Toon posts:

AIX 64 bits, te verwachten problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of er hier veel AIX beheerders rondhangen, maar ter lering ende vermaack:

Op mijn werk moeten willen we aan serverconsolidatie gaan doen, en daarvoor een eerste testje met een pSeries 630 uit gaan voeren.
Deze server heeft de nieuwe POWER4 processor van IBM, en vereist daarom AIX 5L.
Nu komt er op deze server oa. Oracle9i te draaien en zoals mogelijk wel bekend is dit alleen in 64 bits te draaien.
Heeft iemand al ervaring met de overstap naar 64 bits en te verwachten problemen met tools (bijv. Big Brother, en andere tools die niet standaard met AIX meegeleverd worden)?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:13
AIX5L *zou* volgens IBM zowel binary compatible moeten zijn met 4.3.x, maar zou ook nog in staat moeten zijn om oude 32bits software te draaien. Theoretisch zou dit beteken dat dit gewoon zou moeten werken. Of dit allemaal ook zo gaat werken durf ik je niet te zeggen, heb (nog) geen tijd gehad om mij te verdiepen in een 64bits AIX doos (ga binnenkort SAP op een 64bits AIX doos zetten, dat word mijn eerste ervaring met een 64bits AIX machine).
Wat ik wel kan zeggen is dat ik op HP-UX machines tot nu toe nog geen echte problemen ben tegengekomen bij het overzetten van "oude" 32bits software naar 64bits machines. Zelfs de 32bits Oracle versies liepen hierop.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 09:55

Whizzer

Flappie!

Probleem is momenteel veelal dat software nog niet gesupport wordt onder 5.1L... Software installeren lukt vaak nog wel als je tegen het script roept (lees: met vi aan de slag gaat) dat ie wel moet installeren.

Met programma's als Oracle verwacht ik niet dat het niet zal gaan werken, je zal vast niet de eerste zijn die dit op zo'n Pdoos wil draaien...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Topicstarter
Oracle kan je vergeten hoor, 32 bits kan je oracle 8.1.7 er op draaien, maar eerdere versies werken niet op AIX 5L. Verder is het natuurlijk voor zakelijk gebruikt, dus als het niet gesupport is ben ik niet geïnteresseerd of het wel of niet aan de praat te krijgen is, klant wil support.
Krijg de 630 over 3 weken pas, dus ga eerst nog maar eens in 32 bits modus aan de slag. Vind het wel nog altijd erg grappig om KDE op AIX te draaien. Eens kijken of we een leuke desktop config kunnen bouwen op AIX. Iemand dit al geprobeerd?