[Win2k] Wazig beeld Geforce2 MX 400

Pagina: 1
Acties:

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Topicstarter
Ik kamp al geruime tijd met het volgende probleem :

Ik kan in windows 2000 (andere versies weet ik niet..) mijn schermresolutie niet hoger zetten dan 1024x768. Doe ik dit wel dan wordt het beeld wazig
het aantal kleuren en de refreshrate maken niks uit. Het ligt niet aan de monitor want ik heb het bij alle monitors die ik eraan hang..
Nou heb ik ooit wel eens gelezen dat het aan de 2d chip ligt ofzo maar kan er verder weinig info over vinden. Ook met de GoT Search kon ik niks relevants vinden :(

Op een 19" monitor is dat echter niet echt fijn kijken die 1024x768 :'(

Heeft iemand misschien een optie?

edit:
Ik heb wel het volgende gevonden, maar ik ben geen echte soldeerheld dusjah :S
GeForce2 MX image quality tweaking

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
hmm, ik heb een GeForce 2 mx 200, maar ik heb geen problemen. Ik had wel problemen toen ik laatst een windows driver installeerde: lage resoluties, en nog lagere vernieuwingsfrequenties. Ik heb gewoon de nieuwste detonator van NVidia gepakt, en het probleem was opgelost. Misschien is dat een idee

• Spikey

Spikey

Topicstarter
Heb momenteel de nieuwste Det's draaien na een reinstall (was weer eens nodig :)), maar het probleem houdt aan :(

Verwijderd

Misschien moet je de refresh rate wat lager zetten.

• Spikey

Spikey

Topicstarter
Dat zou kunnen (alleen op 60Hz issie in hogere resoluties scherp) maar dat is helaas geen optie omdat ik dan niet langer dan 2 minuten naar mijn monitor kan kijken zonder hoofdpijn te krijgen (ben 4x aan m'n ogen geholpen waardoor ze behoorlijk gevoelig zijn voor trillingen en licht (loop ook meestal met een zonnebril op)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt eens een setje Omega drivers proberen.
Die zijn optimized op 2D kwaliteit.
Wie weet scheelt het (ik zal eerlijk bekennen dat ik geen merkbaar verschil zag i.v.m. de detonators)

• Spikey

Spikey

Topicstarter
Het probleem lijkt 'm voor zover ik kan vinden in de lowlevel filter te zitten.. De enige manier om dit op te lossen lijkt te gaan solderen :'(

Pagina: 1