• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een 2de hands Palm Vx gekocht, en afgesproken dat ik hem weer kan retourneren als hij niet bevalt. Ik heb hem vandaag binnen gekregen, en ik wil als er echt iets mis mee is hem morgen op de bus kunnen doen, daarom heb ik niet uitvoerig kunnen testen verder of ie goed werkt (of de batterij het goed doet bijvoorbeeld).

Het probleem waar het me om gaat is het volgende. Ik heb lemmings erop gezet, en als ik het geluid (muziek) op een te hoog volume zet, dan gaat de palm uit zodra ie geluid moet gaan maken. Ik zit zelf te denken dat de batterij waarschijnlijk brak is, en dat als deze te veel stroom moet leveren het niet meer trekt en dus de hele palm uitgaat. Als ik hem weer aanzet is lemmings nog steeds bezig en gaat de palm meteen weer uit.

Heeft iemand ervaring met lemmings (is het spel zelf gewoon brak?), of met een palm die zomaar uit gaat, dan hoor ik het graag.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:11

botoo

💀 too old to die young

Ik heb geen ervaring met Lemmings, heb nog nooit een vergelijkbaar probleem met mijn Vx gehad, maar het klinkt idd als een niet helemaal volle batterij.
Het spel werkt wel op laag geluidsnivo?
misschien toch een brakke game dan?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Nikel
  • Niet online
Op laag geluidsniveau gaat het prima, daarom ook mijn vermoeden dat het niet aan Lemmings zelf ligt, ik heb helaas nog geen andere applicatie gevonden die langdurig veel geluid kan maken...

• Nikel
  • Niet online
Nikel schreef op 10 oktober 2002 @ 22:23:
Op laag geluidsniveau gaat het prima, daarom ook mijn vermoeden dat het niet aan Lemmings zelf ligt, ik heb helaas nog geen andere applicatie gevonden die langdurig veel geluid kan maken...
edit:

In de cradle doet ie het helemaal prima, ik ga er dus vanuit dat de batterij gaar is. Hoe lang hoort zo'n accu mee te gaan bij dagelijks gebruik?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:32

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb het ook met mijn PDA (Ericsson MC218), die speelt ook geen geluiden meer af als de batterij niet meer genoeg spanning heeft terwijl andere dingen nog wel gewoon gaan.

Het heeft te maken met het voltage van de batterij, naarmate hij leegloopt zakt het voltage. Als het te laag is om het apparaat te laten werken en geluid af te spelen weigert hij in mijn geval het geluid af te spelen, bij jouw gaat ie uit.

Over de batterij:
To synchronize your data, use the bundled serial cradle, which also rejuices the PDA's lithium-ion cell; Mac users will need to purchase a separate adapter. A full charge of the battery should last between a couple weeks to more than a month, depending on how much you use the device.
Er staat dus een aantal weken, maar dat is bij normaal gebruik. Dat is dus vooral agenda en contacs. Het spelen van spelletjes vraagt heel wat meer vermogen omdat de processor, beeldcherm en speaker allemaal intensief tegelijk worden gebruikt.

Lemmings is er ook voor de Nintendo Game Boy...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Nikel
  • Niet online
Hij is nu dus meer dan 4 uur aan de lader geweest, en hij wil niet eens aanblijven als ik het backlight aanzet en dan verder gewoon een beetje rondklik, dus niks geks doe.

Nee helaas, dat wordt een nieuwe m500 voor mij denk ik :).

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Virus? Antivirus prog erop staan?
Wat als je het in de cradle zet? en aan houdt hier?

• Nikel
  • Niet online
Ik heb een harde reset gedaan voor hem in de cradle te zetten dus het zal geen virus zijn. In de cradle doet ie het dus prima.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tja dan lijkt het me idd een los contactje met de accu...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

Exirion

Gadgetfetisjist

henkleerssen schreef op 11 oktober 2002 @ 13:28:
een los contactje met de accu...
Waarom roept iedereen bij een storing altijd 'zal wel een los contactje zijn'? Da's het grootste cliche wat er bestaat en slaat hier nergens op. Die accu is gewoon rot. Punt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14
Ik denk dat exirion een los contactje heeft... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Korvaag op 11-10-2002 13:38 . Reden: Als je een smiley wil laten werken moet je natuurlijk wel een spatie tussen de punten en de dubbele punt doen ]

UNOX: The worst operating system

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Exirion schreef op 11 oktober 2002 @ 13:33:
[...]

