga even testen of hun bijgeleverde utils dit ook kunnen.

Maar het probleem is dat mijn batchfile skills net iets tekort schieten om dat aan de praat te krijgen. Ik ga in ieder geval eens op zoek naar een goede HOWTO voor dos batchfiles.

• MoBi
mac adres achterhaling in combinatie met windows scripting host:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Set Arguments = WScript.Arguments
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject _
    ("winmgmts:" & "!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colAdapters = objWMIService.ExecQuery _
    ("Select * from Win32_NetworkAdapterConfiguration Where IPEnabled = True")
For Each objAdapter in colAdapters
  Wscript.Echo objAdapter.MACAddress    
Next

uitvoeren: cscript /Nologo script.vbs

Je krijgt dan alleen als output het mac adres, van de lokale machine

• MoBi
Als je de schijf ziet waar ook het script op staat om de pc te herstellen zou je daar een malig het batchfile een pc naam kunnen outputten. Of vanuit autoexec.bat een call kunnen maken die een batch script aan roept op de herstel schijf die de computernaam maakt. Voor ieder besturingssysteem op de pc mag best de zelfde pc naam hebben. Want je kan toch maar met 1 windows 98 versie tegelijk opstarten op een pc.

Verwijderd

Topicstarter
MoBi, het moet helaas toch in dos, zodra de windows schil start, krijg je al een foutmelding dat de computername al in gebruik is. Soms wordt er namelijk maar 1 machine tegelijk hersteld, maar soms ook meerdere.

Wat ik volgens mij moet doen is het volgende: In de autoexec.bat een routine die de computer een min of meer random naam geeft. Dit kan dan bijv. afgeleid zijn van het macadres of de tijd oid. Ik moet dan een call maken in autoexec.bat naar een hulpprogje daat onder dos macadres opvraagt of een scriptje oid dat een random getal genereert.

Het hernoemen is een eitje, maar ik kan zelf niet goed zo'n script maken of met variabelen werken, misschien heeft iemand een tip waar ik dat kan uitzoeken of waar voorbeelden zijn. hieronder hoe het moet worden:

nname.bat (wordt aangeroepen uit autoexec.bat)
-------------------------------------------------------------------------------
@echo=off
attrib -h -r c:\windows\system.dat
attrib -h -r c:\windows\user.dat
c:\masters\regedit.exe /l:c:\windows\system.dat /r:c:\windows\user.dat c:\masters\name1.reg
c:\masters\regedit.exe /l:c:\windows\system.dat /r:c:\windows\user.dat c:\masters\name2.reg
attrib +h +r c:\windows\system.dat
attrib +h +r c:\windows\user.dat

bestand name1.reg:
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\ComputerName\ComputerName]
"ComputerName"="OLC40"

bestand name2.reg:
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP]
"ComputerName"="OLC40"
"Workgroup"="olc-amz"
"Comment"=""
"StaticVxD"="vnetsup.vxd"
"Start"=hex:00
"NetClean"=hex:01

waar nu in name1.reg en in name2.reg olc40 staat moet dus iets randoms in komen te staan, maar dat lijkt me dus een aardige kluif werk met allerlei calls in autoexec.bat en nname.bat. Wie stuurt me de goede kant op?

Verwijderd

zo moet het te doen zijn:
bij een opstart kijken of een bepaald bestandje aanwezig is, zo niet dit maken
(if not exist c:\computernaam.txt call maaknaam.bat)

in maaknaam.bat vragen om een willekeurig nummer van (b.v.) 8 nummers, of vragen "wat is het nummer dat onder op het toetsenbord staat" (dan krijg je steeds dezelfde naam voor die pc) De string wegschrijven naar computernaam.txt. (dit gebeurt dus alleen de eerste keer na een herinstall, want computernaam.txt blijft dan gewoon staan)

Als computernaam.txt al bestaat sla je maaknaam.bat dus over.
De string vervolgens uitlezen en gebruiken zoals hierboven is beschreven.

Wel niet helemaal vanzelf, maar alleen de eerste gebruiken na een herinstall krijgt de vraag om een numemr in te voeren.

Verwijderd

Topicstarter
snars: helaas werkt dat niet, want er komen echt totale nitwits achter te zitten. Als het nou 1 installatie was, deed ik het wel zelf, maar ik zou met deze optie toch voor alle computers in totaal 270 keer opnieuw moeten opstarten en een nummer invullen. Helaas kan ik dus absoluut niet op de eindgebruikers rekenen.

Weet iemand misschien een goede site met voorbeelden van batchbestanden waar veel variabelen in worden gebruikt?

