Welke DVD bij Yamaha receiver?

Pagina: 1
Acties:

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik ben er eindelijk bijna uit:

Yamaha RX-V 1300 receiver;
Chario Syntar 200T (front);
Chario Dialogue (center);
Chario 200 (rear).

Na vele cominaties (stereo/surround, versterker/receiver) denk ik dat ik gewoonweg de knoop doorhak en voor bovenstaande combi ga. Balen is wel dat ik de Chario's bij Wilbert in Utrecht ga halen, daar verkopen ze namelijk ook Rotel. :(

Nu de DVD-speler nog. Uiteraard ving ik aan bij de DVD S530 van Yamaha. Slechts 229 euro (de S520 is 199 euro) dus kan eigenlijk al niet veel zijn. Uit reviews blijkt dit ook enigszins alhoewel vreemd genoeg zijn broer, de S1200 van 899 euro ook niet echt goed scoort (hoewel ik me kan vergissen).

Mijn gedachten gingen daarom vervolgens uit naar een DVD S530 en een goeie CD-speler (van Yamaha?) omdat RX-V 1300 ook al een receiver is wat ten koste van de audio gaat. Vandaar dat ik met een goeie CD-speler de schade tracht te beperken.

Tweede optie is natuurlijk een goeie DVD-speler die naast goed beeld/geluid ook goede audio produceert (van niet 5.1 opnamen). Omdat ik hiermee een CD-speler bespaar mag deze uiteraard wat duurder zijn dan de S530. Hierbij denk ik tot een euro of 800-1000.

Iemand die iets zinnigs over dit dillema kan zeggen? Is er ueberhaubt iets bij DVD-spelers/receivers zoals bv tussen luidsprekers en versterkers geldt of zorgt het digitale ervoor dat alles bij alles past? Zal toch bijna niet?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Zijn er dan geen Yamaha gebruikers in dit forum die een reactie kunnen geven? Als is het maar op 1 van de vragen?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Als je nou je topic wilt kicken doe dat dan niet om 2 uur 's nachts :?
Denk niet dat veel mensen je dan ineens gaan helpen :)

(hmmm... ik reageer toch :?)

specs

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
-Stef- schreef op 12 oktober 2002 @ 02:52:
Ik was toevallig aanwezig en kon hem weer vinden. Ik dacht dat er toch echt meer Yamaha gebruikers op GOT waren vandaar. Maar inderdaad, morgen was de 24 uurs-kick wellicht effectiever geweest. :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

JT

VETAK y0

Wat zou het voordeel van de Yamaha DVD speler zijn ? Ik volg het niet helemaal...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:43
Yamaha's DVD spelers staan nou niet bekend als top-of-the-bill stuff. Ik denk dan eerder aan een Pioneer, Toshiba, Sony of een van de goedkopere Marantz spelers met dat budget. En ik zou altijd een aparte CD speler kopen, omdat alleen de hele dure DVD-spelers (b.v. Marantz DV8300) een behoorlijke CD kwaliteit neerzetten (al weet ik niet wat je gewend bent natuurlijk). Ter vergelijking, een DV88 van Arcam (1600 euro) wint het met CDs niet van een CD72 die de helft kost.

Koop b.v. een DVD speler van zo'n 450 euro (makkelijk te doen, krijg je echt wel iets moois voor) en daarnaast een goede CD spelere (NAD 541i voor 550 euro is heel erg :9~)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Het voordeel van Yamaha is dat de receiver ook van Yamaha is. Het is dus een stylistisch iets waar ik ook wel gevoelig voor ben. Maar ik denk inderdaad dat het een andere DVD speler gaat worden met daarbij een aparte CD-speler.

Budget voor beide samen is zo'n 1000 euro denk ik. Ik ben niet echt gebonden aan een budget maar het moet wel reeel blijven. Gewend ben ik niets eigenlijk want ik heb nou nog steeds een 15 jaar oud Pioneersetje met een Sony CD-spelertje en Philpis luidsprekers dus ik ga er toch al kilometers op vooruit.

Ik zal eens kijken of ik een goeie DVD- en CD speler kan vinden die qua uiterlijk ook bij de Yamaha past.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
koop gewoon eerst een dvd speler die binnen je budget past en die alles ondersteund wat je nodig hebt.
ben je dan niet tevreden over de cd geluidskwaliteit kun je altijd nog een cd-speler kopen.
ik ben zelf erg tevreden met de Panasonic rv32 (ook betreft de geluidslkwaliteit).
staat ook wel veel in de revieuws dat de geluidskwaliteit goed is en gelijk is aan de normale cd-spelers.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb even wat review sites afgespeurd en ben de volgende kandidaten most-likely-to-be-bought tegengekomen:

CD-speler: NAD C541i
DVD-speler: Pioneer DV656

Kosten tezamen: ongeveer 1000 euro.

