Toon posts:

[Javascript] Bestelformulier maken

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Een vriend van mij heeft gevraagd voor zijn zaakje een online bestelformulier in elkaar te flansen. Ik heb gezegd dat ik dat ga proberen. Ik wil de techniek zo simpel mogelijk houden en omdat ik al ervaring heb met Java wilde ik het met Javascript gaan doen.

Ik snap dat PHP/ASP zick ook en misschien beter lenen voor deze job, maar daar wil ik niet aan.

Het formulier:

een omschrijving van elk produkt met daarachter een tekstveld waarin je het aantal kan invullen. Als alle hoeveelheden zijn ingevuld moeten de waardes uitgelezen worden en op een nieuwe pagina moet de bestelling gezet worden met het totaalbedrag eronder. Na bevestiging moet deze pagina naar een emailadres gestuurd worden.

Vragen: kan ik de naam van het tekstveld (name=blabla) gebruiken als variabele in Javascript? Is wat ik wil uberhaupt mogelijk met Javascript? Ik heb uiteraard veel gezocht, maar er is zo enorm veel dat ik niet een goede tute kan vinden hiervoor. Hebben jullie misschien een linkje naar een goed artikel dat hierover gaat?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Dit kan niet in javascript. hier heb je een server-side taal als PHP of ASP voor nodig.

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
thomaske schreef op 10 oktober 2002 @ 21:50:
Dit kan niet in javascript. hier heb je een server-side taal als PHP of ASP voor nodig.
Meen je dat nu? Je kunt toch de waarden uit velden op een pagina bij elkaar optellen en printen op een nieuwe pagina met javascript? Na deze stap moet de inhoud van die nieuwe pagina gemaild worden. Voor welk onderdeel zou ik dan een serverside toepassing nodig hebben?

/overigens, mijn doel is o.a. om geen database te gerbuiken. De site moet zo simpel mogelijk blijven.

/Ik schaam me diep. Wel degelijk wat gevonden bij Google. Later wellicht meer. Tot zover, thanks.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Je kan met de gegevens uit de form je pagina opnieuw schrijven met document.write() statements. Of (delen van) een andere layer herschrijven met de ingevoerde waarde en bij een "submit" de overzicht-layer laten zien.

Je kan ook method='get' gebruiken voor je form en op je andere pagina de waarden uit de querystring lezen met (window.location.search). Als je even in /13 zoekt (waar deze vraag eigenlijk thuishoort) zal je ongetwijfeld wel een leuke functie terugvinden die de gegevens netjes voor je parsed.

Zou zelf voor de laatste oplossing gaan.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Waarom geen php/asp maakt het allemaal een stuk makkelijker er veiliger

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
javascript is en voor de buren, en javascript formhandling staat overal zo tot uit den treuren uitgelegd dat ik dit niet move maar sluit

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.