Verwijderd

Heb even voor je zitten googelen, en dit samengevoegd met het script wat hier al aanwezig was.. nu moet je dit zelf nog even met je eigen script samenvoegen :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
REM Parameters:
REM %3 = Werkgroep
REM %4 = Computer Type

for /f "tokens=2,3,4 delims=/ " %%a in ('date /t') do set zdate=%%c%%a%%b
for /f "tokens=1-10 delims=:. " %%a in ('echo.^| time ^| findstr "current"') do (
    set zhh=%%e
    set zmm=%%f
    set zss=%%g
  )
if 10 GTR %zhh% set zhh=0%zhh%
set timestamp=%zdate%%zhh%%zmm%%zss%

ECHO REGEDIT4 > %1
ECHO. >> %1
ECHO [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\ComputerName\ComputerName] >> %1
ECHO "ComputerName"="%timestamp%" >> %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1

Of deze functie goed werkt, durf ik niet te zeggen.. zit thuis en draai linux, kan dus niet testen. Het kan zijn dat je een andere waarde voor 'delim' moet gebruiken, dat is nl. afhankelijk van hoe DOS je datum/tijd weergeeft..

Mocht je idd een dos-tooltje hebben wat goed het MAC-adres tevoorschijn tovert, dan wil ik wel even een complete .bat voor je samenstellen. Moet je wel even hier posten hoe dat tooltje werkt.. (commandline)

voor hulp bij dos-batchfiles.. www.google.com :)

een eerste link welke mij wel goed leek:

http://gearbox.maem.umr.edu/~batch/index.htm

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Even terug op de main thing, waarom moeten ze een andere naam krijgen?
Het moet kinderlijk eenvoudig te onderhouden zijn. Ze komen trouwens te hangen aan een nT4 domein. Elke computer moet natuurlijk een andere naam hebben, ws01 ws02 etc. DHCP staat aan, dus ip-adres is iig geen probleem.
Ik begrijp niet waarom je een random namegiving wil toepassen? Het is rete simpel om een batch filetje te maken die een ghost aanstuurt en die alleen de vraag genereerd over de pc naam en die vervolgens verwerkt in de ghost file.

Overigens kan je ook link zijn en de hele schijf imagen ipv één partitie per stuk, is wat efficiënter ook overigens. En scheelt wat tijd :P.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• -rAz-
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 01:11:
Heb even voor je zitten googelen, en dit samengevoegd met het script wat hier al aanwezig was.. nu moet je dit zelf nog even met je eigen script samenvoegen :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
REM Parameters:
REM %3 = Werkgroep
REM %4 = Computer Type

for /f "tokens=1-10 delims=:. " %%a in ('echo.^| time ^| findstr "current"') do (
    set zhh=%%e
    set zmm=%%f
    set zss=%%g
  )

ECHO REGEDIT4 > %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1

Of deze functie goed werkt, durf ik niet te zeggen.. zit thuis en draai linux, kan dus niet testen. Het kan zijn dat je een andere waarde voor 'delim' moet gebruiken, dat is nl. afhankelijk van hoe DOS je datum/tijd weergeeft..

Mocht je idd een dos-tooltje hebben wat goed het MAC-adres tevoorschijn tovert, dan wil ik wel even een complete .bat voor je samenstellen. Moet je wel even hier posten hoe dat tooltje werkt.. (commandline)

Dit is natuurlijk ook een goede oplossing

• -rAz-
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 01:11:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
REM Parameters:
REM %3 = Werkgroep
REM %4 = Computer Type

set zhh=%%e
    set zmm=%%f
    set zss=%%g
  )

ECHO REGEDIT4 > %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1
ECHO. >> %1

Dit is natuurlijk ook een goede oplossing

• -rAz-
http://www.fwd.be/files/GENERATE.COM
Dit is de random string generator
10 karakters lang en zowel nummers als hoofdletters

Moesten er nog wijzigingen nodig zijn, laat het me ff weten

Verwijderd

Topicstarter
Raz, hier heb ik echt wat aan! ik wil je nog wel het een en ander vragen, maar hoe bereik ik je?

• -rAz-
Ik heb het u ook gemailed op uw hotmail adres met razor-be@uk2.net account.
Je kan daar altijd naar replyen ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Of je gebruikt Ghostwalker van Symantec? .. Even naar het imagen nog een keer alle pc's langs om naam te veranderen.. succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Ik heb denk ik de makkelijkste oplossing:

Ghostwalker van Symantec.

Vrij verspreidbaar en hij doet wat je wilt. Kijk er eens naar.

