Chieftec trouble

Pagina: 1
Acties:

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01-2025

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Hey folks, ik heb dus vandaag mijn chieftec Golden Silver DX-01SLD binnen gekregen...

btw dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/DX-01-SL-D.jpg

En nu zit ik dus met het volgende probleempje, ik krijg al mijn 5.25" er niet goed in. Met niet goed in bedoel ik dat als ik mijn brander bijv erin klik dan steekt ie nog teveel uit zodat het deurtje niet dicht kan :/

Nu hoor ik jullie al denken, dan moet je hem verder op het railtje monteren, maar dat heb ik dus al gedaan, ben geen n00b en toch snap ik niet hoe ik het passend kan krijgen... Ik heb al gekeken of er nog andere punten waren waar ik mijn schijf in kon monteren maar helaas :(

Kan iemand mij hiermee verder helpen, ken je het probleem?? Aub help moi!!

Het kan altijd beter of meer..

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je moet het hele frontje eraf halen met die 2 knoppen aan beide zijkanten !! :)

oh nee, das bij de bigtower, je kan die rails tog verstellen, dat ijzer ding naar voren of naar achteren plaatsen.

[ Voor 0% gewijzigd door Bartjuh op 10-10-2002 22:08 . Reden: oh nee ]

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Bartjuh schreef op 10 oktober 2002 @ 22:07:

oh nee, das bij de bigtower, je kan die rails tog verstellen, dat ijzer ding naar voren of naar achteren plaatsen.
Juist en dat laatste heb ik dus al gedaan, daar ging ik in eerste instantie de mist mee in :/

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:33
Bartjuh schreef op 10 oktober 2002 @ 22:07:

Nee das alleen bij de DA serie (de bigtowers).

Euhm, zover mogelijk naar achteren monteren en dan goed erin drukken?
Moet zo wel te doen zijn, zo heb ik het ook en zit perfect.

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Phreak schreef op 10 oktober 2002 @ 22:10:

[...]

Nee das alleen bij de DA serie (de bigtowers).

Euhm, zover mogelijk naar achteren monteren en dan goed erin drukken?
Moet zo wel te doen zijn, zo heb ik het ook en zit perfect.
het pinnetje valt gewoon in het gaatje en als ik het frontje er weer oprag dan moet het passen, maar dan kan ik dus niet het deurtje dicht doen :/

beetje vreemd helaas...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:33
Vaag, heb je geen digicam of webcam dat je ff een picje post?
Doe het frontje er eens op, dan pas de drivers erin, probeer dat eens?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Ik heb zelfde kast maar dan zwart, welke brander heb je dan en kan je andere 5.2" apparaten wel goed erin schuiven?

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Phreak schreef op 10 oktober 2002 @ 22:15:
Vaag, heb je geen digicam of webcam dat je ff een picje post?
Doe het frontje er eens op, dan pas de drivers erin, probeer dat eens?
euuhm ik zit nu dus bij een maatje te posten, omdat mijn kast al uit elkaar ligt enz. en helaas geen digicam tot mijn beschikking... (is stuk :( )
Ik ga in ieder geval het proberen om eerst het frontje gewoon erop te laten en dan pas de drives erin te doen maar volgens mij maakt het niet uit, want ik kon de drives namelijk echt niet verder erin steken :/

Verwijderd

Kleinebehuizing.nl schreef op 10 oktober 2002 @ 22:14:
[...]

het pinnetje valt gewoon in het gaatje en als ik het frontje er weer oprag dan moet het passen, maar dan kan ik dus niet het deurtje dicht doen :/

beetje vreemd helaas...
Em je moet eerst de voorkant erop zetten en dan de 5,25" dingen erin drukken, zo zit het bij mij tenminste. Lijkt me sterk dat het bij jou niet werkt ;)

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Novah schreef op 10 oktober 2002 @ 22:19:
Ik heb zelfde kast maar dan zwart, welke brander heb je dan en kan je andere 5.2" apparaten wel goed erin schuiven?
kijk alle maten zijn in principe hetzelfde volgens mij, overigens heb ik een plextor 16x8x48 en een asus 16x dvd die erin moeten.......

Verwijderd

je moet zorgen dat je die dingen waarmee je het apparaat vast maakt.. met die zilverkleurige lipjes gelijk hebt aan de voorkant van je apparaat... zo moet het lukken.. of heb ik het nou weer verkeerD?!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:23:
[...]