Vooral over de nieuwe NAD hoor/lees ik niets dan lof. Wordt erg goed gewaardeerd. De Pioneer wordt over zijn gehele programma goed gewaardeerd. De DV656 kan ik nergens in een test terugvinden (net nieuw waarschijnlijk). Wel zijn voorganger en kleinere broer. Saillant detail bij deze speler is dat hij ook SACD afspeelt.

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:35
Die Yamaha a/v reciever RX V1300, daar zit ik ook een beetje naar te lonken! De specificaties zien er heel goed uit. Ik heb nog een "normale" audioset van Yamaha met losse voor- en eindversterker (C65/M65) met daarop een setje Infinity Kappa 7 luidsprekers. Ik zit erover na te denken om het versterkersetje misschien te vervangen voor die RX V1300. Ik hoop dat ik er geluidstechnisch niet op achteruit ga!? De Infinity speakers wil ik zeker niet kwijt, dus moet ik op zoek naar een passende centerspeaker en surroundboxen.
Ik heb pas via Duitsland (veel goedkoper!) een Toshiba SD520E dvdspeler besteld (= opvolger van de SD510E). Ik krijg 'm maandag via UPS thuis voor ongeveer 350 euro. Die heeft iig erg goede specificaties: audio dac 192KHz/24 bits en video dac 54 MHz/14bits. Ondersteunt o.a. ook dvd-audio. Topkwaliteit voor een middenklasseprijs!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Dr. Strangelove
De 541i komt erg goed uit alle tests, maar ik was onaangenaam verrast toen ik hem luisterde... Ik had een kwartiertje naar de CD92 van Arcam geluisterd (a 1650 euro!!!), en vroeg of ik iets realistischer kon luisteren (ik was een versterker aan het uitzoeken). Dus de 541i neergezet, en dat was toch wel een hele stap achteruit. Logisch dat het minder wordt gezien het prijsverschil maar het was toch fors. Kan natuurlijk ook aan de NAD klank liggen. De 541 klonk erg scherp, maar wel zeer gedetailleerd. Bas was wat minder strak, maar dit vond ik sowieso kenmerken van ook NAD versterkers vergeleken met de Arcam waar ik uiteindelijk voor gekozen heb.

Moraal: goed luisteren in combinatie met je amp voor je koopt (ik vind Yamaha nl. ook een beetje aan de scherpe kant...).

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
s_roubos schreef op 12 oktober 2002 @ 19:19:
De 541i komt erg goed uit alle tests, maar ik was onaangenaam verrast toen ik hem luisterde... Ik had een kwartiertje naar de CD92 van Arcam geluisterd (a 1650 euro!!!), en vroeg of ik iets realistischer kon luisteren (ik was een versterker aan het uitzoeken). Dus de 541i neergezet, en dat was toch wel een hele stap achteruit. Logisch dat het minder wordt gezien het prijsverschil maar het was toch fors. Kan natuurlijk ook aan de NAD klank liggen. De 541 klonk erg scherp, maar wel zeer gedetailleerd. Bas was wat minder strak, maar dit vond ik sowieso kenmerken van ook NAD versterkers vergeleken met de Arcam waar ik uiteindelijk voor gekozen heb.

Moraal: goed luisteren in combinatie met je amp voor je koopt (ik vind Yamaha nl. ook een beetje aan de scherpe kant...).
Ik neem aan dat je dan vanmiddag hebt zitten luisteren gezien je vorige post.

Persoonlijk hou ik wel van het Yamaha-geluid en wat minder van het wollige geluid. De Chario's geven ook een mooi scherper geluid. Vandaar dat ik uiteindelijk op die combi ben gekomen.

Nog over de CD-speler, ik heb eens even verder zitten kijken. Naar Marantz om precies te zijn. Die serie (tot en met de Heart CD5000!) zit nog onder de 550 euro en wordt toch wel de hemel in geprezen. Weliswaar minder features en minder media mogelijkheden maar toch zeker een goeie concurrent (zo niet beter).