Waarom roept iedereen bij een storing altijd 'zal wel een los contactje zijn'? Da's het grootste cliche wat er bestaat en slaat hier nergens op. Die accu is gewoon rot. Punt.
meest waarschijnlijke..is een los contact... accu verrot .. gebeurt niet zo vaak.
En btw.. rustig maar.. iedereen probeert je wat uit te leggen, dan wel te helpen.. als je het toch al wist waarom post je dan nog?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Sjoko schreef op 11 oktober 2002 @ 13:37:
Ik denk dat exirion een los contactje heeft... :)
zelf ja.. :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

Exirion

Gadgetfetisjist

henkleerssen schreef op 11 oktober 2002 @ 13:38:
meest waarschijnlijke..is een los contact...
Bullshit. Dan zou ie niet volgens een vast patroon uitvallen.
accu verrot .. gebeurt niet zo vaak.
Gebeurt heel vaak. Weet je hoelang de Vx al verkocht wordt? Heel lang, en accu's hebben niet het eeuwige leven. Zeker niet als ze vaak worden bijgeladen (eventueel in de auto).
En btw.. rustig maar.. iedereen probeert je wat uit te leggen, dan wel te helpen..
Mij te helpen? Dit is niet mijn topic.
als je het toch al wist waarom post je dan nog?
Misschien omdat ik deze topic net pas zag?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Nikel
  • Niet online
Goed, ik heb de persoon van wie ik hem gekocht heb gebeld en hij wil hem niet terug nemen :(. Ik ga er nu dus maar zelf een nieuwe accu inzetten, weet iemand een adres waar ik zo'n accu goedkoop vandaan kan halen?

Ik ken alleen www.gethightech.com , maar er zijn er vast meer, bijvoorbeeld ook in Nederland?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Misschien heb je hier iets aan

Is afkomstig van een Nederlandse pda reparatie shop:
http://www.sfinx.demon.nl/palm/

My Palm with rechargeable batteries, does not hold charge, or
does not charge properly / at all.

This is valid for the Palm V, Vx, IIIc, m500, m125, m505, m515, and other brands with Palm OS running.

If the problem unit is a Palm V(x), check first of the backlight works properly. If it does not work,
do NOT charge the Palm, but send it to me ASAP for repair.

If you have trouble with the Palms rechargeable battery lifetime, charge behaviour, or, if
you take it out of the cradle and the battery meter drops rapidly, you should follow the next procedure
before send it to me for repair.

Place your unit on charge in the cradle, and, while charging IN the cradle, press the reset button.
Let the Palm charge overnight, or, at least 4 hours.
Again, after the charge, reset the Palm™, while IN the cradle. Do NOT remove the Palm between the 2 resets.
This procedure is valid for all models with internal rechargeable batteries. This includes Palm V, IIIc, m125, m5xx
Sony Clie series, Some Visor models (Edge), Handera 330.
This procedure ensures the battery registers are set to the optimal values, for the longest lifetime of the batteries.

The charge time must be 4 hours at least, the initial state of the battery does not have any influence on this.

A source mentioned that pressing the power button for 5 seconds, while charging, would have the same result, but i never noticed that.

If the above procedure does not help, and the Palm keeps draining the batteries, does not charge correct, send
it to us for repair.

For Palm Pro and III series, who keeps draining cells, there is a simple solution, but the Palm must be repaired in our Lab.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Nikel
  • Niet online
Ontzettend bedankt voor die link :).

Held!

• Nikel
  • Niet online
Ik heb hem open gehad, de batterij eruit gehaald, er weer in gezet, en nu lijkt ie het ineens helemaal goed te doen, ik ben benieuwd als dat zo blijft, als dat inderdaad zo is zal het toch wel een los contactje zijn geweest.
Pagina: 1