Em je moet eerst de voorkant erop zetten en dan de 5,25" dingen erin drukken, zo zit het bij mij tenminste. Lijkt me sterk dat het bij jou niet werkt ;)
ik ga het straks uittesten (probleem is dat ik een ip-ban op fok heb en dus thuis hier kan posten, zelfs niet met een proxy...)

ik laat het in ieder geval weten, en mocht iemand nog een idee hebben waar het aan kan liggen, post een eind heen aub...

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je het plastic dingetje dat je op je brander schroeft andersom doen. Als ik me goed herinner had ik hetzelfde probleem :)

edit: ik heb nog es goed gekeken, maar dat kan dus niet...

They made me do it.

• Novah
Kleinebehuizing.nl schreef op 10 oktober 2002 @ 22:24:
[...]

kijk alle maten zijn in principe hetzelfde volgens mij, overigens heb ik een plextor 16x8x48 en een asus 16x dvd die erin moeten.......
Meen je niet, ik heb Plextor 24x10x40 en Asus 8x dvd, zelfde merken dus.

Volgensmij toch gewoon de railtje wat je aan de drives vastmaakt op voorste gaatje vastschroeven, zo zitten ze bij mij. Ze steken nog steeds uit dus je hebt de allervoorste al gepakt? Dan zijn die railtjes gewoon verkeerd ofzo.

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Novah schreef op 10 oktober 2002 @ 22:38:
[...]
Meen je niet, ik heb Plextor 24x10x40 en Asus 8x dvd, zelfde merken dus.

Volgensmij toch gewoon de railtje wat je aan de drives vastmaakt op voorste gaatje vastschroeven, zo zitten ze bij mij. Ze steken nog steeds uit dus je hebt de allervoorste al gepakt? Dan zijn die railtjes gewoon verkeerd ofzo.
Dat zou echt mega achterlijk stom zijn, als dat inderdaad zo is... Het hele pakket is goed bezorgd incl alle shit enzo dus lijkt me niet... Er viel ook niks bijzonders te zien maar goed ik zit nu nog bij een maatje en zal ff kijken of ik gewoon het frontje erop laat zitten en dan pas de drives erin rag... Ge hoort nog van moi B)

Verwijderd

Volgens mij zitten die railtjes verkeerd? De zilver lipjes van de railtjes moeten dus vooraan staan en naar buiten wijzen. En bij het inschuiven een klik horen. Kan volgens mij niet mis. Zat eerst ook een beetje te puzzelen.

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:17:
Volgens mij zitten die railtjes verkeerd? De zilver lipjes van de railtjes moeten dus vooraan staan en naar buiten wijzen. En bij het inschuiven een klik horen. Kan volgens mij niet mis. Zat eerst ook een beetje te puzzelen.
huhz???????????? Naar voren????????? Ben ik dan toch een n00b????????

ik had de zilveren clipjes naar achteren staan namelijk :|

* Kleinebehuizing.nl gaat zo checken...

• Novah
De zilveren klipjes moeten iets naar achter zitten.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/novagamer/drive.jpg
Ff supersnel paintje, zodat er geen misverstanden kunnen bestaan.

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
beide clipjes aan beide zijde monteren, maar de schroefjes niet te vast aandraaien zodat je met een lichte druk kan verzetten.
drive in the bay douwen en zo naar achter duwen op de juiste plaats.
markeer de positie met een stift op met gevoel :)

dat moet wel lukken op deze manier ;)

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Novah
Een nieuwe dag is aangebroken en we hebben nog geen antwoord, is het zo gelukt, reply dan ff :)

Verwijderd

Het ijzeren uitsteeksels van de 5.25 railsjes moeten gelijk zitten met de voorkant van b.v. je cd-rom speler, dan zitten ze goed ;)

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:30
Vaak kun je de CD/DVD-rom nog wat verder erin pushen. Probeer maar. Op een gegeven moment hoor je een klik.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tom S. schreef op 10 oktober 2002 @ 22:26:
Volgens mij moet je het plastic dingetje dat je op je brander schroeft andersom doen. Als ik me goed herinner had ik hetzelfde probleem :)

edit: ik heb nog es goed gekeken, maar dat kan dus niet...
Toch wel :P

They made me do it.

Pagina: 1