[Win2k] probleem met virtueel geheugen

Pagina: 1
Acties:

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:52
Dit probleem heb ik sindskort:

Ik start mn computer op, en log in. Kort nadat ik op 'oke' heb gedrukt krijg ik een melding 'Teweinig Virtueel geheugen', 'Het wisselbestand is te klein bla bla....... Je moet dit vergroten door bla bla.........'

ALs ik dit wil vergroten krijg ik nog zo'n soort gelijke melding. Dan verander/verhoog ik dit tot bijvoorbeeld 2gb. Maar dit haalt nix uit. Ik blijf dit soort meldingen krijgen.

Ik heb een P4 2.0 met 512MB PC2100 DDR Ram. En dit lijkt me toch ruim voldoende.

Dit zelfde probleem had ik eerder ook al bij mn P3 800 met 256MB SDRam (133mhz). OP den duur ben ik it wanhoop win98 gaan draaien, maar dit ben ik echt niet van plan met mn P4.

Wie weet hiervoor de oplossing? Is dit een typische windhoos/microshit-fout, of ligt het ergens anders aan?

[edit]
Nog iets: Ik heb een 80GB in mn computer zitten. Deze is verdeeld in 3 partities (C 10Gb, D 50GB en E 20GB). Als ik de C-partitie formatteer, en win2k opnieuw instal dan krijg ik ditzelfde probleem weer.

Ik heb mn computer vandaag al 3x opnieuw geinstald, en zo'n 4 maanden terug heb ik het klaar gekrege om mn P3 800 12x in 2 dagen opnieuw te installen (allemaal door deze zelfde foutmelding)

[Edit2]

Het ligt niet aan virussen of zow, ik heb net mn partities gescanned. Er is nix aan virussen gevonden

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

De melding krijg ik enkel tijdens mislukken van het afspelen van een divx met DivxPlayer.

Ik weet niet wat de reden is, ook die van jouw niet. Wat voor processen lopen er bij je?

Verder is het wel toevallig dat 2 verschillende pc's er last van hebben. Ik neem aan dat het met dezelfde win2000 cd geinstalleerd is, anders probeer je het met een andere.

• M14
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:37:
De melding krijg ik enkel tijdens mislukken van het afspelen van een divx met DivxPlayer.

Ik weet niet wat de reden is, ook die van jouw niet. Wat voor processen lopen er bij je?

Verder is het wel toevallig dat 2 verschillende pc's er last van hebben. Ik neem aan dat het met dezelfde win2000 cd geinstalleerd is, anders probeer je het met een andere.
Het is inderdaad met de zelfde cd geinstald.
Verder kunnen er nog niet veel processen lopen. Ik krijg de melding net nadat ik me heb aangemeld/ingelogd. k snap er echt nix meer van. Af en toe krijg ik deze zelfde meldingen als ik gewoon op mn computer aan het werken ben, zonder dat er echt veel mee word gedaan. Ik merk ook dat mn hard-disk ook veel meer bezig is (Ditzelfde had ik ook bij mn P3 800 :'( )

Verwijderd

Dat die hdd veel doet betekend dat het virtueel geheugen wel echt wordt gebruikt, en de melding dus wel een reden heeft (een proces neemt veel geheugen).

Kun je in de tasklist niet kijken welk proces veel geheugen neemt? Zijn er geen conflicten met hardware?

Verder zie ik dat je een vrij oude brander in je nieuwe systeem hebt zitten. Komt deze uit de P3 800? Probeer eens te draaien zonder deze brander. Daarna zou je de SB Live eens eruit kunnen halen om te kijken of er dan wat verandert.

Verwijderd

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Memory Management

en probeer dan eens "ClearPageFileAtShutdown" op 1 te zetten..

geen idee of et werkt maar et is iig iets...

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Screenshsotje van de processen zou kunnen helpen. En anders eens alle hardware uitschakelen en dan 1 voor 1 inschakelen.

• M14
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:16:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Memory Management

en probeer dan eens "ClearPageFileAtShutdown" op 1 te zetten..

geen idee of et werkt maar et is iig iets...
Deze staat al op '1'.
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:04:
Dat die hdd veel doet betekend dat het virtueel geheugen wel echt wordt gebruikt, en de melding dus wel een reden heeft (een proces neemt veel geheugen).

Kun je in de tasklist niet kijken welk proces veel geheugen neemt? Zijn er geen conflicten met hardware?

Verder zie ik dat je een vrij oude brander in je nieuwe systeem hebt zitten. Komt deze uit de P3 800? Probeer eens te draaien zonder deze brander. Daarna zou je de SB Live eens eruit kunnen halen om te kijken of er dan wat verandert.
IExplorer.exe gebruikt 13000kb. Is niet veel. Verde ga ik nu mn brander los halen. Maar ik denk niet dat het daar aan ligt. MN P3 800 heeft vaak mn win2k gedraait met deze brander zonder problemen. Voor mn P4 gelt het zelfde. Verder zijn er ook geen hardware conflicten.

[edit]

Het ligt niet aan mn brander... :'(

[edit2]
cyspoz schreef op 10 oktober 2002 @ 23:16:
Screenshsotje van de processen zou kunnen helpen. En anders eens alle hardware uitschakelen en dan 1 voor 1 inschakelen.
Helaas heb ik geen screenshot. Dit heb ik geprobeerd, maar dat ging op een of andere manier niet, helaas.

Ik ga nu het volgende proberen: Alle partities verwijderen, 3 partities terug zetten, win2k op c: zetten, en daarna alles bestand voor bestand terug kopieren (wat ik gebackup'd heb). Dit zijn voornamelijk mp3's. I'll keep you informed ;)

• M14
Mense, Ik heb nu het volgende gedaan:

Alle partities verwijderd, er 3 terug gezet, op de c: partitie win2k gezet, opgestart en ingelogd als admin. Dan alle drivers ge-instald, en de naam 'administrator' verandert in 'M14'. Opnieuw opgestart en ingelogd als 'M14'. Toen de D: partietie (50gb) geformateerd als NTFS. Daarna opnieuw opgestart, en ja hoor. Bingo, weer die foutmelding :'(

Wie weet hoe dit komt??

Pagina: 1