Toon posts:

[thuis site hosten] met meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een paar bedrijven en verenigingen websites gemaakt, en nu wil ik die graag thuis gaan hosten. Dus dan wil ik dus een webserver, ftpserver en een mailserver draaien voor verschillende domein namen. Nu heb ik dat vaker geprobeerd maar dan kreeg ik vaak fouten van bijvoorbeeld sendmail die problemen had met de verschillende domeinnamen, en apache die ook wel es wilde zeuren.

Daarom zou ik graag wat dingen wil weten waar op moet letten als ik een server installeer (amd k6-2, slackware 8.1) zodat ik die problemen dan niet meer krijg. En ik wil ook graag weten hoe ik een huidige domeinnaam overzet naar een nieuw ip. Mijn eigen DNS server instellen zal geen probleem zijn.

P.S niet gaan zeuren dat m'n systeem niet goed genoeg is voor websites want er komen weinig bezoekers :D

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:17
Misschien is je systeem wel snel genoeg, maar is je verbinding snel genoeg? Met je Chello of @home verbinding, zul je niet veel plezier meer hebben aan je internet, als er zo een paar bezoekers op die paar websites komen.

Verwijderd

eX0duS schreef op 10 oktober 2002 @ 22:57:
Misschien is je systeem wel snel genoeg, maar is je verbinding snel genoeg? Met je Chello of @home verbinding, zul je niet veel plezier meer hebben aan je internet, als er zo een paar bezoekers op die paar websites komen.
Daarbij is het hosten van websites op een particuliere inet verbinding illegaal.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:59:
Daarbij is het hosten van websites op een particuliere inet verbinding illegaal.
En dat hangt van je provider af :).
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:39:
Daarom zou ik graag wat dingen wil weten waar op moet letten als ik een server installeer
Da's moeilijk om zo te zeggen.. kom eens terug als je problemen hebt :+.
En ik wil ook graag weten hoe ik een huidige domeinnaam overzet naar een nieuw ip.
DNS veranderen :?

Verwijderd

Topicstarter
Njah dat met die verbinding zit wel oke maar uhm ff terug op die domeinnaam, hij is nu gehost bij een hosting bedrijf en die hebben voor mij toen het domein geregeld (op de naam van het bedrijf waarvoor ik de website maakte). Maar nu wil ik dus het ip van die domeinnaam veranderen naar het ip van me eigen server. Maar hoe moet ik dat regelen? met de hosting provider of met het bedrijf waar het domein geregistreerd is?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Hoe maak je die domeinen dan?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een thuis server gehad met 1 site draaiende,
daar kwamen ook maar weinig mensen,
maar heel je upload gaat er aan, dus ook je internet en downloads.
(of heb je een T1 lijn ofzo?? :+ )
verder is zo'n server wel leuk om mee te spelen.

hoe ik nu mijn sites draai moet je maar even contact opnemen hawks@home.nl

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

Apache
-virtual hosts - named based (als je maar 1 ip hebt, en dan nog is meerdere sites per ip goed idee ivm tekort)

Sendmail
-virtusertable - werkt perfect

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
nou laat ik 't zo zeggen, op die sites komen maar 1 of 2 man per maand dus daar zal ik echt geen last van hebben, en de sites zelf hebben niet echt veel plaatjes of heel veel tekst dus het zal wel mee vallen. Een van de sites heeft op de plaats waar hij nu gehost word 1mB per maand aan traffic veroorzaakt

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
TIP zoek uit op mijn website. TIP!!! Kijk in de broncode en volg de link en laat me naam er af TIP!!!

www.speedy-power-ii.filetap.com

Het begint met een www3.blaatbalaatblaat

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:52
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:08:
Njah dat met die verbinding zit wel oke maar uhm ff terug op die domeinnaam, hij is nu gehost bij een hosting bedrijf en die hebben voor mij toen het domein geregeld (op de naam van het bedrijf waarvoor ik de website maakte). Maar nu wil ik dus het ip van die domeinnaam veranderen naar het ip van me eigen server. Maar hoe moet ik dat regelen? met de hosting provider of met het bedrijf waar het domein geregistreerd is?

Als je dit zelf niet weet, NOFI hoor, maar dan kan ik je nu al vertellen dat het thuis hosten je niet gaat lukken.
Daar is heel wat meer kennis voor nodig.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:15:
nou laat ik 't zo zeggen, op die sites komen maar 1 of 2 man per maand dus daar zal ik echt geen last van hebben, en de sites zelf hebben niet echt veel plaatjes of heel veel tekst dus het zal wel mee vallen. Een van de sites heeft op de plaats waar hij nu gehost word 1mB per maand aan traffic veroorzaakt
Dus zo'n bedrijf krijgt een nieuwe website van je en kan er niet eens voor adverteren omdat je dat niet aan kunt. Kun je niet beter zorgen voor een situatie met wat meer overkill zodat je wat meer kunt garanderen? Bovendien ben je nergens als je gaat zeuren dat je huis-lijntje down is.

Misschien een cobaltje huren iets voor jou? :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Speedy-power-II schreef op 10 oktober 2002 @ 23:23:
TIP zoek uit op mijn website. TIP!!! Kijk in de broncode en volg de link en laat me naam er af TIP!!!

www.speedy-power-ii.filetap.com

Het begint met een www3.blaatbalaatblaat
Denk je dat hij dit gaat jatten? :D

code:
1
2
3
4
5
<!-- saved from url=(0056)http://www3.evilserv.com/Speedy-Power-II/Hoofdpagin1.htm -->
<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml"
xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

:+

• DjGeRo
  • Laatst online: 08:09
jep schreef op 11 oktober 2002 @ 07:54:
[...]

Denk je dat hij dit gaat jatten? :D

code:
1
2
3
4
5
<!-- saved from url=(0056)http://www3.evilserv.com/Speedy-Power-II/Hoofdpagin1.htm -->
<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml"
xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

:+
Kan die zelf ook zo in word maken |:( die site is met Word gemaakt :+

Maar als je echt persee thuis wil gaan hosten, wat ik overigens niet helemaal snap:) , denk dat je dan zoals CuteBritney al zei wel ff wat meer moet weten 8)
Ben zelf ook bezig met 2 domeinen incl. mailserver enz.. op webserver te zetten, met SuSe 8.0 en dat gaat best wel hoor :? alleen nog niet echt GOED naar gekeken, alleen geinstalleerd, maar ik denk dat je op de site van apache heel wat kan vinden in die richting van jou vragen, kijk maar is naar de documantaires die daar op www.apache.org staan B)

Verder weet Google nog steeds een heleboel 7(8)7

• Xtremer
  • Laatst online: 17-02 19:39
Nee het is een gratis webserver : www3.evilserv.com. Wat een IQ :P.

Kijk er maar eens
daar ging het om
Pagina: 1