Overigens vind ik met een prijsverschil van meer dan 1000 (!) euro er best een fors geluidsverschil mag zijn. Helemaal omdat ik de Arcam nog niet gehoord heb en dat voorlopig zo wil houden. :)

• ocbar
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ocbar

De Denon dvd-1600 komt ook goed uit de testen
van de denon site

DVD-Audio/DVD-Video Speler ontworpen voor de hoogste geluidskwaliteit
Voorzien van " Audio Only" instelling voor de beste geluidsweergave van DVD-AUDIO discs.
24 bit, 192 kHz Hoge Resolutie Audio D/A Converters. PAL/NTSC disc weergave. RGB uitgang via SCART.
Hoge resolutie 54-MHz, 12-bit, Video D/A Conversie Systeem.
Ingebouwde Dolby Digital en DTS Decoders. 24/96 PCM Digitale Uitgang.
Speelt ook CD-R/RW (audio) af. High-class Aluminium Frontpaneel.
Afmetingen: 434x82x247 mm (bxhxd)
Leverbaar in de kleuren
Zwart en Goud

Prijs: € 900,00 (Incl BTW)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
ocbar schreef op 12 oktober 2002 @ 20:00:
De Denon dvd-1600 komt ook goed uit de testen
van de denon site

DVD-Audio/DVD-Video Speler ontworpen voor de hoogste geluidskwaliteit
Voorzien van " Audio Only" instelling voor de beste geluidsweergave van DVD-AUDIO discs.
24 bit, 192 kHz Hoge Resolutie Audio D/A Converters. PAL/NTSC disc weergave. RGB uitgang via SCART.
Hoge resolutie 54-MHz, 12-bit, Video D/A Conversie Systeem.
Ingebouwde Dolby Digital en DTS Decoders. 24/96 PCM Digitale Uitgang.
Speelt ook CD-R/RW (audio) af. High-class Aluminium Frontpaneel.
Afmetingen: 434x82x247 mm (bxhxd)
Leverbaar in de kleuren
Zwart en Goud

Prijs: € 900,00 (Incl BTW)
Voior dat geld mag dat dan ook wel. Ik zocht het meer in de goedkopere regionen.

• Dr. Strangelove
Ik neem aan dat je dan vanmiddag hebt zitten luisteren gezien je vorige post.
Vorige week. Sorry dat het wat verwarrend overkomt... ik vind de 541i erg mooi voor wat ie kost, maar in vergelijking met de Arcam viel hij toch tegen, maar opnieuw, dat is te verwachten voor dat geld... vind het zelf ook een dilemma, ik wilde rond de 500 uitgeven voor een nieuwe CD speler, maar toen had ik de CD92 nog niet gehoord.... CD82 is wat goedkoper, die is voor zo'n 950 te krijgen in Engeland, misschien een mooi compromis.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
-Stef- schreef op 10 oktober 2002 @ 22:24:
Nu de DVD-speler nog. Uiteraard ving ik aan bij de DVD S530 van Yamaha. Slechts 229 euro (de S520 is 199 euro) dus kan eigenlijk al niet veel zijn. Uit reviews blijkt dit ook enigszins alhoewel vreemd genoeg zijn broer, de S1200 van 899 euro ook niet echt goed scoort (hoewel ik me kan vergissen).

Mijn gedachten gingen daarom vervolgens uit naar een DVD S530 en een goeie CD-speler (van Yamaha?) omdat RX-V 1300 ook al een receiver is wat ten koste van de audio gaat. Vandaar dat ik met een goeie CD-speler de schade tracht te beperken.
Zelf heb ik de v630 icm de s520; puur budget technisch en vanuit de reden dat ik graag bijpassend design wilde. De grotere broer van de s520 is veel duurder dan de s520 en dus is het de s520 geworden.

Let overigens wel op: de s520 en v630 (en dat zal ook voor jouw combi gelden) verschillen qua kleur als je de TI uitvoering neemt. De s520 heeft een kunstof front de v630 van metaal, hierdoor een andere kleur/licht invloed.

Dan over de s520; er zijn wel een aantal irritante punten. Overigens, zoals elders op GoT te lezen is is de mijne inmiddels ook al voor reparatie terug geweest. Sindsdien is het plotseling bevriezen vh beeld nog niet teruggekomen. De teller/display knipperd nog wel eens. Over de reparatie ben ik overigens positief, ik heb de dvd-speler bij mediacheckpoint gekocht en zij hebben de gehele verzendkosten voor eigen rekening genomen. Reparatie binnen de afgesproken termijn van 3 werkweken, qua reparatie gedrag niet slecht. Ik weet dat merken zoals sony, kenwood e.d. op het gebied van car-hifi hier al vaak veel langer over doen.

Zou ik de s520 opnieuw nemen? Ik denk het wel, de grotere broer blijft te duur en qua design zou ik geen ander merk willen.

