[win98] wanneer aangeweest??

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb vermoedens dat mijn broertje zonder mijn toestemming achter mijn computer kruipt. Dit vind ik natuurlijk niet zo fijn. Ik kan er natuulijk een wachtwoord enzo opgooien, maar liever wil ik eerst zeker weten of hij er achter zit.

Dus wil k graag weten waar ik kan zien wanneer de computer voor het laatst is aangeweest. Ik denk dat ik dan wel genoeg weet om hem te confronteren.

Het gaat om een Wndows 98 SE machiene. Die moet zoiets toch wel ergens in een of andere logfile zetten? Maar waar?

...

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Draai gewoon een keylogger! Weet je zeker dat hij 't was, en niet de poetshulp ;-)

www.keyloggers.com is een grote vergelijking geloof ik

Verwijderd

Dunno of die een log file doet, maar ie ken uiteraard in de Autoexec.bat zetten dat ie een bepaalde directory mot maken. Dan kijk ie gewoon waneer die gemaakt is...

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Kijk naar de datum en of tijd van de User.dat of system.dat in de windows directory

Moet je hem wel even eerst in Msdos starten om te checken anders zijn ze veranderd met jou eigen datum/tijd :9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
make bestand enter.bat met twee één keer <enter> erin
zorgt dat dit bestand staat in een map waar het path naar verwijst
in autoexec.bat de regels
date<enter.bat | find "ingesteld" >>c:\map\log.txt
time<enter.bat | find "ingesteld" >>c:\map\log.txt
tenminste bij NL versie anders ingesteld vervangen door engels woord

je kan ook kijken in C:\WINDOWS\SYSBCKUP wanneer laatste .cab file gemaakt is , wordt eenmaal per dag aangemaakt bij de eerste startup

• Haranaka
Thanks mensen hier heb ik wel wat aan.
Die oplossing van ajouin spreekt me wel aan. Maar heb dus een engelse versie van win98. waarin moet ik dat find "ingesteld" in veranderen dan?

...

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Probeer iOpus Starr Commander eens.... dat programma kan echt ALLES loggen (inclusief screenshots als je wilt)...

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
weet ik zo niet
geef in dos opdracht date en zie welk woord daar gebruikt wordt ipv ingesteld, set??

in dos date
De datum is nu ingesteld op do 10/10/2002.
time
De tijd is nu ingesteld op 23:48:22,15.

btw ik denk dat 1 enter genoeg is in enter.bat

• Haranaka
Heb net ff getest hier op een andere win98 bak en na wat gepruts heb ik hem aan de praat gekregen. Ook c:\windows\command moest in de path staan ivm find.

...

Pagina: 1