Ik gebruikt het op een trainingscentrum waar al die machines elke dag worden geimaged.

http://service4.symantec....sf/docid/1999020113402425

Verwijderd

Ik heb eindelijk de ultieme oplossing gevonden:

Gebruik Ghostwalker!

oh nee, shit, dat had ik 20 posts geleden al gezegd

Mensen ga nou eerst de thread eens lezen voordat je reageert!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 08:41
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 02:47:
Ben bang dat dos-idee niet werkt. Ip nummer wordt pas verkregen als windows al is opgestart, dus das te laat. Ghostwalker is geen optie, want dan moet ik alsnog 16 images maken, en in totaal 64 images met gw aanpassen.
tja, ghostwalker ???
lees nou eens de threat...... ;)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, daar ben ik weer. Oplossing voor de eerste keer dat ze in gebruik zijn was voorlopig het volgende: Laupro heeft een visual basic progje gemaakt, dat de computernaam hernoemt met het macadres. Nou werkt dit opzich wel, maar als je toch per pc in dit geval 8 keer opnieuw moet opstarten, blijkt dat na een lange nacht toch geen optie. :Z

Nog even voor de duidelijkheid: De reden dat het niet met een eenmalig scriptje of ghostwalker kan is als volgt: Er staan 4 besturingssystemen op elke computer. De partities zijn altijd hidden, behalve degene die je in het opstartmenu selecteert met bootmagic menu. Dus als nog voor het opstarten we met een dos tooltje of batchfile een random naam kunnen genereren, dan kan ik na het imagen de pc gewoon uitzetten en ervan uitgaan dat er geen foutmeldingen van dubbele namen op het netwerk komen. :P

Elke oplossing waarbij ik zelf de naam moet aanpassen of waarbij dat wel automatisch gebeurd maar na het opstarten van windows, is niet gewenst. Je moet je voorstellen dat ik de komende tijd een keer per maand alle 90 de pc's moet voorzien van een geupdate installatie. Als ik geen oplossing vind voor een random name in dos, zal ik altijd minimaal 270 maal opnieuw moeten opstarten. Ik krijg al rsi bij de gedachte alleen al. :'(

maar goed, Raz heeft iets mooi en ik ga even met hem mailen om te kijken of we het kunnen oplossen, ik zal in ieder geval de oplossing natuurlijk hier posten zodat iemand anders hopelijk deze ellende bespaard blijft... ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat je dus wilt is de Win9x registry kunnen updaten voordat het netwerk geinitaliseerd wordt? (dus eigenlijk zelfs voordat "win.com" actief wordt)?

Verwijderd

raz goeie oplossing

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 17 oktober 2002 @ 22:11:
Wat je dus wilt is de Win9x registry kunnen updaten voordat het netwerk geinitaliseerd wordt? (dus eigenlijk zelfs voordat "win.com" actief wordt)?
Dat is pecies de bedoeling, ik weet dus dat dat kan, ik heb ook een bestandje waarmee ik dat kan en -rAz- heeft een dos-progje gemaakt die random namen genereert.

Wat nu nog moet gebeuren is dat ik autoexec.bat zo moet aanpassen dat de input van generate.com in name1 en name2.reg komt te staan. Ik ben helaas alleen niet zo sterk met variables. ;(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zorg dat je een file hebt die bevat:

code:
1
SET MyVar=

zonder linefeed.

Vervolgens start je "generate.com >>mybat.bat" op, en je hebt een batchfile die je vervolgens kan uitvoeren.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
waarom zorg je niet dat er na de gost image een scriptje draait die de gebruiker vraagt welk nummer er op de pc staat, waarna de gebruiker dat nummer invoerd. Dat scriptje veranderd dan je hostname en reboot, voila. Hij moet dit dan wel bij 4 installlaties doen maarja dat kan je ook weer automatiseren. een keer extra opnieuw opstarten kan je niet voor komen... dat is windows...

Verwijderd

Hi dude...

Ik weet niet of je het al opgelost hebt. Maar ik zat met het zelfde probleem en heb daarom een programmatje geschreven.

Draait onder dos. Je hoeft alleen maar het programmatjes op te starten een naam in te typen en klaar..

mail me maar als je het nog moet hebben mailto:system@bizzylight.nl

GreetZ, SaVa

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:27

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je hebt toch onder dos als je een dirlisting opvraagt ook van je schijf een nummer? is dat niet random genoeg :?

Ik draai momenteel alleen linux dus kan niets testen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:40:
Hi dude...

Ik weet niet of je het al opgelost hebt. Maar ik zat met het zelfde probleem en heb daarom een programmatje geschreven.

Draait onder dos. Je hoeft alleen maar het programmatjes op te starten een naam in te typen en klaar..

mail me maar als je het nog moet hebben mailto:system@bizzylight.nl

GreetZ, SaVa

Bedankt voor de tip, maar het is niet echt handig om op deze manier dat onder da aandacht te brengen, zoals je ziet wordt er meteen verwoed weer op t.starter gereplyd ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.