Toon posts:

Ruis op TV aangestuurd via Video-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e hands videokaart gekocht nl. een Geforce 2MX kaart met Video-out. Alles aangesloten en op de PC-Monitor ziet het beeld er strak uit. Ga ik naar mijn TV kijken heb ik wel beeld maar er zit een dikke ruis doorheen; je ziet stipjes (de primaire kleuren).

Goed! Ik dacht dat ligt aan de videokaart maar nee, ik heb de kaart in een andere pc gestopt en daar is het beeld perfect op de TV! Alle mogelijke instellingen gedaan binnen Windows, de BIOS instellingen (Qua AGP) allemaal geprobeerd, BIOS ge-updated ook dit hielp niet, er zitten geen storende kabels (coax, stroomkabels) in de buurt van de S-VIDEO kabel, de meest recente drivers geprobeerd van NVIDIA en ook verschillende aansluitkabels voor de TV-OUT aansluiting.

Ik weet dat dit al eens eerder gepost is maar ik heb ook deze kaart in een andere computer gedaan en daar draait dat ding supergoed er stond ook niet echt een oplossing en het is al enige tijd geleden dat het gevraagd was.

HELP ME PLEASE!!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Pc aarden en de Kabel van je antenne buitenste mantel aarde
probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-power-II schreef op 10 oktober 2002 @ 22:58:
Pc aarden en de Kabel van je antenne buitenste mantel aarde
probleem opgelost
Ja, maar hoe verklaar je het dan als ik de kaart in een andere computer stop en aansluit op dezelfde TV het beeld superstrak is? :?

• Xtremer
Mindere aardlek stoom mischien |:(

Dit heeft met de voeding te maken.

Gewoon je pc en de antene (buiteste mantel) aan aarde leggen.

Dit helpt zeker weten!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Is een verwarmingsbuis voldoende om te aarden? Ik heb het geprobeerd maar dan stoort dat ding nog steeds. De COAX-kabel ligt er nu uit van de TV.

Moet ik hem misschien aarden bij een stopcontact?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2002 23:15 . Reden: Spelfout ]

• Xtremer
Try first : Trek alle kabels uit je tv (behalve ac) Ja ook de scart plug. leg ff tijdelijk je pc aan aarde. Via de verwarmingsbuis op een blank stukkje. Nee niet waar de verfklonten aan hangen :D . En testen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-power-II schreef op 10 oktober 2002 @ 23:21:
Try first : Trek alle kabels uit je tv (behalve ac) Ja ook de scart plug. leg ff tijdelijk je pc aan aarde. Via de verwarmingsbuis op een blank stukkje. Nee niet waar de verfklonten aan hangen :D . En testen maar.
Ik heb alles geprobeert wat je me vertelde en er is resultaat! maar nog niet geweldig het enige dat hielp of verbeterde was door middel van de coax uit m'n tv te trekken het aarden heb ik op een primitieve wijze gedaan misschien ligt het daar aan ik heb hem namelijk gewoon aan een schroefje achter op m'n kast vast gemaakt! maar m'n beeld is verbeterd dus alvast bedankt maar er zit nog een soort wazig deel in het beeld aan de linker kant geen sneeuw maar gewoon een soort waas, weet je misschien hoe ik dat kan verhelpen of ligt dat aan het aarde van m'n comp of zijn het bepaalde instellingen?

• Xtremer
Het beeld van de pc naar de tv is nooit perfect. Je kan de letters enzo toch niet lezen. Gebruik dit alleen voor video te kijken en voor te gamen. Dan zie je het niet eens :D

Verwijderd

Topicstarter
hee bedankt ik heb nog een beetje lopen k*tten en m'n beeld is zeer strak!
Pagina: 1