Aansluitingen van Promise PDC20376 op Asus P4S8X

Pagina: 1
Acties:

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
BalusC,

Leuk en aardig dat je meteen mijn topic closed, maar als je even in de handleiding (PDF) van het moederboard had gekeken, had je gezien dat ik wel degelijk gelijk heb en de tekst op de ASUS site uiterst misleidend is. Er is 1 ATA kanaal, maar dan kan slechts 1 master op, verder niets. Dus ik begrijp dat je de topic closed, maar wel een beetje erg snel. Overigens heb ik ook de handleidingen van andere moederboarden met deze chip doorgelezen (MSI KT4 Ultra en daar staat precies hetzelfde) En ik weet absoluut zeker dat die converter bestaat (kan link ff nie vinden, maar probeer een search op "serial parallel ata converter". Zie http://cgi.asus.com.tw/cg...478/p4s8x/e1120_p4s8x.pdf voor meer informatie (pagina 85, puntje 1). Dus mijn vraag blijft...

Ik vroeg me af of iemand begruik maakt van de RAID feature van dit bord. Ik las bij Asus namelijk dat je maar 1 parallel ATA schijf op de raid controller kan zetten en voor de rest de Serial pluggen moet gebruiken (al dan niet met serial-parallel converter). Zit er zo'n converter bij het mobo, want bij Asus kan ik niks vinden. En weet iemand eventueel waar ik zo'n converter kan kopen (kan ik ook niks over vinden). Ik heb namelijk twee parallel ATA schijven die ik in RAID 0 wil gaan gebruiken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die converters zijn hardwarematig.. Er bestaat niet zoiets als een losse verloopkabeltje van Serial ATA naar Parallel ATA en dat is technisch ook haast onmogelijk.

Verder moet het me ontgaan dat het in de eerste instantie inderdaad een uiterst vage zaak is, wat betreft het feit dat je daarop slechts "één master" mag aansluiten.. Maar nader onderzoek leerde uiteindelijk dat de PDC20376 in feite een pure SATA RAID controller is. Op de P4S8X moederbord is één van de SATA aansluitingen hardwarematig omgezet in Parallel ATA. Vanwege het achterliggende SATA karakter (max 1 HDD per kanaal) kun je daarop inderdaad slechts één harddisk aansluiten :)

Overigens, dit is meer een I/O controller verhaal geworden.
Dat wordt dus [PMG] > [OM] en een kleine titelchange.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BalusC schreef op 10 oktober 2002 @ 23:03:
Die converters zijn hardwarematig.. Er bestaat niet zoiets als een losse verloopkabeltje van Serial ATA naar Parallel ATA en dat is technisch ook haast onmogelijk.
Klopt, concrete links zijn:
http://www.avlab.com.tw/b_0059_001.htm
http://www.starline.de/pr...point/rr-1520/rr-1520.htm
(Waarbij ik het onvoorstelbaar vind dat ze die converters niet los verkopen)
http://www.abit.com.tw/ab...ws1.jsp?pDOCNO=en_0208161

Alleen zijn deze dingen los nog niet te verkrijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door weerdo op 11-10-2002 11:11 . Reden: (ik had iets beter moeten lezen.) ]

• NtT6
Bedankt voor de reacties. Inderdaad had ik ook al plaatjes via google gevonden van de converters, maar het probleem is dat ik nog geen winkel heb kunnen vinden waar ze daadwerkelijk te koop zijn. Ook maakt Asus geen melding van bijgeleverde converters, zoals Abit doet, maar aangezien je in de praktijk je RAID controller van je prachtige P4S8X anders simpelweg niet kan gebruiken - er zijn nog geen SATA schijven en geen convertors verkrijgbaar - leek het me heel vreemd dat ASUS niet zelf een converter toe zou voegen. Dus ik hoopte stiekem dat iemand me uit de twijfel kon helpen door te zeggen dat die converters gewoon bij het mobo zitten. Dus heeft of kent iemand dit bord???

Overigens interessant dat dit mobo in de "Best Buy Guide" van deze maand prijkt, terwijl er zoveel controversie bestaat rond de RAID controller. Als ASUS inderdaad geen converter meelevert, heb je dus voorlopig helemaal niks aan je mooie RAID en kun je die twee mooie WD800JB alleen als twee niet RAID schijven gebruiken (wat neem ik aan toch echt de niet bedoeling van 2 identieke schijven kopen, is).

Verwijderd

Het NtT6,

Heb jij reeds een oplossing voor je probleem ?
Heb je die convertors gevonden ?

Ik stel namelijk de vraag omdat ik vermoedelijk komende Zaterdag het zelfde probleem ga hebben.
Ik heb namelijk ook een P4S8X MB besteld waar ik raid 0 wou op draaien. Ik heb wel Sharkoon rouded cables besteld omdat ik ook het een en ander wou modden aan mijn systeem.
Daarnet heb ik even naar de winkel gebeld waar ik het MB heb besteld. De man van de technische dienst daar vertelde mij dat die kabels zowel een sata als gewone paralel aansluiting hebben. Ik betwijfel dat echter. Kan Sharkoon vind ik niet echt specs terug, aleen wat sites die ze verkopen en waar ze vetrellen dat ze mooi zijn (daar ben ik niet echt veel mee).
Heb jij ergens SATA convertors los kunnen krijgen of heeft hier iemand op het forum ervaring met Sharkoon cables die mij uitsluitsel kan geven op het al da niet aanwezig zijn van een gecombineerde SATA/PARALEL aansluiting ?

• NtT6
van die kabels weet ik niet, maar die covertors zijn onvindbaar. Ik heb zelf uiteindelijk een P4PE gekocht en doe WinXP software RAID. Sorry :(

• Eeeeeek1972
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb een A7VX8 moederbord met S-ATA en 2 ATA100 WD 100JB 80GB schijven. Helaas ik ook heb deze schijven nog niet aangesloten en ben op zoek naar een oplossing. Ik heb al wat rond geneusd en heb het volgende gevonden:
http://www.highpoint-tech.com/rr1520.htm
Deze converter is niet los te koop. Ik vraag me ook af of het wel gaat werken. Omdat het niet logisch voor Jan-met-de-boeren-verstand een serieele verbinding niet omgezet kan worden naar een parallelle verbinding.
Maar ik hoop stilletjes dat iemand mij kan vertellen dat het toch kan. Anders moet ik van ellende een RAID controller gaan kopen!!

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem!??!?!
:?

Eeeeeek

Verwijderd

Ik heb een Asus P4S8X moederbord en daar zat geen converter bij!
Bord werkt ondanks hoop klachten van andere geheel naar wens.
Bord is wel 2 uitgave (Revisie v1.03) met gele condensators
Hopende je hier mee geholpen te hebben

• Eeeeeek1972
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb nog op Duitse Asus site gekeken.
http://www.asuscom.de/sup...richten_und_einbinden.htm
Daar staan 3 links van leveranciers voor S-ATA converters....
Licht aan de horizon!??!?

Eeeeeek

Pagina: 1