Kwou mn ccfl aansluiten terwijl mn pc aanstond. Ik heb hem pas net nieuw die ccfl + converter. Dus ik wou hem aansluiten en legde de converter effe los op mn videokaart. Wel met doosje erom heen!! ik sluit hem eerst effe aan om 5 volt en werkte gewoon maar wel zachtjes. Toen op 12 volt en opeens een klein blauw vonkje met wat geknetter erbij. Toen viel mn toetsenbord + muis uit. effe gereboot en ccfl eraf gehaald en alles deed het weer gewoon? is het nu wel verstandig om weer mn ccfl aan te sluiten?
ja gewoon proberen.. dat krijg je als je apparatuur aansluit als je PC aan staat. Moet je ook neit doen
ja maar als ik hem niet aan had staan dan zou hetzelfde gebeurenm. want als ik hem dan aan zet gebeurt tog het zelfde!!
nee het ligt er geloof ik aan dat je de stekker er schuin in steek tof zo. Ik heb er ook wel eens last van als ik een fan of zo aansluit in de pc. Een geluidje en de pc vliegt eruig, maar als ik hem opnieuw opstart zijn er geen problemen.
PS is je PC wel geaard?
PS is je PC wel geaard?
NOOIT je ccfl apart aansluiten op je ATX voeding. Dat kun je alleen doen als ie uit staat. Anders gaat er door het dipje in de stroom je mobo flippen.
dus daarom kreeg ik ook waarschijnlijk dat kleine kortsluitingkje
Als ik mn pc uitzet en dan aansluit komt er dan geen kortsluiting?
Als ik mn pc uitzet en dan aansluit komt er dan geen kortsluiting?
ik zou het gewoon ff proberen.. heb je anders geen 12V transformatortje ergens liggen die je er even op kunt aansluiten?
Verwijderd
ahjahoor, niet dus.sebastius schreef op 10 oktober 2002 @ 22:57:
NOOIT je ccfl apart aansluiten op je ATX voeding. Dat kun je alleen doen als ie uit staat. Anders gaat er door het dipje in de stroom je mobo flippen.
het probleem is dat een ATX voeding meestal beveiligd is, dus als je hem aansluit dan zie je een klein vonkje overspringen, dan werkt je voeding net als een aartlekschakelaar en zet zich zelf meestal uit.
een baybus levert ggeen problemen op omdat een schakelaar geen vonkje maakt, die schakeld heel snel een polletje om, dus dat levert dat probleem niet
uh een aardlekschakelaar kijkt of de stroom die erin gaat ook weer eruit komt.Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:04:
[...]
ahjahoor, niet dus.
het probleem is dat een ATX voeding meestal beveiligd is, dus als je hem aansluit dan zie je een klein vonkje overspringen, dan werkt je voeding net als een aartlekschakelaar en zet zich zelf meestal uit.
een baybus levert ggeen problemen op omdat een schakelaar geen vonkje maakt, die schakeld heel snel een polletje om, dus dat levert dat probleem niet
sluit em gewoon aan, als je pc uit staat?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
? vraagteken komt ook lekker zeker over:D
DAn benk weer bang dat die kortsluiting maakt bij het aanzetten
zet je pc uit en sluit dat ding aan, hij doet het nu toch ook nog...
Gewoon in vervolg als je iets aansluit ff je pc uitzetten is er nix aan de handVerwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:18:
? vraagteken komt ook lekker zeker over:D
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Gewoon proberen.. er kan niets gebeuren. alleen je voeding uitvallen.. ff 5 seconde de stekker eruit.. en hij doet het weer..
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Beetje te hoog n00b-gehalte hiero. Aansluiten (met de pc uit) en aanzetten. Gaat het fout dan druk je gewoon je pc weer meteen uit (vinger op knopje houden).
Op slot.
Op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()