Chipset fan doet niks meer!

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Hoi,

Ik heb een AK73Pro A moederbord van AOpen. Daar zit een geile chipset koeler op. Jammer alleen dat ie niet meer doet :'(

Weet iemand wat ik er aan kan doen? is er geen spray ofzo die ik der tussen kan spuiten?

ff voor de duidelijk heid: een BlueOrb of Crystalorb is geen oplossing. AOpen heeft geen gaten in het moederbord gemaakt. en de chipset fan die er nu op zit zit vast met koelprut.

iemand een IDtje?

Thnx

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien dat even flink stofzuigen nog helpt, maar sprayen heeft weinig zin.

Senile! Senile Oekaki

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12

Killjoy

Klingon lawn products

Krijgt de fan nog stroom? Dit kan je testen door er even een andere fan op aan te sluiten of door 'm door te meten met een multimeter. Mocht de fan echt vastgelopen zijn, dan kan je wat WD40 proberen, maar een nieuwe fan plaatsen is meestal de beste optie. Kan wel lastig worden, als de huidige fan vastgeplakt zit.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
_bas_ schreef op 10 oktober 2002 @ 21:51:
Misschien dat even flink stofzuigen nog helpt, maar sprayen heeft weinig zin.
Ik heb hem al schoon gespoten met een bus met van dat Lucht. daar kwam aardig wat stof uit. Maar hij draait nog steeds nie!

Verwijderd

Euh je kunt de fan toch zeker wel van het vastgelijmde koelblok losschroeven? Dan kun je de sticker eraf halen en effe de as oliën.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
FF naar de electronica winkel om de hoek, die heeft vast wel van die kleine fannetjes.
Oude ff meenemen als voorbeeld.
Ik vraag me eigenlijk af, kun je ook met een gewoon koelblok werken?
Ik heb een Asus A7V 133-C, met koeler, en ik zie ook borden van Asus en dan b.v. een 333, die heeft alleen een groen koelblok op die chipset zitten.
Wat zou het verschil nu eigenlijk zijn, is er eigenlijk verschil?

Verwijderd

Dat koelblok krijg je er inderdaad niet af, dat heb ik ook ooit eens geprobeerd... Dat koelertje kan je er gewoon afschroeven en helemaal schoonmaken (heb ik ook gedaan) en anders bel je even op naar Aopen Den Bosch (dat is het hoofdkantoor) en dan vraag je naar de TD van Aopen. Daar vraag je om zo'n koelertje en het is geregeld.
Pagina: 1