[wifi] Connectie valt weg onder WinXP Home

Pagina: 1
Acties:

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 15:03
Ik zit met een probleempje, onder Windows XP Home NL (met gebruik makend v.d. standaard XP software) met de wireless verbinding naar het accesspoint. Dit probleem is alleen bij dit OS aanwezig binnen het netwerk, de 2 W98 systemen werken draadloos stabiel.

Simpelweg gezegd is het probleem dat de verbinding na een start-up moeite heeft met connectie te leggen en als 'ie dan uiteindelijk na een paar minuten de (overigens met een uitstekend signaal) connectie met het accesspoint heeft gelegd, deze niet stabiel blijft. Hij valt na een tijdje weg en soms komt 'ie dan wel weer terug, maar het functioneert absoluut niet zoals het zou moeten.

Het betrefd hier overigens een Linksys WAP11 AP en een Linksys PCI WLAN kaartje, met 64-bit WEP encryptie ingesteld.

Verder denk ik dat er weinig 'noise' is, waardoor dit voor mij als een software probleem overkomt. Als iemand dit probleem herkent en er een oplossing voor weet, hoor ik dat graag :)

Een hele zooooi

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17
waarom een vaste pc op wireless :?

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 15:03
Hmm, dat lijkt mij niet echt een antwoord op m'n vraag hè? :? Maar om toch even in te gaan op jouw vraag, soms is het praktisch gezien gewoon handiger wireless ook op vaste stations toe te passen... Zo ook in dit geval.

Een hele zooooi

Verwijderd

Ander kanaal proberen? Vermogen ge-tweaked van je WAP11?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zet je "Wireless Zero Configuration" Service eens op disabled

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022

jesternl

MafiaScum

Ik heb hetzelfde probleem onder WinXP. Ik heb net die service disabled, wat doet 'ie precies, i.a.w. waarom zou dat helpen?

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Pagina: 1