Wat is de wijzigingen van de s530 op de 520?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• arjandijk162
  • Laatst online: 03-03 07:56
als je al een Yamaha RX-v versterker hebt, waarom moet de dvdspeler dan zo goed in cdaudio zijn?
Je kun het toch digitaal aansluiten, en dan maakt het volgens mij niet veel meer uit of je nou een dure of goedkope dvdspeler hebt. Het dvd-geluid en het cd-geluid worden allebei digitaal verstuurd, dus waarom zou dat een punt zijn?

Verder speelt de Yamaha 520 geen svcd af en ook geen mp3, de pioneerspelers als de dv-444 doen dat wel, en als je de analoge audiooutput toch wil gebruiken zit je met zo'n pioneer ook redelijk goed, komt op audiogebied iig vrij goed uit testen.

Verder denk ik omdat alle signalen toch digitaal zijn je bij een dvd-speler vooral moet letten op het gebruiksgemak, ondersteuning van video/audioformaten en beeldkwaliteit

suc6 verder

• arjandijk162
is er iemand die commentaar heeft op mijn stelling, of is het gewoon waar dat als je een versterker hebt met digitale ingang, de kwaliteit van de analoge uitgang van de dvd/cd er niet meer toe doet?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

arjandijk schreef op 14 oktober 2002 @ 11:56:
is er iemand die commentaar heeft op mijn stelling, of is het gewoon waar dat als je een versterker hebt met digitale ingang, de kwaliteit van de analoge uitgang van de dvd/cd er niet meer toe doet?
Uiteraard is dat zo, je gebruikt ze immers niet.

Maar er kan volgens mij nog wel verschil zitten in de kwaliteit van de digitale uitgang. Niet iedere dvd/cd-speler leest de cd/dvd even goed, en heeft niet een evengoede foutcorrectie. Dus ook als je digitaal aansluit kun je verschillen hebben tussen de verschillende spelers.

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 09:11
Als je voor een Yamaha DVD-speler wilt gaan zou ik nog even wachten op de nieuwe spelers die binnenkort uitkomen.
De DVD-S830 zal voorzien zijn van Panasonic techniek en heeft dus niet meer zo'n traag Philips loopwerk als de 5xx serie en speelt ook DVD-Audio.
Daarnaast komt Yamaha met een nieuw topmodel de DVD-S1300, naar eigen ontwerp met oa. gescheiden voeding voor electronica en loopwerk. Dit model zou t.o.v. de voorganger een sterk verbeterde audiokwaliteit moeten hebben. Deze modellen worden nu ongeveer gepresenteerd op de diverse shows en zijn eind dit jaar leverbaar.

• arjandijk162
Oscar28 schreef op 14 oktober 2002 @ 11:59:
[...]

Uiteraard is dat zo, je gebruikt ze immers niet.

Maar er kan volgens mij nog wel verschil zitten in de kwaliteit van de digitale uitgang. Niet iedere dvd/cd-speler leest de cd/dvd even goed, en heeft niet een evengoede foutcorrectie. Dus ook als je digitaal aansluit kun je verschillen hebben tussen de verschillende spelers.
wat ik eigenlijk bedoelde is, dat als je een dvdspeler analoog aanluit, kan het geluid dan beter zijn dan als je deze op dezelfde versterker digitaal aansluit.

Bijvoorbeeld doordat de d/a converter misschien in de versterker niet gebruikt wordt als je analoog geluid invoert en de dvdspeler een betere d/a-converter zou hebben

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
s_roubos schreef op 13 oktober 2002 @ 11:05:
[...]

Vorige week. Sorry dat het wat verwarrend overkomt... ik vind de 541i erg mooi voor wat ie kost, maar in vergelijking met de Arcam viel hij toch tegen, maar opnieuw, dat is te verwachten voor dat geld... vind het zelf ook een dilemma, ik wilde rond de 500 uitgeven voor een nieuwe CD speler, maar toen had ik de CD92 nog niet gehoord.... CD82 is wat goedkoper, die is voor zo'n 950 te krijgen in Engeland, misschien een mooi compromis.
Sja, dan is de DC82 nog bijna 2x zo duur als de NAD. Het kan uiteraard altijd beter maar je moet ook je grenzen stellen. Ik ga er al een zee van kwaliteit op vooruit dus voor de vooruitgang hoeft het voor mij niet een Arcam te worden.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
arjandijk schreef op 13 oktober 2002 @ 17:06:

Verder speelt de Yamaha 520 geen svcd af en ook geen mp3, de pioneerspelers als de dv-444 doen dat wel, en als je de analoge audiooutput toch wil gebruiken zit je met zo'n pioneer ook redelijk goed, komt op audiogebied iig vrij goed uit testen.
De s520 speelt MP3, vcd 1.1 & 2.0 en Svcd af.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Pagina: 1