Ik heb met m'n Pioneer dv-444 dvd speler een probleem met DTS geluid: het geluid loopt niet helemaal goed synchroon met het beeld. De afwijking is maar heel minimaal, maar toch dusdanig dat je 'voelt' dat er iets niet helemaal klopt. Na een aantal scenes van bepaalde films goed bekeken te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat het geluid een fractie vóór loopt op het beeld. Dat is bijvoorbeeld goed te zien bij de dvd Terminator 2 (regio 2, ultimate edition), het begin van scene 31. Daar slaat John Conner terwijl hij achterop de motor bij de Terminator zit met z'n handen op de rug van de Terminator. Ik hoor die klap dan net een fractie eerder dan dat je ze op z'n rug ziet landen. Vooral als je dat stukje herhaaldelijk bekijkt en dan steeds wisselt tussen Dolby Digital en DTS zie je dat er verschil tussen zit (bij Dolby Digital klopt het overigens dus wel). Dezelfde test heb ik vanavond eens met een Sony dvp-s335 gedaan en daar kon ik het verschil tussen DTS en Dolby Digital niet ontdekken (klopten wel allebei), dus het moet volgens mij aan de Pioneer speler liggen en niet aan m'n receiver (een Marantz SR-7000). Hebben meer mensen dit verschijnsel waargenomen met deze dvd speler? Het viel me trouwens ook op hoe stil het loopwerk van die Sony is in vergelijking met mijn Pioneer, die Sony hoorde je eigenlijk nooit en de Pioneer wil nog wel eens een beetje piepend/fluitend geluid geven bij bepaalde dvd's (met name in menu's en zo)
.
Verwijderd
Nou ik heb eenzelfde combinatie draaien (hoewel ik meestal mijn Marantz DV-7000 speler gebruik, maar die kan geen VCD's tjes afspelen (en ik had geen zin om de 7010 ook nog 's aan te schaffen
)
Dit probleem is mij in ieder geval onbekend en ik heb toch een berg DTS DVD's. Hoe heb je de Pioneer aangesloten? Via de coaxiale of de optische aansluiting? In de meeste gevallen zal een coaxiale verbinding beter zijn (tenzij er een hoogwaardige GLAS verbinding gebruikt wordt, en geen kunststof kabel voor de optische verbinding.
Dit zou echter nooit merkbare verschillen op mogen leveren... in ieder geval niet zulke timing problemen. Het lijkt er eerder op, dat er inderdaad een probleem zit in de speler. Ik zou proberen om bij de zaak waar die vandaan komt een vervanging te proberen. Dikke kans dat het daarmee opgelost is.
Dit probleem is mij in ieder geval onbekend en ik heb toch een berg DTS DVD's. Hoe heb je de Pioneer aangesloten? Via de coaxiale of de optische aansluiting? In de meeste gevallen zal een coaxiale verbinding beter zijn (tenzij er een hoogwaardige GLAS verbinding gebruikt wordt, en geen kunststof kabel voor de optische verbinding.
Dit zou echter nooit merkbare verschillen op mogen leveren... in ieder geval niet zulke timing problemen. Het lijkt er eerder op, dat er inderdaad een probleem zit in de speler. Ik zou proberen om bij de zaak waar die vandaan komt een vervanging te proberen. Dikke kans dat het daarmee opgelost is.
Verwijderd
(zit nu op m'n werk, vandaar andere account naam, maar ik = jasjenl
)
Tja, ik heb 'm coaxiaal aangesloten, met 2 verschillende kabeltjes geprobeerd en de sony zat op dezelfde kabeltjes aangesloten, dus dat 't daar aan ligt, lijkt me uitgesloten (dat zou ook niet 't verschil tussen dd en dts kunnen verklaren, lijkt mij). Vervangen van deze speler via de winkel wordt wat lastig: ik heb 'm destijds online gekocht (via Miepkniep) en later ergens anders regiovrij/macrovision vrij laten maken (was nodig, omdat m'n Loewe tv problemen met het macrovision signaal had
). Ik kan 'm zelf naar Pioneer opsturen (dat had Pioneer me al eens in een mailtje gezegd), alleen wil ik dan toch niet een andere, want van Pioneer zelf zal ik vast geen macrovision-vrije speler terugkrijgen...
Tja, ik heb 'm coaxiaal aangesloten, met 2 verschillende kabeltjes geprobeerd en de sony zat op dezelfde kabeltjes aangesloten, dus dat 't daar aan ligt, lijkt me uitgesloten (dat zou ook niet 't verschil tussen dd en dts kunnen verklaren, lijkt mij). Vervangen van deze speler via de winkel wordt wat lastig: ik heb 'm destijds online gekocht (via Miepkniep) en later ergens anders regiovrij/macrovision vrij laten maken (was nodig, omdat m'n Loewe tv problemen met het macrovision signaal had