[Max5] HDR images in Max 5

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu ik Max 5 heb, wilde ik eigenlijk lekker zorgeloos renderen zonder plugins van derden. Tot nu toe lukte dat wel; maar nu wil ik aan de slag met HDR images. Deze wil ik dus als lichtbron gebruiken. Maar ik kan 't nergens vinden; niet op de site; niet in de help; niet in de manual. Maar volgens Computer Arts kan 't wel:
Op Computer Arts vond ik dit:
[..]

HDR rendering is now possible using the new Skylight light type, which acts like a dome-shaped area light and can have images, including those containing unclamped colours, allocated to it.

[..]
maar ik kan helemaal geen .hdr -images openen met de bitmap-shader; moet ik dan daar een andere voor gebruiken? Of zit ik ergens gewoon helemaal fout en kan 't toch niet?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik weet het eigenlijk niet, je hebt kans dat de renderer intern hdri kan hebben...Je kunt de gratis HDRI loader van splutterfish downloaden, daarmee kan je ze laden.

Dan kun je ze dus alleen aan de skylight toekennen he. Misschien dat max niet het HDR formaat lust, maar 64 bit SGI bestanden ofzo.

specs

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik heb hier een HDR naar bmp of .map converter, als je die wil hebben dan zal ik het linkie wel ff geven

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24

Sharky

Skamn Dippy!

MayaFreak schreef op 11 oktober 2002 @ 10:07:
Ik heb hier een HDR naar bmp of .map converter, als je die wil hebben dan zal ik het linkie wel ff geven
euh, dan verlies je de HDR-functionaliteit toch?

This too shall pass

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik weet niet hoe dat zit in Max maar in Softimage XSI werkt het wel gewoon

Ducati: making mechanics out of riders since 1946