windows start weer eens niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dit keer op mijn vaders laptop

die overigens alleen gebruikt word om wat te surfen en te telebankieren, ja en zelfs dan gaat het fout met windows!

Bij het opstarten blijft ie staan op het opstartscherm van windows, het langst wat ik gewacht heb is 15 minutes, geen activiteit.

In veilige modus komt ie na 10 minuten wel in windows, maar blijft dan vast zitten.

Dos opstarten lukt wel, maar dat duurt 10 minuten!! constant schijfactiviteit tijdens opstarten!

Het lijkt alsof ie ontzettend traag is geworden, alsof je met een 486-33 windows 98 probeert op te starten of zo.

Het is een compaq, PII 300, 64MB.

Weet iemand waar dit mischien aan zou kunnen liggen en hoe ik het oplos.

Re-install zitten we nou niet echt op te wachten.

Verwijderd

Tsjah.. moeilijk te zeggen wat het is.. Ik zou het windows noemen..

Imho is format c: de enige echt gegarandeerd werkende oplossing maar ik kan me voorstellen dat je daar niet veel zin in hebt.

Probeer de oorzaak te achterhalen waardoor je systeem zo traag is, misschien kun je het probleem dan oplossen.

• Wouter
  • Niet online
scandisk geeft allemaal gegevensfouten bij het lezen van clusters

bekend probleem, hebben we vaker gehad met de laptop

re-install windows hielp altijd,
maar wat heeft windows met gegevensfouten bij het lezen van clusters te maken!?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Probeer eens een opstartdiskette..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar wat heeft windows met gegevensfouten bij het lezen van clusters te maken!?[/quote]Dit klinkt heel erg als een HD die niet denderend meer is, en dus lost clusters (en zelfs bad sectors) gaat vertonen. Heeft dus nul-nada-zilch-noppes met Windows te maken.

Als ik dit zinnetje lees zeg ik : ik vertrouw die HD voor geen ene bit meer.

Virussen? Scan ze hier!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Bad Sectors, breng hem maar ff langs bij een Compaq Computer Repair Center, als je nog garantie hebt word een HD gratis vervangen. zie www.ccrc.nl

• Wouter
  • Niet online
dit probleem hebben we dus al vaker gehad

hoe komt het dat als je windows opnieuw installeert scandisk opeens geen fouten meer geeft?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je hebt dan echt een format gedaan ? Dan zijn ze al als 'bad' zijnde geregistreerd, en Scandisk zal ze daarom negeren. Maar als er daarna weer nieuwe bad sectors ontstaan zal Scandisk DIE uiteraard weer wel vinden, tot je weer formateert, dan zijn ook die weer geregistreerd.

Moge duidelijk zijn dat dit niet goed is...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1